telenet onderzoekt nieuwe wigo
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik gebruik bijna nooit vast en buitenlandse nrs belde ik altijd en nu terug via triiing.Is een gewoonte geworden. Ze staan wel op de factuur maar worden dan appart gecrediteerd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Je maakt dus een veronderstelling dat dit zo zal blijven... want het staat zeker niet expliciet vermeld.
Op zich absurd trouwens... voor TN maakt het totaal niet uit of je via je vast lijn of Triiing belt en lijkt het dus eerder "klantje pesten"
Op zich absurd trouwens... voor TN maakt het totaal niet uit of je via je vast lijn of Triiing belt en lijkt het dus eerder "klantje pesten"
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Mag van onze wigo 25gb niet juist een extra mailbox aanmaken gaat niet via 'mijn telenet' ligt dit aan wigo?
"Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."
Is al even zo en klantendienst doet alsof hun neus bloed - iemand zelfde problemen
"Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."
Is al even zo en klantendienst doet alsof hun neus bloed - iemand zelfde problemen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
ik zie nu op mijn wiggo staan dat mijn vast internet unlimited is, krijgen we nu dus geen Max download van 750GB meer of is dit in stilte weggedaan ook (overdag Max 750GB download, en s'nachts geen limieten)
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dat is misleidend. Na 750 gigabyte verbruik overdag verlaagt Telenet je internetsnelheid met 95% tot een onwerkbaar niveau van 0,9 Mbps upload.master-magic schreef:ik zie nu op mijn wiggo staan dat mijn vast internet unlimited is
-
- Pro Member
- Contacteer:
oei zit nu al aan bijna 600GB door streaming van Telenet tv door eens paar uur tv te kijken op macbook, dus nog 150GB en mag overdag niks meer groots downloaden of naar streaming kijken????
voor wiggo klanten kunnen ze dit ondertussen unlimited geven wat unlimited moet zijn hé en geen verkapte unlimited
voor wiggo klanten kunnen ze dit ondertussen unlimited geven wat unlimited moet zijn hé en geen verkapte unlimited
greets
master-magic
master-magic
- raf1
- Elite Poster
Telenet biedt nooit "unlimited" of "onbeperkt" aan. Ze verlagen altijd de snelheid met 95% als je 750 GB hebt verbruikt overdag.master-magic schreef:voor wiggo klanten kunnen ze dit ondertussen unlimited geven wat unlimited moet zijn hé en geen verkapte unlimited
bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... erkbeheer/
Smalband is nooit 10 Mbps, in de praktijk amper 9 Mbps download en 0,9 Mbps upload. Met amper 0,9 Mbps upload zal streaming zeker niet perfect gaan, laat staan dat je in deftige kwaliteit kan kijken naar Netflix op een groot scherm:ddd schreef:Met 10mbit kan je nog prefect streamen. Geen paniek...
bron: https://help.netflix.com/nl/node/30625 megabit per seconde - Aanbevolen voor Ultra HD-kwaliteit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Het is wel de downloadsnelheid die bepaalt of je deftig kan kijken naar Netflix. Voor 4K heb je in praktijk maar een 15Mbits nodig. Voor Netflix in HD volstaat die 10Mbit zeker (ze geven zelf aan dat 5Mbps genoeg is)
- raf1
- Elite Poster
Als je anno 2019 zogezegd "perfect", "onbeperkt" kan internetten met amper 10/1 Mbps, dan moet je wel een ongelofelijke oen of snob zijn om 120 euro/maand te betalen aan Telenet terwijl je met EDPnet VDSL XS voor 24,95 euro/maand véél beter bediend wordt.
- proximusboyke
- Elite Poster
raf1 schreef:Als je anno 2019 zogezegd "perfect", "onbeperkt" kan internetten met amper 10/1 Mbps, dan moet je wel een ongelofelijke oen of snob zijn om 120 euro/maand te betalen aan Telenet terwijl je met EDPnet VDSL XS voor 24,95 euro/maand véél beter bediend wordt.
jah raf ik ken iemand in deerlijk (en er zullen nog mensen in dat geval zijn) die met proximus 4/0.256 halen. Ik denke dagge aan uw EDPNET 5000€ gaat mogen betalen dat ze u nog niet rapper zullen kunnen geven. En da zijn geen ons of snobs . Deze mensen zijn blij dat telenet of orange er is.
