Wat mij opvalt is dat als er een probleem is, dat het altijd wordt afgeschoven op belgacom, of ze hebben het niet verwerkt of het ligt aan hun verbinding.
Zo kan ik het ook, mijn auto is kapot, aja da komt door die vrachtwagen, hij maakt de baan kapot, en die kapotte baan is ni goe voor mijn auto....
[RealDSL] Ervaring-uitwisseling
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
DaNi0 schreef:Installatiekosten kun je al weglaten (-€121 als ik me niet vergis), zie warez voor de promotie.
Dus als ik het goe begrepen heb, kunt ge installatiekosten voor GeekDSL kwijtspelen door eerst leechdsl te nemen en dan over te schakelen, ze zouden die actie ook gewoon voor iedere nieuw klant kunnen doen, dan moetr ni zoveel gefoefeld worden
RealDSL FAQ schreef:14. Is het mogelijk na het aangaan van een abonnement Basic eenvoudig over te schakelen naar GeekDSL of behoeft dit een nieuwe aanvraag?
Dit kan kosteloos gebeuren.
Robbe schreef:Dus als ik het goe begrepen heb, kunt ge installatiekosten voor GeekDSL kwijtspelen door eerst leechdsl te nemen en dan over te schakelen, ze zouden die actie ook gewoon voor iedere nieuw klant kunnen doen, dan moetr ni zoveel gefoefeld worden
Maar voor LeechDSL ebt ge een OCC id nodig fzo? Van die LAN dinges. Dan pas kun je de 121€ weglaten als je LeechDSL neemt. Zo staat het er toch
Schrijf je nu in met occ-inschrijf-id en geniet van een korting van niet minder dan € 121 (d.w.z. geen aansluitkosten).
stonestrong schreef:Wat mij opvalt is dat als er een probleem is, dat het altijd wordt afgeschoven op belgacom, of ze hebben het niet verwerkt of het ligt aan hun verbinding.
Zo kan ik het ook, mijn auto is kapot, aja da komt door die vrachtwagen, hij maakt de baan kapot, en die kapotte baan is ni goe voor mijn auto....
Het in dienst stellen dat ligt aan Belgacom,je moet rekening ermee houden
van het moment dat je je aanvraag verstuurd het 2 weken duurt voor je signaal krijgt.Zou je overstappen naar skynet is dit binnen de 3 dagen.
Al de rest ligt aan het isp zelf of wat vergeten word aan de modem.(koop een degelijke).Heb zelf RealDsl draaien en buiten een paar disconnects die niet langer dan een paar minuten duurde ben ik best tevreden.
Het in dienst stellen dat ligt aan Belgacom,je moet rekening ermee houden
van het moment dat je je aanvraag verstuurd het 2 weken duurt voor je signaal krijgt.Zou je overstappen naar skynet is dit binnen de 3 dagen.
dit is toch wel schandalig ... ik heb in een verre verleden een tijdje voor de planet internet technische helpdesk gewerkt ... dit is meerdere jaren geleden .. men zou toch denken dat BGC er ondertussen mee gestopt zou zijn ... voor zover ik weet zijn er toch processen geweest vanuit verschillende isp tegen bgc aangezien dit een vorm van oneerlijke concurentie is.
Ik heb nog een vraagje, ik ben sterk aan het overwegen om RealDSl te nemen. Ik zit nu bij telenet. Maar is vroeg mij af, hoelang is de opzeggings termijn voor telenet? want ik zou liefst niet een maand voor 2 verbindingen betalen.
howhowhow OCC inschrijf ID ? Stond da toevallig op zo een papierke da ze uitgedeeld hebben ? of is da gewoon uw ID van vorige OCC ?
Celeb'loki schreef:Ik heb nog een vraagje, ik ben sterk aan het overwegen om RealDSl te nemen. Ik zit nu bij telenet. Maar is vroeg mij af, hoelang is de opzeggings termijn voor telenet? want ik zou liefst niet een maand voor 2 verbindingen betalen.
Zou ik ook wel es wille wete
Dak et nie weet Miss ID van vorige? Try itspobo schreef:howhowhow OCC inschrijf ID ? Stond da toevallig op zo een papierke da ze uitgedeeld hebben ? of is da gewoon uw ID van vorige OCC ?
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik meen me te herinneren dat dat maar één maand was bij Telenet, althans dat denk ik. Maar neem nu dat je al langer dan één jaar bij TN zit dan zit je denk ik wel safe. Eventueel bel eens naar TN.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Update:
Ik heb het gevonden in de algemene voorwaarden.
Ik heb het gevonden in de algemene voorwaarden.
4. DUUR
4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op het Aanvraag- en Bevestigingformulier. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen in de gevallen voorzien in de artikelen 2.3 en 8. Indien u 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven de Overeenkomst niet hebt opgezegd, wordt deze automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan u te allen tijde via een aangetekend schrijven de Overeenkomst beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens 1 maand.
