FBI zit Belgische internetpiraten op de hielen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

De voorbije week zijn op een aantal plaatsen in België huiszoekingen gebeurd in het kader van een FBI-operatie tegen een bende internetpiraten die al jaren gekopieerde software, cd's en films op het internet plaatsten. Vervolgens wordt het illegale materiaal elders op grote schaal gekopieerd en doorverkocht.

Aanhoudingen waren er niet, wel moesten de betrokkenen een verklaring ondertekenen dat ze zich vanaf nu aan de regels zouden houden. Doen ze dat niet, dan volgt er een rechtszaak.

Acht Amerikanen die aan het hoofd stonden van de georganiseerde bende internetpiraten werden afgelpen vrijdag wel gearresteerd door de Amerikaanse politiedienst FBI.

Bron: VUM, persbericht FBI
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gelukkig zijn er ook nog brave mensen zoals ik :lol:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Anonymous schreef:/me starts formatting
LOL ;) Ooit gehoord van datarecovery ? Gewoon een simpele low level format is lang niet genoeg hoor ;)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

ditCh schreef:
Anonymous schreef:/me starts formatting
LOL ;) Ooit gehoord van datarecovery ? Gewoon een simpele low level format is lang niet genoeg hoor ;)
Een goeie mokerhamer is meestal voldoende :-D
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Encrypteren met 256 bit AES, sleutel vergeten en dan low-level format. Dat ze het maar eens proberen te kraken ;-).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:Encrypteren met 256 bit AES, sleutel vergeten en dan low-level format. Dat ze het maar eens proberen te kraken ;-).
Ik neem aan dat hij geen encrypted file system gebruikt eh ;)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Dat bedoel ik niet: je weet toch dat een "secure delete" in feite niet meer is dan de originale locatie encrypteren of te overschrijven met rommel :).
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

In de banksector is het eerst met een boormachine bewerken en dan nog eens in een sterk bijtend zuur leggen.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

stefke schreef:In de banksector is het eerst met een boormachine bewerken en dan nog eens in een sterk bijtend zuur leggen.
?? doen ze dat zo daar?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

In ieder geval in de BNB doen ze dit zo.... Heb daar een tijdje (3 jaar)gewerkt voor de herstellingen uit te voeren aan hun computerparkje. Was toen verantwoordelijk voor de hoofdzetel.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

gewoon de platters eruit halen en in de microgolf steken
de pispaal <<
Lukse
Premium Member
Premium Member

Akira schreef:gewoon de platters eruit halen en in de microgolf steken
Denk da er van uwe microgolf dan ook nie meer veel overblijft... :wink:
Afbeelding
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Of ge doet een secure wipe van 7 passes met random data met het programma Eraser (250GB duurt zowat een 24u).
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Lukse schreef:
Akira schreef:gewoon de platters eruit halen en in de microgolf steken
Denk da er van uwe microgolf dan ook nie meer veel overblijft... :wink:
Maar een microgolf kost minder dan een vette boete :idea:
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag me toch echt af wat de FBI hier te pappen heeft in ons landje. Sinds wanneer mogen federale eenheden van een ander land (zelfs continent) zomaar gaan, staan en doen wat ze willen ?
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

De FBI (en nog vele andere US organisaties) doen wat ze willen.
Zie maar de CIA dan. :eek:

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Of ge doet een secure wipe van 7 passes met random data met het programma Eraser (250GB duurt zowat een 24u).
Wanneer ze aan uw deur staan met een huiszoekingsbevel zou ik wel een iets snellere manier willen. Op de lan waar ze enkele maanden geleden zijn binnen gevallen had men geen huiszoekingsbevel, maar werd er wel gedreigd er één binnen het uur te hebben. Nu vraag ik me af of het vernielen van alle HDs tijdens dat ene uur als vernietiging van bewijzen kan worden gezien, of dat het gerecht dan nergens meer staat.

