Heb dezelfde vragen hierbij, maar er is wel een antwoord voor de meeste blijkbaar:
- er zit een bewegingssensor in die een alarm van 100db laat loeien.. Dat verhindert niet dat je de fiets opneemt en in het busje zet, maar plezant gaat de dief het niet vinden. (Of 'act like you own it', vol zelfvertrouwen en doen alsof het de normaalste zaak is)
- Om dat gewoon oppakken te verhinderen kan je dus (m.i. aanbevolen) de ketting erbij nemen, zodat je nog ergens fysiek aan kan vasthangen (zoals de Axa ringsloten, met zo een pin erin te steken)
- Batterij gaat 3 maanden mee, en is via usb-c op te laden. Optioneel zonnepaneeltje staat er ook aan te komen.
- Het slot demonteren kan volgens mij ook niet echt, want de beugel zit dan toch nog altijd door je wiel? Hoe ga je het uit het wiel halen? Los van het feit dat er ondertussen een sirene staat te loeien bij het tamperen. Tuurlijk kan dat altijd doorgeknipt worden.. maar: nog altijd dat lastige alarm.
Eerste 3 jaar is data & services inbegrepen, daarna denken ze aan 12€ per jaar voor de connectiviteit..
Nadelen die ik zie: rfid unlocken, geen idee hoe veilig zoiets is.. En ook kan je remote het slot losmaken via je smartphone maar dan denk ik altijd: anderen kunnen dat dan ook op 1 of andere manier
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
En het is en blijft 'maar' een ringslot..
Ben er wel in geïnteresseerd...
(verdorie, site gaat traag voor mij, dus er kunnen zaken dubbel staan in andere posts ondertussen)