4.2. Indien u de Overeenkomst opzegt tijdens de minimumduur van 1 jaar, behouden wij ons het recht voor u een forfaitaire schadevergoeding aan te rekenen ten belope van de abonnementsgelden voor de nog resterende maanden tot het einde van de minimumduur, behoudens in de gevallen vermeld onder de artikelen 4.1 en 4.3.
4.3. Indien u verhuist naar een gebied waar wij de Internetdienst niet aanbieden, wordt de Overeenkomst automatisch en van rechtswege ontbonden op de verhuisdatum.
Ik heb me enkele maanden geleden al bevraagd bij andere ADSL-providers om over te schakelen van Telenet naar ADSL.
Het antwoord wat ik toen kreeg van een provider: "volgens onze gegevens bevindt u zich op 5.1km van de telefooncentrale, en op die afstand kunnen we u geen hoge snelheid garanderen". Volgens Belgacom was er geen enkel probleem, maar ja... wie gelooft er nu Telenet of Belgacom?
Is er iemand die in dezelfde situatie zit, maar toch voor ADSL heeft gekozen ? Zo ja, was het een goeie keuze ?
Het antwoord wat ik toen kreeg van een provider: "volgens onze gegevens bevindt u zich op 5.1km van de telefooncentrale, en op die afstand kunnen we u geen hoge snelheid garanderen". Volgens Belgacom was er geen enkel probleem, maar ja... wie gelooft er nu Telenet of Belgacom?
Is er iemand die in dezelfde situatie zit, maar toch voor ADSL heeft gekozen ? Zo ja, was het een goeie keuze ?
Ik heb een hoop aan de hand gehad en belgacom schijnt me nog steeds niet correct te hebben omgezet naar het netwerk van Realdsl. Realdsl heeft mij nu een tijdelijke maar correct oplossing aangeboden. Petje af!
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
- Locatie: Grimbergen
- Contacteer:
Bear schreef:Is er iemand die in dezelfde situatie zit, maar toch voor ADSL heeft gekozen ? Zo ja, was het een goeie keuze ?
ik zit op 5390m van de centrale (net gechecked) en heb een latribu (turboline, Belgacom dus) abbo van 3.3Mbit. Ik sync echter (als het meezit) op 1600kpbs.
Maximum snelheden zijn dus ook maar iets van een 150K/s
(maar wel unlimited natuurlijk)
Mijn buurman die slechts enkele meters minder zit sync't dan weer op 2.2 Mbit (zelfde netwerk, skynet, bij belgacom, met een philips router)
Iedere lijn is anders en soms heb je geluk soms niet ... ik denk dat op 5 km ongeveer 1Mbit gegarandeerd kan worden.
TeTsuo schreef:ik zit op 5390m van de centrale (net gechecked) en heb een latribu (turboline, Belgacom dus) abbo van 3.3Mbit. Ik sync echter (als het meezit) op 1600kpbs.
Maximum snelheden zijn dus ook maar iets van een 150K/s
(maar wel unlimited natuurlijk)
Mijn buurman die slechts enkele meters minder zit sync't dan weer op 2.2 Mbit (zelfde netwerk, skynet, bij belgacom, met een philips router)
Iedere lijn is anders en soms heb je geluk soms niet ... ik denk dat op 5 km ongeveer 1Mbit gegarandeerd kan worden.
bedankt voor je reply.
Unlimited is natuurlijk mooi, maar ik heb liever een iets hogere snelheid :/
nu ja, ik hoop dat Belgacom hun capaciteit uitbreidt voor digitale TV, en dat ik dan wat dichter bij een centrale kom te liggen
mijn domein, mailboxen & controlpanel bij cheapass zijn momenteel niet bereikbaar! dus mails zullen niet aankomen enzo
[edit]
Ik heb net een bericht gezonden naar de cheapass support dienst, hopelijk bekijken ze het op een zondag, stel je voor dat het nog tot maandag duurt ofzo, voor een hostingprovider kan dat imo echt niet.
[edit]
Ik heb net een bericht gezonden naar de cheapass support dienst, hopelijk bekijken ze het op een zondag, stel je voor dat het nog tot maandag duurt ofzo, voor een hostingprovider kan dat imo echt niet.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
eerlijk gezegd snap ik deze afstands zaken niet zo goed, well ik snap het wel maar snap niet wat het met realdsl te maken heeft, dit is belgacom niet realdsl belgacom voorziet het netwerk.. realdsl het internet, dus als het netwerk niet stabiel is vind ik niet dat je dit op de internet provider realdsl kan schuiven
dat is waar, maar het slechte netwerk van Belgacom kan wel een reden zijn om niet over te schakelen op RealDSL (wat ik van plan was, als ik niet zo ver van de centrale zou liggen)Ofloo schreef:eerlijk gezegd snap ik deze afstands zaken niet zo goed, well ik snap het wel maar snap niet wat het met realdsl te maken heeft, dit is belgacom niet realdsl belgacom voorziet het netwerk.. realdsl het internet, dus als het netwerk niet stabiel is vind ik niet dat je dit op de internet provider realdsl kan schuiven
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 21 dec 2003, 11:22
- Locatie: Grimbergen
- Contacteer:
witte! schreef:TeTsuo schreef:Maximum snelheden zijn dus ook maar iets van een 150K/s
(maar wel unlimited natuurlijk)[
Dus je hebt geen limiet?