Ik denk trouwens dat de FBI gewoon onder samenwerkingsverband is binnen gevallen. Ik denk dan aan een inval van de federale politie, waar de FBI dan als getuige bij is. Ik zou het wel extreem vreemd vinden moest een FBIer een inval bij mij thuis doen, laat staan met een wapen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Tis daarmee dat amerika ook het het meest gehate land is, die mannen permiteren alles.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
GAST

FORMAT C/ is efficiënt en ik denk niet dat ze iets kunnen recupereren of wel... misschien iets te traag
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

GAST schreef:FORMAT C/ is efficiënt en ik denk niet dat ze iets kunnen recupereren of wel... misschien iets te traag
Nu, ik denk niet dat ze moeite zouden doen om daar iets van te recoveren, maar neen, daarmee haal je niet potentieel bewijsmateriaal weg.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

GAST schreef:FORMAT C/ is efficiënt en ik denk niet dat ze iets kunnen recupereren of wel... misschien iets te traag
Uzelf een vals gevoel van veiligheid aan't aanpraten?

Anywhoo, alleen de grote vissen moeten schrik hebben, wij klein garnalen hebben niet veel te vrezen ... (of was Vista Beta 1 op 28/07 om 02h00 al hebben geen klein-garnaligheid nemeer?)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
gast

zouden ze na een format c: nog dingen terugvinden denk je meon
gast

selder,

ik zou dieVista beta ook wel willen. Kan ik hem niet van jou downloaden?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Test het zelf eens, formatteer een schijf, en laat er daarna GetDataBack op los... en dat is dan nog alleen maar een commercieel programma, ge moogt er zeker van zijn dat professionele data-recoverers professionelere programma's en apparatuur hebben zenne ;)
gast schreef:selder,

ik zou dieVista beta ook wel willen. Kan ik hem niet van jou downloaden?
lol!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

gast schreef:zouden ze na een format c: nog dingen terugvinden denk je meon
Alles...

Zolang je de data niet overschrijft met andere data is het poepsimpel

Je hebt een tool zoals deze http://www.killdisk.com/ nodig om het al een stuk moeilijker te maken.
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Voor de CSI is niks onmogelijk blijkbaar. Die recoveren dat wel voor FBI en CIA
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

jongens toch, de fbi zal hier geen acties ondernemen, die melden iets aan de lokale authoriteiten en die nemen wel actie, desnoods vraagt de amerikaanse overheid wel aan de belgische om uitlevering
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

airzimmy schreef:jongens toch, de fbi zal hier geen acties ondernemen, die melden iets aan de lokale authoriteiten en die nemen wel actie, desnoods vraagt de amerikaanse overheid wel aan de belgische om uitlevering
Dit dacht ik toch ook. De FBI is toch enkel bevoegd vr binnenlandse zaken. Die mogen toch niet opereren in het buitenland, daarvoor heb je de CIA. Ze zullen dus idd aan onze lokala autoriteiten dit meegedeeld hebben.
Greetz Bossie
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

The_Borg schreef:
Wanneer ze aan uw deur staan met een huiszoekingsbevel zou ik wel een iets snellere manier willen. Op de lan waar ze enkele maanden geleden zijn binnen gevallen had men geen huiszoekingsbevel, maar werd er wel gedreigd er één binnen het uur te hebben. Nu vraag ik me af of het vernielen van alle HDs tijdens dat ene uur als vernietiging van bewijzen kan worden gezien, of dat het gerecht dan nergens meer staat.
Je kan altijd een electromagneet van voldoende capaciteit in je PC hangen en dmv. schakelaartje je hele HD array effe teniet doen.

Hmm, ik zou hier eens eigenlijk testen mee moeten doen :D
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag mij eigenlijk af of dat het magneetverhaaltje wel degelijk werkt. Ik heb er zo mijn twijfels over, je zal al een deftige magneet nodig hebben vermoed ik om de boel te wissen. Hoe het ook zit, ik wil een deftige manier die 100% zekerheid biedt. Voor zover ik weet is een boor of hamer dan nog de meeste effectieve methode, maar wel een "beetje" opvallend.

