Is het niet logisch dat de Brusselaars zelf beslissen hoe hun stad of gewest ingericht moet worden?Gray schreef:Hé, zoveelste beter eh
Maar het kadert in de algemene Brusselse politiek van de auto te ontmoedigen door het aantal rijstroken te beperken, de files langer te maken, en de voetgangerszones steeds groter te maken. Dat zijn beleidskeuzes.
Dus wie nu denkt, "gelukkig, ik kan met de auto blijven naar Brussel gaan de komende jaren" gaat nog veel traantjes laten..
Hoe geschift is het om 2 keer 4 vakken tot in het centrum van de hoofdstad in te richten (Wetstraat/Belliard). Ik vind het werkelijk verbazingwekkend dat de Brusselaars dat (blijven) aanvaarden.
Weyts en de NVA zijn wel voor zelfbeschikking, maar niet als de Brusselaars zelf beslissen hoe ze hun straten willen inrichten. Ach kom.
Overigens: de inrichting van de straten etc is een gewest- of gemeentebevoedgheid, het aanbod van treinen is een federale bevoegdheid.µ
Het Brussels gewest heeft trouwens net wat beslits over een bijkomende metro over 20 jaar. Vermoedelijk kan ik die tegen dan met mijn kleinkinderen inhuldigen .
Ik laar dus geen traantjes, ik verbaas me elke dag:
- wat een inadequaat metro- en tramnetwerk heeft Brussel (vgl eens met Londen, Parijs, Rome)
- wat een achterhaald idee om autosnelwegen tot in het centrum te leggen (A12, A201, E40)
- hoe de stad en het gewest (eigenlijk gewoon overal stad dus) nog steeds volledig op maar van de auto gemaakt is -> fiets, tram of bus hebben zelden of nooit een eigen bedding.