Aan te raden hotels op weg naar...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Misschien wel nuttig dat we aan te raden hotels delen op weg naar onze vakantiebestemming. Want die 'etappe hotels' zijn niet altijd even eenvoudig om goede prijs kwaliteit te vinden.

Regels : je moet er zelf recent verbleven hebben. We posten enkel goede ervaringen, geen slechte. Dus ervaringen die we zouden aanbevelen. Het zijn in principe geen eindbestemmingen maar etappes op weg naar een andere bestemming. Graag info over prijs, kwaliteit, locatie, enzovoort. Best met een link naar tripadvisor of gelijkaardig. Een post per hotel. Hergebruiken van reviews is toegestaan ;).

Ik zal starten. Etappe van België op weg naar Spanje of zuid-oost Frankrijk. Net onder Poitiers. Ongeveer 6,5 uur rijden van Brussel (zonder tussenstops). Verblijf in zomer 2019.

https://www.tripadvisor.be/Hotel_Review ... ml#REVIEWS

De parking in het park vlak bij de ingang is leuk meegenomen na een dag rijden.

Dit hotel is duidelijk al van leeftijd maar is met smaak recent gerenoveerd binnenin. Wij hadden een familiekamer op de 2e verdieping die ruim, functioneel en mooi ingericht was. De airco stond op bij het aankomen. Altijd leuk tijdens deze zomer! Ook heel proper. Geen luxehotel maar dat was ook niet verwacht voor 1 overnachting.

Heel vriendelijk personeel zowel aan het onthaal als in het restaurant. Dit is echt een pluspunt.

We zijn 's avonds gaan eten in het hotel. Het restaurant is lekker maar er zijn geen echt goedkope maaltijden. Reken toch op een 18 a 25 euro voor een hoofdgerecht. Daarvoor krijg je wel een bovengemiddeld lekker gerecht met verse producten dat mooi gepresenteerd wordt en een heel vriendelijke bediening. De kindermenu voor 12 euro is even mooi en lekker, het dessert van de kindjes hebben mijn vrouw en ik opgegeten waardoor we de rekening wat konden beperken.

Ontbijt is prijzig aan 12 euro voor een volwassene maar dit is overal in Frankrijk. Gelukkig voor kinderen tot 12 jaar aan 6 euro. Dit ontbijt is een correct buffet zoals je zou verwachten in Frankrijk.

Aangezien we de familiekamer bij booking.com hadden besteld aan de normale prijs van een 2 persoonskamer (79 euro) was het zeker prijs kwaliteit een goede keuze! Voor ontbijt 3ÿ euro voor twee volwassenen en twee kinderen. Voor avondeten 65 eten maar dat was heel spaarzaam. Normaal ben je wel nog een 15 euro extra kwijt.

Om af te sluiten was de wifi ook heel correct. Gewoon een emailadres ingeven en je bent vertrokken. Ik heb er gewoon Netflix mee kunnen bekijken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ik denk niet dat er veel userbasers af en toe een op en af rijden naar CLuj Roemenië maar bon

Meestal rij ik de eerste dag een 1000 a 1200 km naar gelang wel altijd met de trailer achter mij dus aan 90km/u aanzetten om 6 uur is meestal aankomen 21 a 23u naar gelang hoeveel baustellen de Duitsers hebben :banana:
Basement Room 2, cool & spacious Ennsdorf Oostenrijk Ps kom met een lege tank oostenrijk binnen en rij af in een dorpje en tank daar scheelde 3 weken geleden 35cent op de duitsers.

(Deze sla ik meestal over)
Als je tijd hebt kan je nog stoppen bij Szűcs tanya (farm) ergens in the middle of nowhere(neem dat maar letterlijk 2km veldwegen) net naast de luchthaven van Debrecen Ik dacht €16 betaald te hebben in december kwam ik daar aan enkel Hongaars de zoon zet alles op airbnb maar zijn moeder ergens in de 70 ontvangt de gasten als hij aan het werk is. Natuurlijk enkel hongaars :lol: nu goed ik ken de gewoontes daar wel dus als ze gasten hebben moeten die gevoed worden no matter what hour you arrive. Gelukkig ken ik wel iemand die Hongaars spreekt indien nodig.

Vandaar normaal in één trok naar Cluj napoca waar ik een beetje overal slaap naar gelang, Transylvania Hostel komt regelmatig voorbij, je vind er altijd wel iemand voor een pint te gaan drinken.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als hotel op weg naar een vakantiebestemming meestal ... Formule1 gebruik. Het zijn er een pak minder als vroeger, maar in Frankrijk nog steeds goed vertegenwoordigd. Het is goedkoop en minimalistisch, maar dit is op zich geen issue daar wij het alleen maar gebruiken voor een douche, slapen, ontbijten en weer weg.

Tegenwoordig is er ook overal WiFi voorzien, en is er meer keuze in het ontbijt als ik dat vergelijk met de jaren 90 toen ik deze hotels met mijn ouders aan deed (ook op weg naar de uiteindelijke bestemming).

