Hallo,
Ik heb al uren op het net gezocht naar een oplossing voor mijn probleem, initieel met een ap van d-link. ik heb een Access point type DAP2695 van d-link, waarvan telkens de stroom na een tijd uitvalt. Ik heb nog een tweede zelfde ap, en als ik de adapters van beide toestellen wissel werkt het andere niet meer. Dus ik vermoed dat de adapter de dader is. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe adapter, maar dat blijkt (quasi) onvindbaar, en degene die ik vind komen uit de states en kosten in verhouding bijna evenveel als een kleine poe-switch waarmee ik het ap ook van stroom kan voorzien. Dus heb ik dat laatste gekocht, een d-link DGS-1100-05pd. Toen die vanmorgen toekwam, bleek deze echter enkel een passthrough poe functie te hebben, en moet dit toestel zelf ook van stroom voorzien worden door een injector of een echte poe switch. Maar wanneer ik hiernaar op zoek ga, weet ik niet wat ik moet kopen. Het ap ondersteunt POE+ 802.3at, de switch kan gevoed worden via poort 5 (802.3 Af of at) de passthrough functie gaat via poort 1&2. Via deze link vind je de datasheet van de switch: https://eu.dlink.com/be/nl/-/media/busi ... _en_eu.pdf. Op p2 staat een tabel die de passthrough mogelijkheden schetst. Ik weet echter niet hoe ik dit moet interpreteren, want ik dacht dat het ap class4 was...
Dit is de datasheet van het ap: https://eu.dlink.com/be/nl/-/media/busi ... _en_eu.pdf
Kan iemand mij uitleggen wat ik nodig heb om mijn ap en switch van stroom te voorzien?
Is dit bvb een optie: https://eu.dlink.com/be/nl/products/dpe ... s-injector of koop ik voor die prijs beter een extra switch met poe? En welke is dat dan ?
Alvast bedankt voor de hulp!
Tommy
Welke switch of poe injector nodig?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Die PoE injector gaat werken, want zelfde PoE standaard.
Maar aangezien je 2 AP's hebt, is een echte PoE switch (geen passthrough) een goed alternatief: slechts één kabel naar elk AP. Op voorwaarde dat je netwerkbekabeling in orde is, want PoE heeft alle paren nodig (in tegenstelling tot netwerkverbinding)
Maar aangezien je 2 AP's hebt, is een echte PoE switch (geen passthrough) een goed alternatief: slechts één kabel naar elk AP. Op voorwaarde dat je netwerkbekabeling in orde is, want PoE heeft alle paren nodig (in tegenstelling tot netwerkverbinding)
De bekabeling is nieuw, cat6. Omdat ik de kabels niet meer in een ster kon leggen, heb ik gewerkt met kleine switches. Ik vertrek aan de bbox, het eerste ap is daarop aangesloten op de benedenverdieping. Er gaat ook een kabel van de bbox naar de eerste verdieping naar een eerste switch (de poe-switch was mijn bedoeling). Op deze switch hangt een decoder, een PlayStation 4 van de zoon en het tweede ap waarvan de adapter defect blijkt. Van deze switch ligt er een kabel door de muur naar een tweede switch, waarop enkel een decoder is aangesloten.
Ik vraag me ook af of de poe switch een deel van het vermogen dat de injector voorziet wegneemt en dat er dan nog voldoende overblijft voor het access point? En waar plaats ik best de injector?
Mvg
Tom
Ik vraag me ook af of de poe switch een deel van het vermogen dat de injector voorziet wegneemt en dat er dan nog voldoende overblijft voor het access point? En waar plaats ik best de injector?
Mvg
Tom
Wat is er zo speciaal aan die adapter dat je er geen universele voor kan kopen?Tommy77 schreef:Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe adapter, maar dat blijkt (quasi) onvindbaar, en degene die ik vind komen uit de states en kosten in verhouding bijna evenveel als een kleine poe-switch waarmee ik het ap ook van stroom kan voorzien.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
^^2nd. Deze week een cisco AP aangesloten met een oude adapter van een WRT54G.
Universele voeding kopen en kijken waar de + en - zit. Deze willen nog al eens van plaats wisselen bij verschillende toestellen.
Universele voeding kopen en kijken waar de + en - zit. Deze willen nog al eens van plaats wisselen bij verschillende toestellen.
Ik moet ze dan in dat geval door mezelf laten herdoen ."nieuw" is geen synoniem van "in orde"
Ik heb al veel nieuw aangelegde netwerkbekabeling laten herdoen omdat ze niet in orde was.
Ze is in orde.
Het is een 48v 0,5A adapter met aan uit schakelaar. Misschien niet speciaal, maar vind niet meteen een alternatief.Wat is er zo speciaal aan die adapter dat je er geen universele voor kan kopen?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Een gigabit verbinding heeft alle 4 paren nodig. Op 100 Mbit gebruik ja idd maar 2 paar (groen en oranje)didi79 schreef: want PoE heeft alle paren nodig (in tegenstelling tot netwerkverbinding)
Bij POE heb Twee standaarden.
De eerste simpele is dat je 100 Mbit hebt over groen en oranje en dat blauw en bruin de spanning geeft. De 802.3af standaard.
De tweede complexere vorm van POE is dat je 1 Gbit verbinding hebt via alle paren en dat daarbij ook nog 48 volt gegeven word via het blauwe en bruine paar. De 702.3at of POE + standaard.
Voor je access point koop je dus best een Power over ethernet injector type poe+.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als je op verdieping 1 de POE switch wil gebruiken tussen de BBox en de POE switch die POE passthrough doet.
Als je die POE switch terugstuurt en puur met de injector gaat werken tussen de switch op verdieping 1 en de AP.
Let er wel op dat je de POE poort van de injector aan de juiste kant aansluit en dus naar de AP stuurt .
Als je die POE switch terugstuurt en puur met de injector gaat werken tussen de switch op verdieping 1 en de AP.
Let er wel op dat je de POE poort van de injector aan de juiste kant aansluit en dus naar de AP stuurt .
Ok, bedankt!
Wat ik nog steeds bizar vind, is dat ik vanmorgen de adapter die soms dus niet werkt het weer wel deed. Ik heb er nog steeds geen idee van hoe dat kan. In het verleden al vaker voorgehad: ap aangesloten en werkt prima.Enkele dagen later merk ik dat er boven geen degelijke WiFi is, ik kijk naar het ap en het staat uit. De adapter is niks warm. De aan/uit-knop van de adapter uit en aanzetten helpt niet, het toestel gaat niet aan. (Wel met een andere adapter) Een dag later probeer ik nog eens, en het ap start weer netjes op, met de vermoedelijk defecte adapter. Ik dacht dat zo’n adapter wel of niet werkte, maar soms wel en soms niet vind ik behoorlijk raar...
Wat ik nog steeds bizar vind, is dat ik vanmorgen de adapter die soms dus niet werkt het weer wel deed. Ik heb er nog steeds geen idee van hoe dat kan. In het verleden al vaker voorgehad: ap aangesloten en werkt prima.Enkele dagen later merk ik dat er boven geen degelijke WiFi is, ik kijk naar het ap en het staat uit. De adapter is niks warm. De aan/uit-knop van de adapter uit en aanzetten helpt niet, het toestel gaat niet aan. (Wel met een andere adapter) Een dag later probeer ik nog eens, en het ap start weer netjes op, met de vermoedelijk defecte adapter. Ik dacht dat zo’n adapter wel of niet werkte, maar soms wel en soms niet vind ik behoorlijk raar...