Wat betreft WiFi module
Ik heb een airco in een vakantieappartement in Spanje, maar zonder WiFi module.
Om toch de airco van hieruit te kunnen bedienen gebruik ik een "
Sensibo Sky"
In ieder lokaal (living en 2 slaapkamers) is er zo'n Sensibo Sky gemonteerd. Dit is een klein apparaatje dat verbinding maakt met de WiFi, en eigenlijk 2 zaken doet:
- de afstandsbediening van de airco simuleren.
- de signalen van de lokale afstandsbediening opvangen.
Ik kan dus vanop afstand met de Sensibo App:
- de airco bedienen: aan/uit, temperatuur +/-, mode (koelen, warmen, drogen, ventileren), swing, ventilator (stil, strong, auto)
dus bijna alles wat je met de remote kan doen.
- ik zie ook alle commando's die lokaal met de afstandbediening werden uitgevoerd (logfile).
- de module meet temperatuur en vochtigheid.
Je kan ook een "Climate React" instellen (voorbeeld "als de vochtigheid hoger is dan 85% start de airco op drogen").
En via location van de GSM kan je ook zaken regelen (iets aan/uit zetten volgens de afstand die je van huis weg gaat of nadert).
Waarschijnlijk niet zo ideaal als een airco met ingebouwde WiFi module, maar toch wel een goed alternatief om een en ander in het oog te houden in de vakantiewoning ver van huis ...
De Sensibo Sky werkt met alle merken van airco's die een afstandsbediening hebben.
Ik gebruik dit vooral om:
* de verwarming of koeling aan te zetten voor dat een bewoner aankomt, zodat het appartement aangenaam warm/koel is bij aankomst.
* de periodes dat het appartement leeg staat de vochtigheid in de gaten te houden en zonodig een uurtje te drogen (vochtigheid en schimmel in een leegstaande woning zijn een groot probleem op een eiland als Mallorca
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
)