Ik heb een nieuwe qnap NAS (met wd red nas schijven).
Eerste vraag: blijkbaar laat je die best 24u continu aanstaan?
Tweede vraag: hoe nuttig is het om een UPS noodvoeding te plaatsen bij die NAS?
Bedankt voor jullie raad

mailracer schreef:....Ik ben niet bekend bij Qnap, maar ik verwacht dat je een ups via usb kan koppelen op je nas om deze te beheren ermee.
Hoe pak je dat aan? Voor elk apparaat zo een eigen geschakelde voeding? En dan interne voeding afsluiten? Elk apparaat dus open schroeven? Ik zou dit wel willen doen met de synology nas en de switch van unifi.Tim.Bracquez schreef:Voor een NAS, check je power adapter welk voltage, meestal 12V, zoja koop zo iets:
https://www.ip-sa.com.pl/switching-powe ... -1484.html
En nog enkele 12V batterijen(meerdere mogelijk):
https://www.ip-sa.com.pl/battery-p-2193.html
Veel efficiënter dan een AC UPS, minder verlies(makkelijk dubbel zo lang op dezelfde batterij capaciteit) en kostprijs van dit alles is 50 euro met 2 x 7Ah batterijen (dus 1A/12Watt op 12V load kan dan minimaal 8+uur draaien)
Hier draait heel het huis op dergelijke setup en alles over POE. Cam's NAS, modems, ...
Op een andere locatie juist zelfde met 5x 7Ah batterij en alles op POE
2x unifi pro
1x orange femtocell
1x Mikrotik LGH 4G antenne
2x ethernet to coax converters
2x foscam HD cams
1x raspberry pi met 2x 32GB USB
1x Mikrotik omnitik
1x 5 port ethernet switch
10uur stroompanne mooi wifi gehad en alles werkende, totale kost 90 euro voor de UPS setup
al 10+ uur zonder stroom gezeten en alles werkte nog, uiteraard de verlichting niet
Inderdaad je uitleg is correct, al de AP's zijn zo met een POE injector 5 port verbonden zelfs. De voeding die ik heb doet 24A op 12V, dus power genoegblaatpraat schreef:Als je toestellen geen hoge stromen nodig hebben, kan je er meerdere op 1 voeding plaatsen (parallel).
Je kan gewoon zelf een kabeltje maken... de Synology heeft voor zover ik weet toch maar enkel 12V nodig.Sinna schreef:Je Synology en switch zal je dus niet (rechtstreeks) aan die 12V DC-voeding kunnen hangen.
Hangt van type af, bij de mijne is dat inderdaad adapter met eigen(?) plug (soort 5polige mini din)DarkV schreef:Je kan gewoon zelf een kabeltje maken... de Synology heeft voor zover ik weet toch maar enkel 12V nodig.
Ik heb een oude 2de handse smart ups van APC, en die seriële verbinding is echt een PITA, onder andere door de niet standaard kabel.blaatpraat schreef:@hierboven: in de industrie is er nog heel veel dat RS232 en RS422 gebruikt, zelfs nieuwe apparaten.
Maar particulier heb ik er inderdaad al in geen jaren meer gebruik van gemaakt, zoals quasi iedereen wellicht.
Het gaat om een 1511+Sinna schreef:Als @liegebeestig meldt dat zijn Synology een PC-stekker heeft, dan zal dat geen 12V DC zijn, maar 230V AC.
@liegebeestig: over welke Synology gaat het hier? Kwestie van je geen verkeerde info te geven.
Dat is van een héél ander kaliber dan het toestel die je aanbeval in je vorige post (12V/55W met 2x 12V/7Ah batterijen) ...Tim.Bracquez schreef:Inderdaad je uitleg is correct, al de AP's zijn zo met een POE injector 5 port verbonden zelfs. De voeding die ik heb doet 24A op 12V, dus power genoeg