Overal nieuwe ANPR's en palen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Het valt me op dat ze overal palen aan het opzetten zijn, waar zo'n ANPR en dome camera aan zal hangen. Ik herken ondertussen de hoogte van zo'n typische paal.
Zo zie ik tussen Merelbeke en de R4 naar Gent-Zeehaven nieuwe ANPR locaties, zelfde tussen Beervelde en Antwerpen, maar in één richting. Ook aan vrijwel elke op & afrit, maar ook aan de bruggen bij afritten, op de autostrade zelf. Ze staan aan beide kanten van de rijrichting, dus in middenberm en vlakbij de pechstrook.
Tussen Merelbeke en Expo Gent hangen er ook, maar op de bruggen. Zowel een ANPR als dome camera. Waarom al die domes erbij? Op deze locatie staat duidelijk trajectcontrole, maar op de andere locaties met zelfde camera's geen bordjes trajectcontrole.
Overal nieuwe trajectcontroles erbij? Camera's voor de kilometerheffing? Het schiet echt als paddestoelen uit de grond die big brother tracking.
Zo zie ik tussen Merelbeke en de R4 naar Gent-Zeehaven nieuwe ANPR locaties, zelfde tussen Beervelde en Antwerpen, maar in één richting. Ook aan vrijwel elke op & afrit, maar ook aan de bruggen bij afritten, op de autostrade zelf. Ze staan aan beide kanten van de rijrichting, dus in middenberm en vlakbij de pechstrook.
Tussen Merelbeke en Expo Gent hangen er ook, maar op de bruggen. Zowel een ANPR als dome camera. Waarom al die domes erbij? Op deze locatie staat duidelijk trajectcontrole, maar op de andere locaties met zelfde camera's geen bordjes trajectcontrole.
Overal nieuwe trajectcontroles erbij? Camera's voor de kilometerheffing? Het schiet echt als paddestoelen uit de grond die big brother tracking.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De schuld van N-VA, 35 miljoen euro verprutst aan camera's Minister Jambon installeert nationaal cameraschild tegen criminelen en terroristen
Ondertussen bespaart Jambon op de echte veiligheid van de bevolking:
Terreurgroep Islamitische Staat in bezit van Belgische wapens
Jambon zet door met sluiting vier kazernes civiele bescherming
Civiele Bescherming blokkeert kazernepoort na hervormingen
Een op vijf medewerkers te kort bij 101- en 112-noodcentrales
Brandweer dreigt met staking. “Eén man te weinig: kwartier wachten om te vertrekken naar dodelijke brand”
Ondertussen bespaart Jambon op de echte veiligheid van de bevolking:
Terreurgroep Islamitische Staat in bezit van Belgische wapens
Jambon zet door met sluiting vier kazernes civiele bescherming
Civiele Bescherming blokkeert kazernepoort na hervormingen
Een op vijf medewerkers te kort bij 101- en 112-noodcentrales
Brandweer dreigt met staking. “Eén man te weinig: kwartier wachten om te vertrekken naar dodelijke brand”
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik vermoed dat trajectcontrole slechts het halve verhaal is en km-heffing inderdaad het secundaire doel.
Waarom? Op de A19 staan die ook, maar niet tot op het einde. Net na de laatste afrit staan maar liefst 6 palen, 3 in elke richting:
- één op de linkerrijstrook
- één op de rechterrijstrook
- één op de afrit zelf.
Mocht dit écht trajectcontrole zijn, dan hadden ze de camera's gewoon 100m kunnen opschuiven tot net voor de afrit en het kunnen doen met 2 camera's minder.
Het feit dat er inderdaad 2 camera's per paal hangen (ANPR + dome), vond ik echt belachelijk. Kan één camera dan tegenwoordig niet alles: nummerplaten registreren & crowdcontrol.
Verwarring allom:
https://www.hln.be/regio/ieper/trajectc ... ~a302793e/
Niemand weet wie die camera's op de A19 heeft gezet
Waarom? Op de A19 staan die ook, maar niet tot op het einde. Net na de laatste afrit staan maar liefst 6 palen, 3 in elke richting:
- één op de linkerrijstrook
- één op de rechterrijstrook
- één op de afrit zelf.