Deze zomer de F1 in Thonon-les-bains gebruikt toen we terug naar huis reden en we nog even langs Zwitserland wouden rijden. Hotel is op dit moment sterk verouderd maar ondergaat in september/oktober/november van dit jaar een grondige renovatie (zoals de meeste Formule1 hotels). Wij betaalden 32 euro voor een kamer (de traditionele 3-op-1-kamer manier = 1 groot bed en 1 klein stapelbed er boven) en een 6-tal euro per persoon voor het ontbijt.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Je hebt de F1 en de ibis budget die aan een gelijkaardig tarief staan en inderdaad de basis dekken.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Een hotel moet voor mij aan enkele criteria voldoen:
- een goed bed
- een koninklijk ontbijt (dus geen opgewarmde broodjes)
- WiFi
- proper sanitair

Op doorreis komt daar nog bij: een zorgenlozen parking (desnoods op voorhand te reserveren)

https://www.accorhotels.com/nl/hotel-04 ... ndex.shtml
800km van thuis, over halfweg naar ZFrankrijk (Valence, Avignon, Marseille, Toulon)
Inrichting is wat gedateerd, maar een koninklijk ontbijt, ruime parking, rustige omgeving (geen lawaai tijdens het slapen), vlakbij de autoroute.
Bijkomend voordeel: je moet de A6/A7 af ruim vóór Lyon, je rijdt als het ware rond Lyon. En nadien kom je de A7 terug op ruim ná Lyon. Dat bespaart u ook de nodige filestress :).
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 43 keer

Hierbij enkele etappe-hotels waarbij we op motorreis al overnacht hebben (tot max anderhalf jaar geleden), maar dus ook prima voor de auto kunnen dienen.

Voorwaarden:
- (gratis) garage of afgesloten parking voor de moto's
- goed bed
- goed ontbijt(buffet!)
- avondmaal op wandelafstand of inpandig want ik wil niet 's avonds nog eens het motorpak aantrekken en waterkes bij het eten drinken :-D

Na 600-650km autosnelweg heb ik het ook wel gehad op de motor, dus die afstand is misschien wat te kort voor degenen dat met de auto op weg zijn. Kanttekening: alles is in tussenseizoen bezocht, nooit hoogseizoen, en zoals bij alles: YMMV.

Frankrijk

- Richting Verdon/Cote d'Azur: Hotel Le Kolibri: zeer basic maar proper stopover hotel. Goed eigen restaurant ernaast (gesloten op maandag dus op die dag op wandelafstand een McDo (no, thanks) en een goede Italiaan (La Flambée). Vlak naast Autoroute du Soleil maar eigenlijk weinig last van gehad.)

- Richting Basel/Zwitserland: B&B Hotel Basel/Weil-Am-Rhein: (kleine) ondergrondse parking, alles redelijk nieuw. Hier kan je dus tanken in Zwitserland, goed eten in Frankrijk via de nabije voetgangersbrug over de Rijn en dus overnachten in Duitsland.

- Op terugreis als stopover, meestal als afsluiter van de vakantie zodat de laatste terugrit niet te lang duurt: Ibis Center in Colmar en lekker eten in de stad, hotel Colmar Vignes in Eguisheim. Beide leuk om eens rond te wandelen ook. Hotel-Restaurant La Résidence in Le Val d'Ajol (Vogezen).

Duitsland:

- Richting München: Hotel-Restaurant Ochsen in Blaubeuren in de buurt van Ulm: gezellig dorpje om na je rit even rond te wandelen! Garage voor motors en oldtimers, goed eten, oude hotelvleugel kan wel een opfrisbeurt gebruiken.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Dank voor de leuke reacties! Kunnen jullie een prijs ordegrootte toevoegen?
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Van 2001 tot verleden jaar elke augustusmaand naar Extremadura in Spanje gereisd, zo'n 2000 km.
In de beginjaren telkens tot in Baskenland gereden om te overnachten, maar dat werd de laatste jaren te zwaar en onveilig. Ofwel vermeden we door ons vertrekuur de drukte rond Parijs, maar dan zaten we namiddag in de drukte van Bordeaux, of andersom. De man met de hamer kwam dan gewoonlijk rond Bordeaux en net dat laatste stuk naar de Spaanse grens werd elk jaar moeilijker wegens werken, meer verkeer, etc, dus elke km werd een marteling.
Ik heb dan een vijftal jaren geleden een alternatieve route gevonden net onder Bordeaux via een splinternieuwe snelweg naar Mont-de-Marsan. Volgens de routeplanner was dat een omweg van een kleine 100 km. Maar in tijd eigenlijk niet want van Bordeaux tot Mont-de-Marsan reden er slechts een twintigtal auto's, terwijl het van Bordeaux tot de grens aanschuiven was, zeker in augustus. In Mont-de-Marsan overnachtten we in een Campanile. Dat was heerlijk, airco stond aan als we arriveerden en avondeten kon tot 22u in hun eigen restaurant. En dan de boxspring! Parking voor de deur van de kamer.
's Morgens helemaal opgefrist na het ontbijt (zoveel men wil) vertrokken we dan naar de Spaanse grens en opnieuw totaal geen verkeer, zalig.
Prijzen van Campanile variëren natuurlijk een beetje. Soms reserveerde ik zonder garantie op terugbetaling voor ongeveer 60€ voor 2 personen inclusief ontbijt, best op voorhand eens bekijken. Eens in Spanje wisselden we elk jaar wel van slaaphotel. Gewoonlijk was dat in de buurt van Salamanca.

Edward
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”