Ideaal spijtig genoeg lig ik niet zo ver van de centrale
die unlimited is wel omdat ik bij latribu zit eh, niet omdat ik ver van de centrale zit ...
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 01 aug 2005, 19:49
Nieuwe klant van RDSL
Onmiddellijke Pro’s: + Minpunten: -
+: Gelukkig was er een actie: OCC deelnemers geen aansluitingskosten (121€)
- : toevallig te weten gekomen, was nergens vermeld of reclame van gemaakt.
+: heb zelf pas mijn vorige provider opgezegd tegen dat RDSL beschikbaar was op aanraden van RDSL (geen verlies van verbinding)
+: Begacom was blijkbaar opgezegd door RDSL (ben ik blijkbaar de enige?)
+: eens paswoord en login onmiddellijk dl a volante dl speed 270KB/s.
-: zou sneller moeten zijn, een 330KB/s word beloofd.
+: 2 vrienden die mij vooraf gingen met RDSL hebben inderdaad no limit gevoel. (zeker al tot 200 gig)
+: bellen naar hun helpdesk, Karel dus, geen wachttijden, tot nu toe toch.
-: geen helpdesk in het weekend
-: je moet wel achter alles vragen, voor een pc-leek is dit niet zo klantvriendelijk, maar als je een goede vriendenkring hebt geraak je er wel uit.
+: een webspace met je eigen .be word je aangeboden, nice, nog nooit een gehad.
-: van de 50MB is er maar eigenlijk 20MB (mijn vraag word nog behandeld)
Kiezen voor een provider is zoals je een foto of video camera gaat kopen, verschil tussen merken en prijzen, de ene heeft dit, andere weer dat.
Waarom ik gekozen heb voor RDSL , onbeperkte dl.
score tot 5* :
Voor de dl 5*
Snelheid 3.5*
Voor service 3*
Webservice 3* (voorlopig)
Totaal score van 3.5* is hier zeker op zijn plaats
Er zullen maar weinig providers zijn die een 4* halen.
Ps: dl van een payserver: altijd het best, zoals iedereen wel zal weten, betaal iets en het werkt beter, wij betalen 7,5€ per maand voor een payserver en zijn er zeer tevreden van.
Voor vragen mail gerust
Onmiddellijke Pro’s: + Minpunten: -
+: Gelukkig was er een actie: OCC deelnemers geen aansluitingskosten (121€)
- : toevallig te weten gekomen, was nergens vermeld of reclame van gemaakt.
+: heb zelf pas mijn vorige provider opgezegd tegen dat RDSL beschikbaar was op aanraden van RDSL (geen verlies van verbinding)
+: Begacom was blijkbaar opgezegd door RDSL (ben ik blijkbaar de enige?)
+: eens paswoord en login onmiddellijk dl a volante dl speed 270KB/s.
-: zou sneller moeten zijn, een 330KB/s word beloofd.
+: 2 vrienden die mij vooraf gingen met RDSL hebben inderdaad no limit gevoel. (zeker al tot 200 gig)
+: bellen naar hun helpdesk, Karel dus, geen wachttijden, tot nu toe toch.
-: geen helpdesk in het weekend
-: je moet wel achter alles vragen, voor een pc-leek is dit niet zo klantvriendelijk, maar als je een goede vriendenkring hebt geraak je er wel uit.
+: een webspace met je eigen .be word je aangeboden, nice, nog nooit een gehad.
-: van de 50MB is er maar eigenlijk 20MB (mijn vraag word nog behandeld)
Kiezen voor een provider is zoals je een foto of video camera gaat kopen, verschil tussen merken en prijzen, de ene heeft dit, andere weer dat.
Waarom ik gekozen heb voor RDSL , onbeperkte dl.
score tot 5* :
Voor de dl 5*
Snelheid 3.5*
Voor service 3*
Webservice 3* (voorlopig)
Totaal score van 3.5* is hier zeker op zijn plaats
Er zullen maar weinig providers zijn die een 4* halen.
Ps: dl van een payserver: altijd het best, zoals iedereen wel zal weten, betaal iets en het werkt beter, wij betalen 7,5€ per maand voor een payserver en zijn er zeer tevreden van.
Voor vragen mail gerust
Love Casemodding & Kite Buggy
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
madsoldier schreef:+: Gelukkig was er een actie: OCC deelnemers geen aansluitingskosten (121€)
- : toevallig te weten gekomen, was nergens vermeld of reclame van gemaakt.
...
+: Begacom was blijkbaar opgezegd door RDSL (ben ik blijkbaar de enige?)
...
Als je hier niets van gezien hebt, ben je niet op OCC geweest Ik ben er op bezoek geweest en heb het vol flyers, posters, ... van rdsl zien liggen.
Uiteraard wordt Belgacom ADSL opgezegd door RealDSL, want je kan geen 2 ADSL signalen op 1 lijn hebben, dus het oude gaat er dan af.