Mocht dit écht trajectcontrole zijn, dan hadden ze de camera's gewoon 100m kunnen opschuiven tot net voor de afrit en het kunnen doen met 2 camera's minder.
Het feit dat er inderdaad 2 camera's per paal hangen (ANPR + dome), vond ik echt belachelijk. Kan één camera dan tegenwoordig niet alles: nummerplaten registreren & crowdcontrol.
Verwarring allom:
https://www.hln.be/regio/ieper/trajectc ... ~a302793e/
Niemand weet wie die camera's op de A19 heeft gezet
Mocht dit echt enkel tegen criminaliteit zijn, dan was één of 2 camera's per afrit-complex genoeg...“De trajectcontrole op de A19 is er echter geen van ons. Minister Weyts zet sterk in op trajectcontrole, maar ook de federale minister van Binnenlandse Zaken zet de voorbije jaren steeds sterker in op ANPR-camera’s. Die kunnen nuttig zijn in de strijd tegen criminaliteit en zelfs terrorisme. Naast de inspanningen van Weyts voor meer verkeersveiligheid heeft ook minister Jan Jambon, tot voor kort de bevoegde minister, inspanningen gedaan voor meer veiligheid.” De woordvoerder van Jambons opvolger Pieter De Crem kon ons niet meteen een antwoord geven, maar zou het nagaan bij de federale politie.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Eigenlijk is héél dat cameraschild een frauduleus opgezet spelletje om bevriende bedrijven van superwinsten te voorzien:
bron: http://newsmonkey.be/article/90410De overheid heeft een meerjarencontract om de ANPR-camera’s te leveren en te installeren gesloten met een tijdelijke handelsvennootschap van de telecomoperator Proximus en het Lokerse signalisatiebedrijf Trafiroad. Dat laatste bedrijf was vroeger bekend als Group Janssens. Topman Glenn Janssens, 'de keizer van de wegwijzer', werd in 2015 nog vervolgd wegens corruptie en fraude. Hij mocht zijn proces afkopen. Het bedrijf zou zo'n 435.000 euro betaald hebben aan het gerecht. Trafiroad was enkel in staat om aan de overheidszaak mee te timmeren als Janssens een blanco strafblad had.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Kan ik moeilijk geloven. De lichtmeting doe je juist met wat je in beeld hebt, en niet met alles rondom. Zelfs fotografen gaan, als ze afzonderlijk willen meten, naar hun onderwerp en houden daar hun lichtmeter dicht bij hun onderwerp. Sowieso heb je niet zo'n gigantische dome nodig enkel en alleen om wat licht te meten.P@ul schreef:Die domes zijn geen camera's maar zorgen voor een lichtmeting (zodat de camera een optimaal resultaat geeft).
Ik dacht eigenlijk altijd dat het secundaire camera's zijn om de paal zelf in de gaten te houden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Die flitspalen zijn een stuk erger.
Die videocamera's boeien mij niet, google weet mijn locatiegegevens toch al.
en ja, als persoon X in auto met nummerplaat y instapt, kan ik mij wel inbeelden dat zoiets nuttig kan zijn tegen criminaliteit/terrorisme, veel nuttiger dan nog eens x00 extra politieagenten. (die men toch niet gaat vinden)
Die videocamera's boeien mij niet, google weet mijn locatiegegevens toch al.
en ja, als persoon X in auto met nummerplaat y instapt, kan ik mij wel inbeelden dat zoiets nuttig kan zijn tegen criminaliteit/terrorisme, veel nuttiger dan nog eens x00 extra politieagenten. (die men toch niet gaat vinden)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Dat kan uiteraard wel door een speurder worden gedetecteerd, de camera's zijn gewoon een handig hulpmiddel.xayana schreef:Dan moet die al instappen in het zicht van een camera.
Ik hoop voor die criminelen dat ze toch iets slimmer zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Het nadeel van domes is dat je pas de kijkrichting kan weten, wanneer je dicht genoeg bent, en ze je dus in beeld hebben.
Ik vraag me trouwens af of die domes ook van het PTZ type zijn. Ik vermoed van wel.
