Vriend van me wil nieuwe Telenet digicorder.
Voor de nieuwe functies.
Echter zegt Telenet dat BN je hiervoor perse hun router moet gebruiken.
Hij heeft echter een ubi router.
Klopt het wat Telenet zegt?
Nieuwe digicorder en ubiquiti router
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Check de andere posts hier op het forum. Samengevat: het werkt zonder, maar je krijgt de tv box niet tenzij je de (laatste?) wifi router hebt.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Geen idee welk protocol hun eigen tv box gebruikt; die neemt op in de cloud en willen ze idd niet geven zonder hun eigen router.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat ik weet is dat die digicorder de dhcp server van Telenet moet kunnen bereiken. Die krijgt een Ip in een andere range en nog een hoop dhcp options mee. Eigenlijk moet die gewoon rechtstreeks aan de modem/router hangen.
Wat de recordings betreft, geen idee.
Wat de recordings betreft, geen idee.
-
- Elite Poster
Met een goeie router kan je de huidige digicorders dus wel achter je router hangen, maar dan wel met wat configuratie want hij moet idd transparant aan de telenet dhcp kunnen.
- Converted
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Werkt perfect. Je moet ook geen eigen VLANS meer instellen vermits de TV Box gewoon in je eigen intern netwerk hangt.
Het verhaal van die aparte IP range is enkel van toepassing op de oude digicorder. Niet de nieuwe TV Box.
Let wel. Alles wat je doet qua TV-Theek, opnames bekijken enzo wordt bij je verbruik geteld als je een modem only met eigen router hebt.
De AIO modem van Telenet filtert dit verkeer.
Op netweters.be vind je meer uitleg:)
Nu moet je gewoon een Telenet Center vinden die de nieuwe TV Box wil meegeven met een modem only abo. Het activeren ervan met een modem only gaat wel degelijk!
Het verhaal van die aparte IP range is enkel van toepassing op de oude digicorder. Niet de nieuwe TV Box.
Let wel. Alles wat je doet qua TV-Theek, opnames bekijken enzo wordt bij je verbruik geteld als je een modem only met eigen router hebt.
De AIO modem van Telenet filtert dit verkeer.
Op netweters.be vind je meer uitleg:)
Nu moet je gewoon een Telenet Center vinden die de nieuwe TV Box wil meegeven met een modem only abo. Het activeren ervan met een modem only gaat wel degelijk!
"ONEup -> 1000/40"
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Brrrr... why the f* zou je dat op je eigen intern netwerk willen hangen.Converted schreef:Werkt perfect. Je moet ook geen eigen VLANS meer instellen vermits de TV Box gewoon in je eigen intern netwerk hangt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Dan is het toch simpeler dat je gewoon alles van vlans stopt en gewoon samen achter de router plakt?Converted schreef:Mensen die er geen graten in zien lol.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
En op basis van wat is de filtering ?Converted schreef:Let wel. Alles wat je doet qua TV-Theek, opnames bekijken enzo wordt bij je verbruik geteld als je een modem only met eigen router hebt. De AIO modem van Telenet filtert dit verkeer.
Bedoel je deze link... https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-T ... /m-p/70373 want daar staat niet echt iets zinvols in.Converted schreef:Op netweters.be vind je meer uitleg:)
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik vermoed op basis van IP-ranges (maar dat is zonder mij ook maar ergens in te lezen).
Een niet routable IP-range volstaat hiervoor (muv. die CGNAT-IP's).
Een niet routable IP-range volstaat hiervoor (muv. die CGNAT-IP's).
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 84 keer
Deze draad geeft de beste historiek weer denk ik...
https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-T ... 707/page/4
Ik wacht op bridge modus/modem only bij Orange en dan is het bye bye Telenet hier, voorlopig geen ander alternatief mogelijk.
Ik wacht op bridge modus/modem only bij Orange en dan is het bye bye Telenet hier, voorlopig geen ander alternatief mogelijk.
- Converted
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
En op basis van wat is de filtering ?DarkV schreef:Converted schreef:Let wel. Alles wat je doet qua TV-Theek, opnames bekijken enzo wordt bij je verbruik geteld als je een modem only met eigen router hebt. De AIO modem van Telenet filtert dit verkeer.
Die haalt het TV Box verkeer eruit zodat het niet wordt opgeteld bij je telemeter. Wat betreft opnames en TV-Theek. De modem only filtert dit verkeer niet en wordt daarom bijgeteld bij je verbruik.
Maar als je een Business abo hebt, maakt dit niet zoveel uit e.
"ONEup -> 1000/40"
-
- Elite Poster
Van wat ik hier in een ander topic las, hadden de eerste routers van Orange by default bridging mode in hun firmware; de nieuwe modellen niet.tb0ne schreef:Deze draad geeft de beste historiek weer denk ik...
Daarom zouden ze de moeite niet (willen) doen.
En effe offtopic:
Ouch @ netweters: een grote post over het gebruik van een router als AP, en geen kat van die experts die die mens vertelt dat de makkelijkste manier is om een router tot AP om te vormen is hem op de LAN poort aan te sluiten (en dhcp af te zetten). Veel blabla over bridge modes en port forwards...
- Drwho
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Haha, hilarisch stukje uit het antwoord van de community manager:
Premium wifi, ik bescheur het.
Ze gaan even tegen mensen met een EMTA, die doorgaans een mooie setup achterliggend hebben en technisch onderlegd zijn, vertellen dat een HGW 'premium wifi' te bieden heeft. Vertel dat tegen Jos & Josiane in de winkel hé, die geloven zoiets....Elke EMTA wordt dan ook gratis omgeruild voor een HGW, welke ook meer mogelijkheden geeft aan de klanten (bv. premium Wi-Fi).
Premium wifi, ik bescheur het.