- raf1
- Elite Poster
Als 95% van de snelheid wordt afgeknepen, moet ge bij mij niet afkomen dat het nog "perfect" werkt.
Om even te vergelijken, als 95% van je snelheid op de autosnelweg wordt afgeknepen, dan sta je tegen 6 km/u in de file.
Om even te vergelijken, als 95% van je snelheid op de autosnelweg wordt afgeknepen, dan sta je tegen 6 km/u in de file.
- proximusboyke
- Elite Poster
ik snap u wel, ik wel enkel zeggen dat het niet allemaal oens zijn. In dit geval is meneer 24/24 96% afgeknepen bij telenet orangen is hij 100% van de snelheid als hij een beetje oplet en als hij niet oplet is hij maar enkele dagen 12/24u afgenepen, dat is ook een groot verschil
kijk ik versta dat ge tegen iets zijn maar altijd maar bashen is ook fel overdreven. Iedere provider heeft zijn goeie en slechte punten. Maar zeggen dat bepaalde provider voor de volle 100% slecht is is er ook wat over.
kijk ik versta dat ge tegen iets zijn maar altijd maar bashen is ook fel overdreven. Iedere provider heeft zijn goeie en slechte punten. Maar zeggen dat bepaalde provider voor de volle 100% slecht is is er ook wat over.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De vraag is waar bashing begint, en waar de waarheid stopt. Want ze bieden wel onbeperkt aan (niet alleen Telenet, er zijn er nog) maar als puntje bij paaltje komt ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Als je dan toch analogieën wil maken... de "afgeknepen" snelheid is vandaag de dag voor de gewestweg nog steeds de maximum snelheid en geeft dus geen reëel probleem. Voor een autostrade ga je niet meekunnen aan 120 km/u maar eigenlijk zit je zelfs nog boven de minimum snelheid.raf1 schreef:Om even te vergelijken, als 95% van je snelheid op de autosnelweg wordt afgeknepen, dan sta je tegen 6 km/u in de file.
De normale snelheid van TN is als een Ferrari... 300 km/u terwijl je dat toch nergens mag rijden, wel leuk voor een op circuit te testen hoe snel het kan maar absurd voor dagelijks gebruik.
Is TN perfect... nee, is TN goedkoop... nee maar het absurde bashing van je is ronduit belachelijk.
- proximusboyke
- Elite Poster
ja dat klopt krisken vandaar dak zeg ik het begrijp het wel, MAAR waar onze vroegere vriend RR enzo alles slecht was buiten telenet, is bij raf alles slecht van telenet.krisken schreef:De vraag is waar bashing begint, en waar de waarheid stopt. Want ze bieden wel onbeperkt aan (niet alleen Telenet, er zijn er nog) maar als puntje bij paaltje komt ...
Ik denk als je zijn commentaren doorloopt dat ge langt zult moeten zoeken vooraleer ge iets positiefs vind. Dat wilde ik verduidelijken.Om te zeggen al wie telenet heeft een oen of een snob is ...
- raf1
- Elite Poster
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb kritiek op iedereen die beweert dat 10/1 Mbps "perfect" werkt en met de glimlach 120 euro/maand voor smalband betaalt.proximusboyke schreef:Om te zeggen al wie telenet heeft een oen of een snob is ...
-
- Elite Poster
Zielig dat je zelfs in je verweer de dingen in het absurde trekt met de duurste prijs te zoekenraf1 schreef: en met de glimlach 120 euro/maand voor smalband betaalt.
Hopelijk besef je dat je hiermee alleen jezelf belachelijk maakt.
- buthead
- Elite Poster
even ter zijde; denk dat 95% van de TN klanten niet eens dichtbij die 750GB komt
Anderzijds wil ik hier even aanhalen om on-topic te blijven, iedereen heeft zijn mening akkoord maar hou het netjes het is hier een forum he heren en dames
Anderzijds wil ik hier even aanhalen om on-topic te blijven, iedereen heeft zijn mening akkoord maar hou het netjes het is hier een forum he heren en dames
Internet = PX FLEX pack
- buthead
- Elite Poster
daamee dat ik 95% zei
Denk mensen zoals wij hier zijn er ook meer mee bezig denk dat zelf 1/5 dit niet eens weet als ik hun bezig hoor
Denk mensen zoals wij hier zijn er ook meer mee bezig denk dat zelf 1/5 dit niet eens weet als ik hun bezig hoor
Internet = PX FLEX pack
- raf1
- Elite Poster
Het meest gekozen Wigo-abonnement kost 124 euro/maand en er zijn nog duurdere formules van 145 euro/maand en 200 euro/maand.DarkV schreef:Zielig dat je zelfs in je verweer de dingen in het absurde trekt met de duurste prijs te zoeken
Je zal toch iets vroeger moeten opstaan als je mij op een fout wil betrappen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Als je puur internet bekijkt is in feite Telenet tov proximus niet zo duur.
