Hallo,
Ik heb voor mijn dochter een Iphone XS op eBay gekocht:
https://www.benl.ebay.be/itm/Apple-iPho ... 2570340385
Vandaag hebben we de iPhone gekregen en het blijkt een Japans model te zijn waarbij het camera-geluid niet uitgezet kan worden (via jailbreak kan het eventueel wel). Voor een tiener is dat een dealbreaker. Verder zijn er geen problemen met de iPhone.
De beschrijving op eBay vermeldt duidelijk dat het een Duits model is en ik heb een geschil bij Paypal geopend, dus heb wel vertrouwen dat het goed opgelost wordt.
Maar misschien kan ik er iemand anders een plezier mee doen?
We hebben 756 EUR betaald inclusief verzendkosten, als we dat ervoor krijgen is het ok.
De screenprotector is reeds geinstalleerd.
Iphone XS 64 GB Zwart
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Vervelend voorval:
Ik zag:
Objectlocatie:
Würzburg, Duitsland
Zag nergens specifiek staan welk model (land? ) - heb er wel maar een vluchtig overgelezen.
PS; helpt een OS update niet van dat toestel? software zou toch van elke Iphone +/- zelfde moeten zijn
Ik zag:
Objectlocatie:
Würzburg, Duitsland
Zag nergens specifiek staan welk model (land? ) - heb er wel maar een vluchtig overgelezen.
PS; helpt een OS update niet van dat toestel? software zou toch van elke Iphone +/- zelfde moeten zijn
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
iets dat ooit geintroduceerd was om het heimelijk maken van foto's te voorkomen...johcla schreef:waarbij het camera-geluid niet uitgezet kan worden (via jailbreak kan het eventueel wel). Voor een tiener is dat een dealbreaker.

(nu, persoonlijk zet ik dat irritant geluid ook altijd wel uit - een fotocamera maakt nu eenmaal ook geen geluid, maar het is toch weer een mooi voorbeeld van een nutteloze uitvinding)
van wat ik hoor krijgt de koper wel vaak gelijk ivm ebay/paypal, dus dat zal wel goedkomen, maar ben je dan zeker dat je die iphone kan verkopen en niet moet terugsturen mss?
ik zou dat als verkoper thans toch eisen, want het is toch een redelijk bedrag om te refunden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Als ik hem zonder verlies kan verkopen, laat ik het geschil vallen.
Het is niet mijn bedoeling om er winst uit te halen, gewoon mijn geld recupereren.
Als je met dat camera-geluid kan leven, of je toestel wil jailbreaken, is het een perfecte prijs voor een nieuwe XS.
Op eBay staat expliciet een Duits modelnummer, dus maak me geen zorgen dat het opgelost worden. Heb alleen geen zin in de mogelijke discussie rond de verzendkosten. Ik ga niet opdraaien voor verzendkosten van een verkeerd product.
Het is niet mijn bedoeling om er winst uit te halen, gewoon mijn geld recupereren.
Als je met dat camera-geluid kan leven, of je toestel wil jailbreaken, is het een perfecte prijs voor een nieuwe XS.
Op eBay staat expliciet een Duits modelnummer, dus maak me geen zorgen dat het opgelost worden. Heb alleen geen zin in de mogelijke discussie rond de verzendkosten. Ik ga niet opdraaien voor verzendkosten van een verkeerd product.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Maakt hij dat geluid ook als je het volume gewoon op zijn zachtst zet?
Ik zie ook niet helemaal waarom het erg is. Vroeger maakten alle telefoons een camerageluid dat je niet stiekem foto's kon maken van iemand. Dat is denk ik ook het enige nadeel van het geluid?
Ik zie ook niet helemaal waarom het erg is. Vroeger maakten alle telefoons een camerageluid dat je niet stiekem foto's kon maken van iemand. Dat is denk ik ook het enige nadeel van het geluid?
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Wat jij beschrijft is een iPhone XS A2098 die alleen voor de Japanse markt bedoeld is: The iPhone XS A2098 is the exclusive version for the Japanese market. It features some LTE bands only used by Japanese carriers, specifically, band 11 for au and SoftBank, band 21 for Docomo, and band 42 for all of those carriers. The only problem is that the phone has a mandatory shutter sound when taking pictures. This is to discourage covert photography and ensure privacy in the country.
In de eBay omschrijving staat duidelijk Modell Nummer A2097 (Gsm Only) - dat is dus niet correct. De omschrijving van 2097 is The A2097 is the global version made for the European and Asian markets. You can find it in countries like the United Kingdom, Spain, Russia, Italy, France, Singapore, Taiwan, etc. The model doesn’t support CDMA networks.
Lijkt me dan toch wel duidelijk, als je niet gekregen hebt wat er in de omschrijving staat, dan kan je toch probleemloos je geld terugkrijgen, open een geschil bij Ebay daarvoor.
In de eBay omschrijving staat duidelijk Modell Nummer A2097 (Gsm Only) - dat is dus niet correct. De omschrijving van 2097 is The A2097 is the global version made for the European and Asian markets. You can find it in countries like the United Kingdom, Spain, Russia, Italy, France, Singapore, Taiwan, etc. The model doesn’t support CDMA networks.
Lijkt me dan toch wel duidelijk, als je niet gekregen hebt wat er in de omschrijving staat, dan kan je toch probleemloos je geld terugkrijgen, open een geschil bij Ebay daarvoor.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Staat ook duidelijk op zijn ebay page: "Sie haben das Recht, binnen eines Monats ohne Angabe von Gründen diesen Vertrag zu widerrufen."
En:
"Teruggavebeleid
Termijn 1 maand
Kosten voor teruggaven
Koper betaalt de terugzendkosten"
En:
"Teruggavebeleid
Termijn 1 maand
Kosten voor teruggaven
Koper betaalt de terugzendkosten"
- selder
- Moderator
En zoals altijd: goedkoop is in zo goed als alle gevallen duurkoop
Moest ik een iPhone op overschot hier hebben zal ik je iets laten weten

Moest ik een iPhone op overschot hier hebben zal ik je iets laten weten

Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Ja,
met het zinnetje "Koper betaalt de terugzendkosten" ben ik niet akkoord als het een verkeerd product is. Als ik van gedachte verander bij het juiste product, is dat ok.
Verkoper heeft al op het geschil geantwoord en zijn fout toegegeven. Dus we geraken er wel uit.
met het zinnetje "Koper betaalt de terugzendkosten" ben ik niet akkoord als het een verkeerd product is. Als ik van gedachte verander bij het juiste product, is dat ok.
Verkoper heeft al op het geschil geantwoord en zijn fout toegegeven. Dus we geraken er wel uit.
-
- Elite Poster
Update: Na wat over en weer gemail toch geld en verzendkosten voor de retourzending teruggekregen.
Ondertussen een tweedekansje op Coolblue op de kop kunnen tikken voor mijn dochter. (50 euro korting op de soldenprijs)
Dus eind goed al goed
Ondertussen een tweedekansje op Coolblue op de kop kunnen tikken voor mijn dochter. (50 euro korting op de soldenprijs)
Dus eind goed al goed

- selder
- Moderator
Goed afgelopen dus, faith in humanity restored