nu mijn oude pc (tussen 8 en 10 jaar) het begeven heeft, ben ik aan het zoeken naar een pc die voor vanalles kan dienen, maar er toch ook wel een aantal jaar tegen kan op vlak van games.
Het aantal FPS interesseert mij niet zo, zolang het er maar deftig en vloeiend uit ziet op hoge settings.
Ik heb momenteel een 1080P scherm het is ook niet echt een game scherm. Een nieuw scherm zal misschien wel volgens, ofwel sluit ik hem aan op de tv als er een nieuwe tv komt.
Een 14K pc scherm zit er momenteel niet in voor het budget.
Voor mij is het dus vooral belangrijk dat ik er een aantal jaar tegen kan op vlak van games. Als het dan binnen een paar jaar met de nieuwe games moet van Ultra naar high of medium settings, daar kan ik mee leven

Ik heb dit samengesteld bij Azerty :
Winkelwagen Azerty
Be quiet! PURE POWER 11 600W - Voeding (intern)
Corsair Carbide Series 270R Window - Midtowermodel
MSI B450 TOMAHAWK - Moederbord
AMD Ryzen 5 3600 - Processor
Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro 6G - Grafische kaart
Corsair Vengeance LPX 16GB - Geheugen
Scythe Ninja 5 SCNJ-5000 - Koeler voor processor
Corsair ML120 PRO - Ventilatorhuis
Als opslag heb ik vandaag op Coolblue al een M.2 Samsung Evo SSD van 1TB gekocht, die staat in promotie en met gratis game

Is dit een beetje een deftige samenstelling? Of zijn er bepaalde onderdelen misschien "overkill" tegenover de rest?
Als budget is deze samenstelling er eigenlijk al een beetje over, maar als het de moeite is wil ik er wel voor gaan

Tips en suggesties voor andere onderdelen zijn altijd welkom, maar liefst niet met een stijgend totaal budget

Alvast bedankt