Ik heb momenteel bij een familielid een flybox geinstalleerd - werkt redelijk goed. Nu, ik vroeg me af of Orange ook een smtp server heeft welke ik zou kunnen gebruiken om outgoing mails te sturen?
Het enige wat ik kon vinden was gprsmail.mobistar.be - maar of dat correct is...
Anyone?
Flybox smtp server
- Pi.Degroote
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Volgens mij is het echter niet mogelijk om bij Orange BE een e-mailadres aan te maken bij de provider zelf.
Deze website geeft hierbij ook nog wat duiding : https://www.webmailinloggen.be/tag/orange-smtp/
Ik veronderstel dat de eenvoudigste oplossing zou zijn om voor het versturen van e-mail bv. Gmail te gebruiken.
Ik vermoed dan ook dat er geen SMTP server beschikbaar is bij Orange, aangezien die wellicht geen eigen e-mailadressen heeft...
(Ik acht de kans echter vrij klein dat eventuele e-mailadressen van Mobistar nu nog verder in gebruik zouden zijn.)
Wel kun je nog van de vorige provider e-mails blijven ontvangen indien de verlengperiode van 18 maanden is aangevraagd.
Voor het versturen zal de SMTP server van je vorige provider normaalgezien niet toegankelijk meer zijn bij Orange (tenzij hierbij een uitzondering mogelijk zou zijn).
Bij mij, via Scarlet Internet Loco zijn pingable :
imap.telenet.be
pop.telenet.be (in.telenet.be)
smtp.telenet.be (uit.telenet.be)
imap.scarlet.be
pop.scarlet.be
smtp.scarlet.be
Niet pingable, maar wel een IP-adres :
[imap/pop/smtp].mobistar.be
[imap/relay].[proximus/skynet].be
Niet pingable en ook geen IP-adres :
[imap/pop/smtp].orange.be
(melding : Ping request could not find host smtp.orange.be. Please check the name and try again.)
Verder zou ik zeggen : succes !
Deze website geeft hierbij ook nog wat duiding : https://www.webmailinloggen.be/tag/orange-smtp/
Ik veronderstel dat de eenvoudigste oplossing zou zijn om voor het versturen van e-mail bv. Gmail te gebruiken.
Ik vermoed dan ook dat er geen SMTP server beschikbaar is bij Orange, aangezien die wellicht geen eigen e-mailadressen heeft...
(Ik acht de kans echter vrij klein dat eventuele e-mailadressen van Mobistar nu nog verder in gebruik zouden zijn.)
Wel kun je nog van de vorige provider e-mails blijven ontvangen indien de verlengperiode van 18 maanden is aangevraagd.
Voor het versturen zal de SMTP server van je vorige provider normaalgezien niet toegankelijk meer zijn bij Orange (tenzij hierbij een uitzondering mogelijk zou zijn).
Bij mij, via Scarlet Internet Loco zijn pingable :
imap.telenet.be
pop.telenet.be (in.telenet.be)
smtp.telenet.be (uit.telenet.be)
imap.scarlet.be
pop.scarlet.be
smtp.scarlet.be
Niet pingable, maar wel een IP-adres :
[imap/pop/smtp].mobistar.be
[imap/relay].[proximus/skynet].be
Niet pingable en ook geen IP-adres :
[imap/pop/smtp].orange.be
(melding : Ping request could not find host smtp.orange.be. Please check the name and try again.)
Verder zou ik zeggen : succes !
Laatst gewijzigd door Pi.Degroote 17 nov 2020, 17:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
waarom pak je niet de SMTP server van je email provider?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Zoals splinterbyte aangeeft, geen andere smtp gebruiken of je mail gaat gewoon de spam in. Als er SPF record op de domein zitten krijg je zelfs een ban op veel mailservers omdat die SMTP niet als allowed ingesteld staan.
De meeste mailservers hebben alternatieve poorten met SSL om te versturen ipv de geblokkeerde poort 25
De meeste mailservers hebben alternatieve poorten met SSL om te versturen ipv de geblokkeerde poort 25
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Wel, 't is een backup solution tot Telenet es uit zijn kot komt om de graafwerken op te leveren. Momenteel telenet smtp ingesteld, maar met momenten geeft die een 'temporarily banned' terug.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)