Moneyou België draagt activiteiten over aan Keytrade Bank

Plaats reactie
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Beste ringlord,

Op 30 juli hebben we je een e-mail gestuurd. Helaas kwam de e-mail niet aan. Of heb je de e-mail wel ontvangen, maar nog niet kunnen openen? Lees hieronder het bericht.

Graag willen we je informeren over het volgende: op 30 juli hebben Moneyou en Keytrade Bank aangekondigd dat Keytrade Bank, een 100% online bank, de spaarportefeuille van Moneyou België gaat overnemen.

Moneyou is tot dit besluit gekomen wegens strategische heroriëntatie en veranderende marktomstandigheden. Dit betekent dat Moneyou zich gaat focussen op haar activiteiten in Nederland en Duitsland en dat Moneyou haar activiteiten in België staakt.

En nu?
De spaarrekening die je aanhoudt bij Moneyou zal medio november 2019 worden omgezet in een spaarrekening bij Keytrade Bank. Je spaarrekening blijft gratis, Keytrade Bank zal geen overige kosten in rekening brengen. Vanzelfsprekend behoud je je getrouwheidspremie en je opgebouwde rente.
Heb je op de dag van overdracht geen spaargeld op je rekening staan? Dan gaan je klantgegevens niet over naar Keytrade Bank en zal Moneyou je spaarrekening automatisch sluiten.
Should I stay or should I go?

PS die mail van 30 juli heb ik niet gehad :nono:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

DeStandaard 31/07 - ABN Amro zegt Belgische spaarmarkt vaarwel - https://www.standaard.be/cnt/dmf20190730_04535407
Keytrade Bank is naar eigen zeggen de marktleider voor online bankieren in ons land. De bank, de Belgische dochter van het Franse Arkéa Direct Bank, nam eerder al de klanten van PSA-bank over en haalde ook de fondsen en pensioenspaarfondsen van Rabobank België binnen. ‘We laten zien dat we in een groeiscenario zitten’, voegt woordvoerder Roel Vermeire toe. ‘Voor de overname van Moneyou hadden we al meer dan 300.000 klanten.’ De bank zit dus duidelijk op groeikoers. Toen de Franse moederbank in 2016 Keytrade overnam van Crelan, telde ze een 200.000-tal klanten. Na de verschillende deals en door organische groei kwamen er daar dus een 100.000 bij.
Uw vraag kan alleen maar beantwoord worden als je kan vertellen wat voor u van belang is.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Ik heb de mail wel gehad.

Ik denk grootste aanpassing is dat waarschijnlijk de rente's ietwat zullen dalen. Een ander iets is dat het nu de Franse overheid ipv de Nederlandse is die een 100k€ garantie geeft (voor wat het waard is).
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Eerste mail ook niet ontvangen.. Speciaal spamfolders nog eens bekeken maar nope: nooit ontvangen.. Feit dat ze het speciaal in de mailing hebben gezet, weten ze wel dat er een (groot?) gedeelte die mail niet ontvangen hebben.

Ik bekijk het ook nog een beetje.. Mijn eerste gedachte bij het horen van eender welke "Franse overname" is: yup, we gaan weer gejost zijn!
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

heist_175 schreef:...

Uw vraag kan alleen maar beantwoord worden als je kan vertellen wat voor u van belang is.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Probleem als ge naar 1 van die anderen overstapt is dat ge uw getrouwheidspremie kwijt bent volgens mij.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik ben al bij beide klant, enkel bij MY voor de kinderspaarrekeningen.

Ik heb tot nu toe geen enkel klagen van KT, enkel dat idd hun rente wat lager is tov MY.
Ik moet eens kijken of ze daar ook iets speciaals voor de kinderen hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik word depri van al die afko's.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Dan zijde wel snel depri, zijn 2 afkortingen over de 2 hoofdbenamingen van dit topic.
Moeilijk is anders denk ik dan..
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

het is dus wel geen spam-mail?
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”