Ik vraag me ook af of de overheid gezichtherkenning doet, ze hangen hoog genoeg om je gezicht doorheen de voorruit te capteren, daarom rij ik tegenwoordig altijd met de zonneklep. Vind het een grove schending van mijn privacy dat ze ons zo extreem tracken.
Ik vraag me trouwens af of die domes ook van het PTZ type zijn. Ik vermoed van wel.
Ik vraag me ook af of de overheid gezichtherkenning doet, ze hangen hoog genoeg om je gezicht doorheen de voorruit te capteren, daarom rij ik tegenwoordig altijd met de zonneklep. Vind het een grove schending van mijn privacy dat ze ons zo extreem tracken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik wist het ...Vind het een grove schending van mijn privacy dat ze ons zo extreem tracken.
Dat er nog mensen zijn die met een oude wagen zonder gsm rondrijden.
Veel wagens van na 2015 rijden rond met een sim kaart en GPS module. Indien je bijbetaald hebt dan heb je de GPS functionaliteit op het scherm.
De producent kan perfect de toestand en locatie bepalen. De mobiele ISP kan aan de hand van zendmasten dat ook doen.
Bij de overheid wordt een en ander nog in strikte GDPR regeltjes gegoten.
Bij de IRA aanslag tijdens de kerst zoveel jaar terug (ik denk bij harrods) hebben ze de daders getraceerd (achteraf natuurlijk) door middel van hun gsm-sim kaart.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Klopt, I stand corrected. Vanmorgen boodschappen gaan doen, en toen lette ik er op dat die dome helemaal niet zo groot is als ik voor ogen had. Meer zelfs, ik kan nu zelf moeilijk geloven dat daar een 360 camera zou in zitten. Of het dan toch voor de belichting is, weet ik niet. Ik zou het nog altijd raar vinden (cfr mijn fotografie-uitleg) maar anderzijds gaat het hier ook niet over het nemen van een foto, maar over het detecteren van nummerplaten op snel bewegende objecten in een video-stream, dus die hele fotografie-belichting is wellicht totaal niet van toepassing.P@ul schreef:Kijk dan maar eens heel goed naar zo'n dome.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Klopt. Smartphone heb ik niet en de auto heeft geen gps e.d. Enkel sporadisch wordt Waze gebruikt op een tablet en aparte hotspot die enkel aan staat wanneer nodig. Vandaar dat ik mij ook erger aan deze continuetracking en registratie van alles en iedereen gewoon omdat het kan. Tegen terrorisme? My ass...(pardon my French)bruma schreef: Ik wist het ...
Dat er nog mensen zijn die met een oude wagen zonder gsm rondrijden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1674
- Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Tracking zet je op vanaf je je hotspot aanzet.
Tracking is actief gezien je hier bezig bent op het forum
En veel van die info wordt gebruikt voor comfort of safety en soms voor Security.
Denk maar aan vlotte doorstroming aan driekleuren, files en fileinfo op je waar of op de radio, evacuatie routes en de verzadiging, ...
Voor Security enkel tijdens event in geval van een incident om sneller in te grijpen of achteraf bij calamiteiten.
Denk je nu echt dat iemand of meerderen continue achter een scherm zitten om je te bekijken, ga maar eens na hoeveel camera's er hangen, dan heb je al zoveel schermen nodig.
Wel zo dat er veel big data is waar men wel iets mee zou kunnen doen, maar zonder ICT laat je ook heel veel sporen (tracking) na, het natrekken duurt gewoon iets langer gezien het arbeidsintensiever is.
Tracking is actief gezien je hier bezig bent op het forum
En veel van die info wordt gebruikt voor comfort of safety en soms voor Security.
Denk maar aan vlotte doorstroming aan driekleuren, files en fileinfo op je waar of op de radio, evacuatie routes en de verzadiging, ...
Voor Security enkel tijdens event in geval van een incident om sneller in te grijpen of achteraf bij calamiteiten.
Denk je nu echt dat iemand of meerderen continue achter een scherm zitten om je te bekijken, ga maar eens na hoeveel camera's er hangen, dan heb je al zoveel schermen nodig.
