Windows 10 computer bellen en sms

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb een windows 10 computer (geen smartphone met w10), met een SIM slot.
Hierin zit een werkende SIM-kaart (ik ben momenteel dit bericht zelfs aan het typen over die 4G connectie).

Nu leek het mij handig om ook te kunnen SMS'en via die link (en optioneel te bellen), het is immers een volledig werkende link.

Als ik bel naar het nummer, krijg ik meteen voicemail. Ik krijg wel meteen een bericht in de Berichten app van Windows dat er een voicemail is.
Als ik een SMS stuur naar dat nummer: idem.

Maar: onderaan in die app komt er te staan "Alleen-lezenbericht". Ik kan niet terugsturen dus.
Noch vind ik een app waarmee ik kan bellen.

Als ik info zoek, vind ik vooral informatie over W10 voor smartphones, of het gebruikmaken van de mobiele connectie van je smartphone op je laptop, maar niet voor deze situatie dus.

Mogelijks heeft iemand hier dit ook al tegengekomen?
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Op een Dell pc (Lattitude) heb je een programma die hoort bij de 4g modem (Skylight). Deze maakt het mogelijk om sms te ontvangen & te zenden. Bellen werkt bij mij niet, ik vrees ook dat de modem daar niet voor geschikt is.

Je moet dus gaan zoeken naar de software die bij de modem/moederbord hoort.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Bellen over 4G/LTE zal niet gaan, geen idee of die modems dat ondersteunen maar de carrier zal in ieder geval voLTE (voice over LTE) moeten ondersteunen en dit is in Belgie niet het geval buiten een handjevol toestellen die gewhitelist zijn.
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Bellen zal inderdaad niet lukken. Ben ook al aan het zoeken geweest. Het simpelste voor thuisgebruik is bij Skype betalende minuten kopen. Met een onbeperkt GSM abonnement heeft dat geen zin. Ik zou in theorie ook een IP phone software aan m'n Fritzbox kunnen koppelen. Ik zie ook geen meerwaarde, want da's dan enkel voor thuis.

Als je SMS wil intikken op uw toestel kan je uw (android) smartphone koppelen met "jouw telefoon" app in W10. Dan krijg je ook telefoonmeldingen op de PC en kan je de afbeeldingen van je telefoon browsen. Of je kan SMS'en met de Google Berichtenapp via de browser.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Ik zou in theorie ook een IP phone software aan m'n Fritzbox kunnen koppelen. Ik zie ook geen meerwaarde, want da's dan enkel voor thuis.
Klopt niet hoor, voip kan ook extern, je moet het wel aanzetten. (ik gebruik het hier dagelijks :) )
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”