Btw, de comments over je HD formatteren, come on, wie is er nu nog zo naïef :).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

The_Borg schreef:Ik vraag mij eigenlijk af of dat het magneetverhaaltje wel degelijk werkt. Ik heb er zo mijn twijfels over, je zal al een deftige magneet nodig hebben vermoed ik om de boel te wissen. Hoe het ook zit, ik wil een deftige manier die 100% zekerheid biedt. Voor zover ik weet is een boor of hamer dan nog de meeste effectieve methode, maar wel een "beetje" opvallend.

Btw, de comments over je HD formatteren, come on, wie is er nu nog zo naïef :).
Met een boor of hamer ben je ook nog niet zeker, van schilfers hard disk kan men ook heel veel recoveren, wel moeilijker :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, er zijn een tijd geleden ook harde schijven geïntroduceerd die dmv. een bijtend zuur de schijven (de platters) onbruikbaar maken. Deze kosten wel zoveel als 2 vette workstations, dus het nut is zoek :) Ik blijf erbij, een vette elektromagneet zou de klus in seconden moeten klaren :)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

SeNsEI Ze0n, komaan sech, een beetje realiteitszin graag :p. Ik denk niet dat er nog schilfers en halve platters bijéén genomen gaan worden om data van te halen. Het zou net dat "beetje" er over zijn.
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Oftewel zet je op je volgende lan een EMP machine, zip, alles weg :D
En, bij mij zou een format C niks uithalen, al mijn data staat op andere schijven. C:/is enkel voor windows
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

stonestrong schreef:Oftewel zet je op je volgende lan een EMP machine,
[OT]
Te veel Oceans 11 gekeken ? ;)
[/OT]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

[OT] 24 S4 :) [/OT]
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

yeah ne magneet in uw kast hangen, dan is uw mobo ook naar de zak peizek
[OT]
aje iets funs wilt zien moet ge es een sterke magneet voor uw scherm houden (werkt wel enkel bij crt's peizek), zeker een aanrader voor de trippertjes onder ons
[/OT]

kwil ulder wel allemaal eens zien reageren als vb 10 man verkleed als cops of special forces op ne lan binnenvalt

ge kunt natuurlijk ook hopen dat er een smeltoven staat op ne lan(ge weet nooit e)
de pispaal <<
[The Cleaner]
Member
Member

Akira schreef: kwil ulder wel allemaal eens zien reageren als vb 10 man verkleed als cops of special forces op ne lan binnenvalt

ge kunt natuurlijk ook hopen dat er een smeltoven staat op ne lan(ge weet nooit e)
denk dat ge dan nen boek kunt schrijven over de gezichten die dan getrokken worden :twisted:
en op ne lan zie ik ook wel dat ik werk met een cleane HD met al mijn stuff op externe disks die zeer snel weg kunnen, desnoods paar maal krachtig tegen de grond smijten en dan met iets zwaar op in beginnen hakken en daarna met bier overgieten. Kheb thuis toch backups liggen :P
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Cleaner schreef:externe disks die zeer snel weg kunnen, desnoods paar maal krachtig tegen de grond smijten en dan met iets zwaar op in beginnen hakken en daarna met bier overgieten. Kheb thuis toch backups liggen :P
Organiseer uw lan party in Italië en laat uw hd's even in een putje zakken op dit traject!
Neutrinos dringen overal doorheen, of die je HD's ook neutraliseren is de vraag :cry:

Ooit las ik een bericht waarin men het had over rare verschijnselen zoals het in brand vliegen van elektrische leidingen en toestellen enz...
Dit was een dorpje in de buurt van de zee waar het traject bijna rakelings passeert.
Lokale kranten hadden het destijds in hun berichten echter over testen van de marine, welke de oorzaak zouden zijn van de merkwaardige verschijnselen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”