Wel zo dat er veel big data is waar men wel iets mee zou kunnen doen, maar zonder ICT laat je ook heel veel sporen (tracking) na, het natrekken duurt gewoon iets langer gezien het arbeidsintensiever is.
on4bam schreef:Klopt. Smartphone heb ik niet en de auto heeft geen gps e.d. Enkel sporadisch wordt Waze gebruikt op een tablet en aparte hotspot die enkel aan staat wanneer nodig. Vandaar dat ik mij ook erger aan deze continuetracking en registratie van alles en iedereen gewoon omdat het kan. Tegen terrorisme? My ass...(pardon my French)bruma schreef: Ik wist het ...
Dat er nog mensen zijn die met een oude wagen zonder gsm rondrijden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Wel een heel groot verschil tussen gegevens die ze éénmalig opvragen bij een provider voor een specifieke simkaart en gegevens die ze geroutineerd van iedereen verzamelen.bruma schreef:daders getraceerd (achteraf natuurlijk) door middel van hun gsm-sim kaart.
Soit, gaan we er hier een privacydiscussie van maken? Dan ga ik mijn argumentenboekje zoeken . Die ANPR's doen er in ieder geval geen goed aan.
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Ze hangen hier al jaren (pollitieregio Turnhout). De eerste palen werken zelfs inmiddels niet meer omdat het systeem te oud is. Ze scannen nog wel kentekens maar kunnen geen trajectcontroles meer doen. Het werkt wel, voor die palen reed iedereen hier 100 of harder en nu netjes 70. Er wordt ook veel minder ingehaald.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Niet allemaal, maar er zijn er: https://m.hln.be/regio/houthalen-helcht ... e-auto-zit (en de oudere kunnen het ook maar minder doeltreffend/effectief).ub4b schreef:Ik vraag me ook af of de overheid gezichtherkenning doet, ze hangen hoog genoeg om je gezicht doorheen de voorruit te capteren, daarom rij ik tegenwoordig altijd met de zonneklep.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Wat mij mateloos stoort is de wildgroei aan "slimme" camera's die onze privacy schenden:
- rondom Gent is er bvb al trajectcontrole tussen Erpe-Mere en Wetteren (werkt gelukkig niet meer), op de E17 brug, en recent tussen Merelbeke en Expo, tussen Merelbeke en Destelbergen, tussen Destelbergen en Lokeren ..... overal zie ik ANPR palen verschijnen met kort nadien een bordje trajectcontrole
er zijn dus veel meer pakezels dan aangeduid op hun plaatje:
https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole
- in Antwerpen hebben ze de LEZ zone, ironisch vlak naast de vervuilende autostrade op de singel. Nergens zie je bordjes met aankondiging van de camera's, dus je weet niet wie je gegevens verwerkt, en vermoedelijk is dus heel de LEZbo sh* in strijd met de privacywetgeving en camerawetgeving
overweeg een klacht bij de privacycommissie
verder vind ik ook dat alle data die ze verzamelen over jou opvraagbaar moet zijn
een gelijkaardige case is carpass:
https://www.gegevensbeschermingsautorit ... 2018_0.pdf
verder zijn de bordjes zo klein dat je onmogelijk de gegevens kan lezen zonder een verkeersovertreding te begaan
hoe kan je dan weten wie de verwerker is, om je recht van inzage te kunnen waarborgen?
- in veel steden moet je je nummerplaat ingeven bij het parkeren. Hierdoor hoeft de parkeerwachter enkel nog jouw auto te scannen, maar ondertussen hebben ze wel extra data points: waar en wanneer en voor hoe lang je betaald hebt, en als ze je nr plaat scannen, wordt dit vermoedelijk ook gelogd met de GPS coordinaten erbij. In sommige steden rijden ze dan weer rond met een scan auto, en moet de parkeerwachter dan nog minder doen.
zie opnieuw de carpass PDF, hoe heb ik recht op inzage van die gegegevens
verder is het ook niet duidelijk welke firma dit doet, gezien de gemeentes dit uitbesteden aan privé firma's
In Gent hangt dan wel een bordje aan sommige ANPR's dat je de gegevens kan opvragen, bvb rondom de vrijdagsmarkt.
