Petrikske schreef:We weten inderdaad maar een heel klein deel vh verhaal, eigenlijk zou het filmen moeten beginnen vanaf het moment dat de witte vrachtwagen van de parking komt en op de oprit komt gereden.
Ja, maar sowieso rekening houden dat wie in de auto/vrachtwagen zit, de toekomst niet kan voorspellen.
Het is niet omdat wij het hele filmpje achteraf gezien hebben, dat de chauffeurs weten wat er binnen 10 seconden gaat gebeuren, of die andere misschien niet van gedacht gaat veranderen, enz.
Je moet je gewoon indenken, je komt de autoweg opgereden vanop een oprit.
De rest weet je op dat moment niet, en dat is iets wat mensen moeilijk kunnen, als ze achteraf kijken doen ze alsof dat allemaal op voorhand bekend is.
Petrikske schreef:Persoonlijk heb ik op de snelwegen niet zoveel problemen met vrachtwagens, op de secundaire wegen word het al erger omdat ik continu haltes moet bedienen en weer invoegen in het verkeer.
En tijdsdruk is tegenwoordig bij iedereen denk ik, om nog maar te zwijgen vh pakjesvervoer...
Goh, ik heb zowel met vrachtwagens als met personenauto's wel slechte ervaringen, vaak beginnen ze binnen hun rijvak wat te zwalpen, en gaan ze wel erg snel naar links, waardoor je niet weet of er niet iemand op de smartphone bezig is.
Als je dan links inhaalt kun je maar hopen dat ze het op tijd gezien hebben.
Bij automobilisten stoor ik mij aan het heel kort inhalen op de autowegen.
Slafes schreef:Hebben ze wel een rem op een vrachtwagen staan? Veel belangrijker dan kunnen optrekken mijn gedacht.
Dat zeg je nu, maar stel je maar eens voor dat jij niet boven de 90/uur kunt met je auto, en anderen je wel langs alle kanten voorbijzoeven.
Ik denk dat je je toch rap onveilig zult voelen.
Mocht die vrachtwagen trouwens 120 gekund hebben, had hij waarschijnlijk plankgas gegeven, en was er in één keer opgeraakt.
Slafes schreef:Trouwens, ja gaat me niet zeggen dat die witte echt niet niet door heeft dat hij op de pechstrook rijdt he.
Dat kan toch ook niet anders?
Volgens de bron (HLN) komt hij vanop een oprit van een snelwegparking.
Dan moet je wel eventjes over die pechtstrook rijden, als hij daar blijft rijden is het omdat die op het middenvak hem niet laat invoegen.
Hij zou natuurlijk kunnen stoppen, maar geraakt hij er dan nog wel op?
phil48 schreef:Omgekeerd heb je dat soms ook. Rijden die vrachtwagens in colonne achter elkaar tegen 90 km per uur of zo en probeer dan maar eens vanuit de tweede rijstrook in te voegen als je van de snelweg af wil.
Dat heb ik ook vaak, en door de hoogte van vrachtwagens kun je soms niet zo makkelijk inschatten of je er nog tussen kunt of niet.
Ik moet iedere werkdag afrijden richting Brugge, komende van Kortrijk.
Vlak daarvoor is een parking waar auto's en vrachtwagens van komen.
Ga ik op ruime tijd naar het rechterrijvak, zodat ik makkelijk kan afdraaien, dan kunnen er toch nog vrachtwagens en auto's vanop die parking komen opgereden.
Dat geeft niet echt een veilig gevoel, want als je naar het linker- of middenvak uitwijkt, dan moet je zien dat je nog rap genoeg weer bij het rechtervak geraakt om af te slaan.
Je kunt ook onmiddellijk naar het linker- of middenvak gaan, en hopen dat je dan nog ergens kunt invoegen, maar zeker is dat niet.
Dat leidt tot gevaarlijke situatiess.
phil48 schreef:Bovendien zijn de opritten niet altijd overal even lang. Neem Breendonk, op de A12 richting Antwerpen. Twee rijstroken en als je dan die lange bocht moet nemen achter één of twee vrachtwagens, dan kom je aan 75 km of zo de autosnelweg op. Dan moet je echt hopen dat zij die daar 120 of meer op rijden aub wél even van rijstrook veranderen.
Ik ken ook zo'n oprit, heel kort, je mag maar 70 volgens de borden, en in mijn geval moet ik dan helemaal naar links op een heel korte afstand, en dan moet ik hopen dat diegene die daar rijden mij willen doorlaten.
Sommige punten zijn echt gevaarlijk.