Hallo,
Eerst en vooral ik ben geen IT expert maar ben er doorgaans toch wel handig in. Alleen nu snap ik niet wat Telenet flikt:
Ik heb een kamer met slechter wifi-bereik. Zoals ze voorstellen installeer ik hun app, ga door de test en ze raden me aan om voor 5 euro verzendingskosten, geen maandelijkse huur, een wifi powerline te bestellen. Dat doe ik dan ook. Ik krijg dat ding thuis, een PG-9072-TN, maar uit dat installatieblad blijkt dat je al een gelijkaardig toestel zou moeten hebben? Dat heb ik helemaal niet? Kan ik dit ding nu überhaupt gebruiken of hebben ze mij zonet in de zak gezet? Wat kan ik hier nu mee? Ze weten bij Telenet toch goed genoeg dat ik zoiets niet heb, of mis ik iets?
Alvast dank!
Wifi powerline
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Denk dat er sprake is van miscommunicatie. Je moet namelijk steeds zo een toestel hebben op de punt waar je de internetverbinding wilt "aftappen" (lees : een router of een switch, hoeft niet persé je telenetmodem te zijn), en een tweede toestel op de plaats waar je de wifi wilt opnieuw uitzenden (dus de kamer met minder ontvangst).
Heb je echter nog een plaats met minder ontvangst dan moet je slechts één dergelijk toestel aankopen en plaats je dat er gewoon bij.
Ik zou dus even contact opnemen met Telenet om dit recht te zetten.
Heb je echter nog een plaats met minder ontvangst dan moet je slechts één dergelijk toestel aankopen en plaats je dat er gewoon bij.
Ik zou dus even contact opnemen met Telenet om dit recht te zetten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 61 keer
PG-9072-TN is de wifi powerline adapter die je in de kamer dient aan te sluiten waar je slechte wifi verbinding hebt, je hebt inderdaad nog wel de PG-9073-TN powerline adapter nodig die je via utp aan je eventuele HGW dient aan te sluiten. Normaal komen beide apparaten in 1 set als je nog geen gratis wifi booster gekregen had (bij mij was dat toch het geval)
-
- Starter
Ok bedankt. Zal ze eens bellen dan.
Edit: ze hebben inderdaad een verkeerde set opgestuurd. Moet ermee naar de winkel. Bedankt voor de hulp!
Edit: ze hebben inderdaad een verkeerde set opgestuurd. Moet ermee naar de winkel. Bedankt voor de hulp!