- rondom Gent is er bvb al trajectcontrole tussen Erpe-Mere en Wetteren (werkt gelukkig niet meer), op de E17 brug, en recent tussen Merelbeke en Expo, tussen Merelbeke en Destelbergen, tussen Destelbergen en Lokeren ..... overal zie ik ANPR palen verschijnen met kort nadien een bordje trajectcontrole
er zijn dus veel meer pakezels dan aangeduid op hun plaatje:
https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole
- in Antwerpen hebben ze de LEZ zone, ironisch vlak naast de vervuilende autostrade op de singel. Nergens zie je bordjes met aankondiging van de camera's, dus je weet niet wie je gegevens verwerkt, en vermoedelijk is dus heel de LEZbo sh* in strijd met de privacywetgeving en camerawetgeving
overweeg een klacht bij de privacycommissie
verder vind ik ook dat alle data die ze verzamelen over jou opvraagbaar moet zijn
een gelijkaardige case is carpass:
https://www.gegevensbeschermingsautorit ... 2018_0.pdf
verder zijn de bordjes zo klein dat je onmogelijk de gegevens kan lezen zonder een verkeersovertreding te begaan
hoe kan je dan weten wie de verwerker is, om je recht van inzage te kunnen waarborgen?
- in veel steden moet je je nummerplaat ingeven bij het parkeren. Hierdoor hoeft de parkeerwachter enkel nog jouw auto te scannen, maar ondertussen hebben ze wel extra data points: waar en wanneer en voor hoe lang je betaald hebt, en als ze je nr plaat scannen, wordt dit vermoedelijk ook gelogd met de GPS coordinaten erbij. In sommige steden rijden ze dan weer rond met een scan auto, en moet de parkeerwachter dan nog minder doen.
zie opnieuw de carpass PDF, hoe heb ik recht op inzage van die gegegevens
verder is het ook niet duidelijk welke firma dit doet, gezien de gemeentes dit uitbesteden aan privé firma's
In Gent hangt dan wel een bordje aan sommige ANPR's dat je de gegevens kan opvragen, bvb rondom de vrijdagsmarkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Wat mij nu opvalt is dat er meerdere ANPR opstellingen zijn, waar het niet duidelijk is wat het eindpunt is.
Zijn point to multipoint mogelijk?
Ze hebben geld geroken:
Lokeren Waasmunster:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190419_04341141
Merelbeke Gent:
https://www.hln.be/de-krant/nieuwe-traj ... ~a17b491a/
Op de R4:
https://www.hln.be/in-de-buurt/evergem/ ... ~a9966f61/
Merelbeke->Destelberg staat er dan weer niet op, maar wel al bordjes ter plekke:
https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole
Zijn point to multipoint mogelijk?
Ze hebben geld geroken:
Lokeren Waasmunster:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190419_04341141
Merelbeke Gent:
https://www.hln.be/de-krant/nieuwe-traj ... ~a17b491a/
Op de R4:
https://www.hln.be/in-de-buurt/evergem/ ... ~a9966f61/
Merelbeke->Destelberg staat er dan weer niet op, maar wel al bordjes ter plekke:
https://wegenenverkeer.be/trajectcontrole
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Multipoint ANPR kan nu toch al?
Jaren geleden heeft Mechelen zich "beveiligd" met ANPR's als een fortengordel op enkele kilometers van de ring van Mechelen (R12).
Ik zie ook meer en meer ANPR's opduiken die niet als doel trajectcontrole en dus verkeersveiligheid als doel hebben, maar wel BigBrotherGovernment.
Cfr vingerafdruk op identiteitskaart: een maatregel die niets oplost, maar wel een gigantische privacyschending is.
ANPR als trajectcontrole vind ik trouwens prima.
Jaren geleden heeft Mechelen zich "beveiligd" met ANPR's als een fortengordel op enkele kilometers van de ring van Mechelen (R12).
Ik zie ook meer en meer ANPR's opduiken die niet als doel trajectcontrole en dus verkeersveiligheid als doel hebben, maar wel BigBrotherGovernment.
Cfr vingerafdruk op identiteitskaart: een maatregel die niets oplost, maar wel een gigantische privacyschending is.
