Sinds gisteren zijn wij overgestapt van Telenet naar Proximus.
We hebben 2 access points van Telenet die ook zouden moeten werken op het netwerk van Proximus.
Nu ondervinden we dat dit toch niet zo simpel is als het lijkt.. Boven hebben nu we helemaal geen wifi wat enorm vervelend is.
Hoe kunnen we dit best oplossen ?
Het type access point is AP7465CE-TN
Ik heb al verschillende handleidingen etc. gelezen en uitgeprobeerd maar niets lijkt te werken.
Ook heb ik beide access points gereset, zonder resultaat.
Bedankt
Telenet access point - Proximus wifi
Helaas is telenet niet zo vriendelijk en blokkeren ze het gebruik van de accespoints buiten hun netwerk.
Ex-klanten zitten zo dus met onbruikbare toestellen.
Heb je momenteel de mogelijkheid om de wifi van de proximus modem te gebruiken?
Welk budget wens je te besteden om degelijke wifi te voorzien?
Ex-klanten zitten zo dus met onbruikbare toestellen.
Heb je momenteel de mogelijkheid om de wifi van de proximus modem te gebruiken?
Welk budget wens je te besteden om degelijke wifi te voorzien?
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
het zijn gewoon toestellen die firmware draaien van Telenet om ze eenvoudig in hun omgeving door leken te laten gebruiken. Ze copieren bijvoorbeeld automatisch de WiFi instellingen van de telenetmodem/router.
Op een Proximus netwerk zal dat niet gaan en zijn ze nutteloos. De eenvoudige manier is om zelf te investeren in access points.
Op een Proximus netwerk zal dat niet gaan en zijn ze nutteloos. De eenvoudige manier is om zelf te investeren in access points.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je kan proberen te flashen?
https://www.netweters.be/t5/Toestel-inf ... td-p/39827
leidt naar
http://www.icbn.com.tw/portfolio-item/cgch6643e/
Mocht het niet werken is het weer een prima voorbeeld van hoe het niet moet: vendor lock-in hardware.
Koop liever "losse" AP's, PLC's, ... zodat je zelf de controle erover hebt.
https://www.netweters.be/t5/Toestel-inf ... td-p/39827
leidt naar
http://www.icbn.com.tw/portfolio-item/cgch6643e/
Mocht het niet werken is het weer een prima voorbeeld van hoe het niet moet: vendor lock-in hardware.
Koop liever "losse" AP's, PLC's, ... zodat je zelf de controle erover hebt.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Onzin, dit is zuivere vendor lockin. Telenet vertikt het om complete handleidingen mee te leveren met hun hardware en biedt ook geen dienst na verkoop. Tenzij je een actief Telenet-abonnement hebt. Schandalige praktijken zijn dit!mailracer schreef:het zijn gewoon toestellen die firmware draaien van Telenet om ze eenvoudig in hun omgeving door leken te laten gebruiken.
Juridisch gezien is het toestel dus defect en gaat het om een defect veroorzaakt door Telenet.
Hopelijk is het toestel nog in garantie. Ga naar een Telenet-winkel en vraag je geld terug.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Die schandalige praktijken zijn er net om de grootste kneut een ap te laten installeren zonder dat hij er kennis van heeft. Waar Telenet mss in de fout gaat is er niet bij adverteren dat ze alleen op een Telenet installatie werken.
Waar telenet in de fout gaat is, onder het mom van zogezegde klantvriendelijkheid, de klant op te zadelen met extra kosten bij een overstap.
Ze kunnen hun firmware perfect zo laten maken dat de toestellen configureren zonder dat de toegang tot het toestel en verder gebruik op een ander netwerk in gedrang komt.
Maar daarmee zouden ze het de klant veel te eenvoudig maken om over te stappen naar een andere leverancier.
Ze kunnen hun firmware perfect zo laten maken dat de toestellen configureren zonder dat de toegang tot het toestel en verder gebruik op een ander netwerk in gedrang komt.
Maar daarmee zouden ze het de klant veel te eenvoudig maken om over te stappen naar een andere leverancier.