Nu Orange vorige week Love Due gelanceerd heeft ben ik toch maar eens aan het kijken om over te gaan en het steeds duurdere Telenet achter te laten. Mijn vraag is echter of Orange in staat is hetzelfde te bieden als Telenet vandaag.
Momenteel heb ik een Telenet Business Fibernet 200 met modem only en eigen router (Asus AC86u). Een setup waarvan ik heel tevreden ben. Als ik zou overstappen op Love Duo kan ik mijn vrouw overzette van haar prepaid kaart naar een abonnement en zou ons in totaal ongeveer hetzelfde (of minder afhankelijk van de gekozen mobiele optie) moeten kosten. Ik zou sowieso wel de optie internet boost nemen om op dezelfde snelheden uit te komen (200/20Mbps).
Naar ik begrijp beschikt Orange niet over een modem only apparaat dus zou het sowieso hun versie van de home gateway zijn. Nu vind ik op hun site twee modellen terug: De Compal modem (zelfde als Telenet) en de Siligence modem.
- Welk model plaats Orange bij nieuwe instalalties?
- Is het op een bepaalde manier mogelijk op het externe ip door te geven aan mijn ASUS router (voor VPN en DDNS)
- Zou het mogelijk zijn om mijn Telenet modem te houden en over te zetten op Orange (wss niet)
Zijn er andere zaken waar ik zeker rekening bij moet houden wanneer ik zou overgaan?
Bedankt voor de tips!
Telenet Business Fibernet 200 --> Orange Love Duo?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
En waarom zou je overstappen als het niet voor de centjes is?Als ik zou overstappen op Love Duo kan ik mijn vrouw overzette van haar prepaid kaart naar een abonnement en zou ons in totaal ongeveer hetzelfde (of minder afhankelijk van de gekozen mobiele optie) moeten kosten
Ik kan geen antwoord geven op uw vraag, maar was curieus.
-
- Starter
Vandaag betaal ik voor enkel internet ongeveer €63/maand en in augustus wordt dat weer enkele procenten duurder. Mijn vrouw heeft een pre-paid gsm kaart zonder mobiele data
Met Love Duo zou ik kiezen voor "Onbeperkt" Internet + Dolfijn (3gb mobiele data) voor €49/maand + internet boost optie van €10/maand = meer voor minder geld
Met Love Duo zou ik kiezen voor "Onbeperkt" Internet + Dolfijn (3gb mobiele data) voor €49/maand + internet boost optie van €10/maand = meer voor minder geld
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik zit in dezelfde situatie. Ook business 200.
Als ik zou overschakelen zonder speedboost dan bespaar ik 29 euro per maand.
Ik heb dan wel geen modem only meer, geen 3TB download meer maar fup van 750GB.
Dus met speedboost bespaar ik 19 euro en dan is het voor mij niet waard.
Als ik zou overschakelen zonder speedboost dan bespaar ik 29 euro per maand.
Ik heb dan wel geen modem only meer, geen 3TB download meer maar fup van 750GB.
Dus met speedboost bespaar ik 19 euro en dan is het voor mij niet waard.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
maar die modem only zou te omzeilen zijn door mac passthrough wat volgens sommigen nog steeds mogelijk zou zijn op de nieuwe modems mits een aanpassing via CLI. Wist zelfs niet dat er CLI op die modems zit...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Premium Member
Ik heb dat ook gelezen. Ik kijk voorlopig de kat uit de boom.fryelectro schreef:maar die modem only zou te omzeilen zijn door mac passthrough wat volgens sommigen nog steeds mogelijk zou zijn op de nieuwe modems mits een aanpassing via CLI. Wist zelfs niet dat er CLI op die modems zit...
-
- Starter
Heb je daar toevallig meer info over?fryelectro schreef:maar die modem only zou te omzeilen zijn door mac passthrough wat volgens sommigen nog steeds mogelijk zou zijn op de nieuwe modems mits een aanpassing via CLI. Wist zelfs niet dat er CLI op die modems zit...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp dat sommige mensen een modem-only willen om dat ze graag een extern IPv4 zien op hun router.
Ik wel geen nieuwe (welles-nietes) modem-only versus HGW discussie starten.
Voor sommigen schijnt dit een echte dealbreker te zijn.
Gezien de Orange router toch wel meer mogelijkheden biedt dan de Telenet router (die alleen via "Mijn Telenet" beperkt instelbaar is), denk ik dat je met de juiste portforwardings toch de meeste applicaties waarvoor je een publiek IP zou nodig hebben, verder kan gebruiken?
Als je dydns kan instellen op de Orange router (zodat je het extern IP van jouw netwerk te weten komt), en hier de juiste portforwarding instelt naar je eigen router, dan is zelfs VPN geen probleem, toch?
Dubbele NAT, so what? Misschien zelfs dubbel zo veilig .
Ik wel geen nieuwe (welles-nietes) modem-only versus HGW discussie starten.
Voor sommigen schijnt dit een echte dealbreker te zijn.
Gezien de Orange router toch wel meer mogelijkheden biedt dan de Telenet router (die alleen via "Mijn Telenet" beperkt instelbaar is), denk ik dat je met de juiste portforwardings toch de meeste applicaties waarvoor je een publiek IP zou nodig hebben, verder kan gebruiken?
Als je dydns kan instellen op de Orange router (zodat je het extern IP van jouw netwerk te weten komt), en hier de juiste portforwarding instelt naar je eigen router, dan is zelfs VPN geen probleem, toch?
Dubbele NAT, so what? Misschien zelfs dubbel zo veilig .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
1] Siligencetoon.reynders schreef: 1] Welk model plaats Orange bij nieuwe instalalties?
2] Is het op een bepaalde manier mogelijk op het externe ip door te geven aan mijn ASUS router (voor VPN en DDNS)
3] Zou het mogelijk zijn om mijn Telenet modem te houden en over te zetten op Orange (wss niet)
Zijn er andere zaken waar ik zeker rekening bij moet houden wanneer ik zou overgaan?
2] Tuurlijk, je krijgt gewoon admin access op hun modem. Gemakkelijkste is gewoon om je eigen router in DMZ te steken en dan werkt ineens alle forwarding. Ook VPN tunnels etc zijn geen probleem.
3] Neen
Andere zaken: geen vast ip mogelijk, omschakelen loopt meestal niet zo vlot, en dit kan enige weken aanslepen. Eens alles werkt zijn er geen problemen meer.
-
- Premium Member
Ik gebruik portforwarding ( torrenting ) via vpn dus dubbele nat zou op dit moment geen probleem zijn.philippe_d schreef:Voor sommigen schijnt dit een echte dealbreker te zijn.
Wil ik ooit nextcloud, website en andere dan ben ik aan het klooien. Ik denk dat het meer gaat over "wat bespaar ik" en "wat moet ik opgeven".
Voor mij is 200/25 met modem only, 3TB download het wel waard om 19 euro per maand meer te betalen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Sinds wanneer is (dubbele) NAT een veiligheidssysteem?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Hier draait al geruime tijd een Unifi setup achter DMZ en dat lijkt toch naar behoren te werken.rtl schreef:
Gemakkelijkste is gewoon om je eigen router in DMZ te steken en dan werkt ineens alle forwarding. Ook VPN tunnels etc zijn geen probleem.