54 euro fibernet 200
49 euro maxi internet bij proximus
Als je het vergelijkt met edpnet is het een compleet andere zaak.
Wat wel is is dat je bij proximus per 150 GB blokken kan gratis erbij nemen en bij telenet zit je vast aan die piek en dal.
54 euro fibernet 200
49 euro maxi internet bij proximus
Als je het vergelijkt met edpnet is het een compleet andere zaak.
Wat wel is is dat je bij proximus per 150 GB blokken kan gratis erbij nemen en bij telenet zit je vast aan die piek en dal.
-
- Pro Member
- Contacteer:
zag hier passeren dat er iemand Edpnet ook aanprijst, maar als je al enkele maand Edpnet gehad hebt en je verbinding niet optimaal is waardoor je snelheid daalt tot dat je verbinding soms wegvalt dan is de overstap naar telenet een snelle beslissing, het VDSL is hier een ramp, in begin alles perfect maar paar weken later beginnen de problemen, was ook met proximus zo.
dan heb je enkel nog keuze uit kabel verbinding die hier heel goed is.
dan heb je enkel nog keuze uit kabel verbinding die hier heel goed is.
greets
master-magic
master-magic
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
cijfers van het bipt in 2017 : 29.4 % van de residentiële markt had 4-play , 53 % 3-play . De 2-play markt is het meest volatiel en verlaat het meest zijn operator .
We zijn 2019 .. prijzen vergelijken 'enkel internet' lijkt me dus weinig relevant. Je kan beter de meest genomen 'packs' vergelijken om aan te tonen of een isp duurder/goedkoper is.
Je kan dan gaan redetwisten welk 'pack' het meeste waar biedt voor zijn geld. Maar ook dat lijkt me van ondergeschikt belang omdat het merendeel toch niet het product heeft wat het best bij zijn profiel past.
Mensen willen 'zeker toekomen' en zelfs al zouden ze beseffen dat er alternatieven bestaan dan nog zijn ze bereid extra te betalen voor een bedrijf dat ze kennen (en al jarenlang klant zijn) en om alles op 1 factuur te hebben (gemoedsrust / gemakzucht)
We zijn 2019 .. prijzen vergelijken 'enkel internet' lijkt me dus weinig relevant. Je kan beter de meest genomen 'packs' vergelijken om aan te tonen of een isp duurder/goedkoper is.
Je kan dan gaan redetwisten welk 'pack' het meeste waar biedt voor zijn geld. Maar ook dat lijkt me van ondergeschikt belang omdat het merendeel toch niet het product heeft wat het best bij zijn profiel past.
Mensen willen 'zeker toekomen' en zelfs al zouden ze beseffen dat er alternatieven bestaan dan nog zijn ze bereid extra te betalen voor een bedrijf dat ze kennen (en al jarenlang klant zijn) en om alles op 1 factuur te hebben (gemoedsrust / gemakzucht)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Hoi Ik heb is gevonden 100 Gg
Zie bijlage
Groetjes Ralf
Zie bijlage
Groetjes Ralf
proximusboyke schreef:jaja maar ondertussen weten we al bij telenet dat onbeperkt met beperkingen zijn (ander providers hebben dat al gretig overgenomen)bij orange 20 in pack ook 20gb proximus 20 in pack 40gb
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
- proximusboyke
- Elite Poster
is ook 20 gb
- proximusboyke
- Elite Poster
dit gaat over weefree.
Je krijgt 100gb delen door 5 kaarten is zoals bij de andere operatoren 20gb.
Maar bij telenet is het voordeel dat het een pot is bij de anderen is het effectief mindere snelehid na 20gb. bij telenet kan je perfect 50 20 10 10 10
Je krijgt 100gb delen door 5 kaarten is zoals bij de andere operatoren 20gb.
Maar bij telenet is het voordeel dat het een pot is bij de anderen is het effectief mindere snelehid na 20gb. bij telenet kan je perfect 50 20 10 10 10