VOIP (OVH) via flybox

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Mijn ouders ondergaan momenteel een verplichte gratis upgrade van scarlet adsl naar poco (vdsl) omdat Adsl niet meer aangeboden zal worden in de regio.
Nu zijn gelukkig alle kinderen de deur uit, en sindsdien lijkt 50GB (limiet nieuw product) nipt voldoende voor hun.

Nu was ik aan het kijken naar edpnet XS (duurder maar geen limiet en een no-nonsense provider).
Maar vermoedelijk moet die obox terug naar belgacom en is die dichtgetimmerd dus zou ik nog een modem moeten zoeken
Dus dacht ik aan de goedkoopste oplossing , flybox orange. Telefonie gaat via OVH, weet iemand of dit stabiel is op 4G? Ik vermoed van wel?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
marzman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Ik denk het wel. Ik bel met mijn gsm (ook via Orange) ook geregeld met VoIP over 4G.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Is het niet zo dat je bij Orange op een Flybox eerst moet inloggen alvorens je een connectie met internet krijgt ?
Als er dan een disconnect of stroomuitval geweest is heb je geen internet en geen telefoon.
Volgens mij is VOIP in combinatie met een Flybox in praktijk niet doenbaar/robuust.
Ik zou dan eerder opteren om de VOIP over een 3G dongle te doen, daarbij moet je niet inloggen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Nope. Ding maakt zelf connectie met 4G zonder dat je iets moet doen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Raar, ik heb hier vroeger op het forum eens gelezen dat je eerst ergens moet inloggen.
Des te beter dus als 't niet waar is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

devilkin schreef:Nope. Ding maakt zelf connectie met 4G zonder dat je iets moet doen.
Wel, het is juist dat die automatisch gaat verbinden, maar ...

Mijn ouders hebben de heel oude Flybox, die nog van Mobistar. Daar is geen probleem mee. Na een reboot is dat ding echt online. Ik heb de opvolger daarvan, de 2de Flybox, de Archer TP Link. Die gaat dan wel verbinden maar je bent niet echt online. Je krijft de melding dat je moet aanmelden op een 'captive portal'. Gewoon de http://192.168.1.1/orange/home/index.html opvragen en door dat te doen ben je echt online. Dat is wel vereist (bij mij).

Er is nu een 3de generatie Flybox die men nu verkoopt, geen idee hoe het daar zit.

Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit met mijn voip-telefoon offline was vanwege die eigenaardigheid van mijn Flybox. Het is niet dat die automatisch elke X uur gaat herverbinden en je dan offline zit.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:
Provider

Ik heb momenteel een Huawei flybox in gebruik (bij familie), en daar zit je toch gewoon online. Nooit enige captive portal gezien.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”