ANPR als trajectcontrole vind ik trouwens prima.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Grappige is nog altijd tot op vandaag dat perso platen door de ANPR's slippen, dus denk niet dat veiligheid zo een hoge prioriteit had
Vorige week nogmaals bevestigd gehad van iemand met toegang tot de database en mij niet kon zien in hun database. Zonde, hij had het zelfs al aan de verantwoordelijke doorgegeven maanden geleden, maar huidige systemen gaan dit nooit kunnen, dus nieuwe camera's overal hangen !? Zelfs die dat ze nu vandaag plaatsen zien die platen nog altijd niet, dus ja traject controles en milieuzones doen het niet (automatisch)
Straks is dit voor sommige nog de goedkoopste oplossing om een stad binnen te geraken met hun auto ...
Vorige week nogmaals bevestigd gehad van iemand met toegang tot de database en mij niet kon zien in hun database. Zonde, hij had het zelfs al aan de verantwoordelijke doorgegeven maanden geleden, maar huidige systemen gaan dit nooit kunnen, dus nieuwe camera's overal hangen !? Zelfs die dat ze nu vandaag plaatsen zien die platen nog altijd niet, dus ja traject controles en milieuzones doen het niet (automatisch)
Straks is dit voor sommige nog de goedkoopste oplossing om een stad binnen te geraken met hun auto ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Hoe kunnen we die gegevens opvragen? Gezien GDPR en https://www.gegevensbeschermingsautorit ... 2018_0.pdf hebben wij dus het recht al deze logs op te vragen. Geef ze maar wat meer werk. Geen logs opleveren? Dan dien je klacht in bij de gegevensbeschermingsautoriteit.Tim.Bracquez schreef:Vorige week nogmaals bevestigd gehad van iemand met toegang tot de database en mij niet kon zien in hun database.
Mijn smurfendetectie werkt nu veel beter, en ik zie spot ze al op een heel eind. Nu nog een perso nummerplaat en een coyote. Als zij de tech tegen ons gebruiken, dan kunnen we het omdraaien, en het tegen hen gebruiken.Tim.Bracquez schreef: Zonde, hij had het zelfs al aan de verantwoordelijke doorgegeven maanden geleden, maar huidige systemen gaan dit nooit kunnen, dus nieuwe camera's overal hangen !? Zelfs die dat ze nu vandaag plaatsen zien die platen nog altijd niet, dus ja traject controles en milieuzones doen het niet (automatisch)
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
U gewoon aan de snelheid houden is te moeilijk?
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Na een volledig onterechte boete in een zone 30 aan een school, in de vakantie, en bord amper zichtbaar na een bocht en niet geplaatst volgens de regels want je had minder dan 1 sec om het te spotten, en ondanks aanvechten werd de boete na herinnering steeds duurder, was het tijd voor tech revenge.devilkin schreef:U gewoon aan de snelheid houden is te moeilijk?
Gedaan met de struikrovers.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 30#p665799
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het bekomen van een boete - die op het eerste gezicht perfect legitiem is - rechtvaardigt op geen enkele manier het opzetten van een illegale constructie om de politie te ontlopen.ub4b schreef:Na een volledig onterechte boete in een zone 30 aan een school, in de vakantie, en bord amper zichtbaar na een bocht en niet geplaatst volgens de regels want je had minder dan 1 sec om het te spotten, en ondanks aanvechten werd de boete na herinnering steeds duurder, was het tijd voor tech revenge.devilkin schreef:U gewoon aan de snelheid houden is te moeilijk?
Maar daar was je zelf ook al achter gekomen natuurlijk.
Tenzij de zone30 aangegeven is met dynamische borden, geldt die natuurlijk altijd. Al zijn er momenten dat de zone30 nuttiger is dan andere. Het is aan de uitvoerende macht om te beslissen waar wat voor soort verkeersborden geplaatst worden.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
We zijn allemaal benieuwd wat de rechter er van zal vinden als je je verhaal tegen hem verteld...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Over de zin of onzin van een slakkensnelheid als 30km/h kan je discussieren, maar volgens mij is het 'beter' op de lange termijn dat snelheidslimieten op een plaats zo veel mogelijk blijven ipv constant te veranderen. De mens is een gewoontedier hé.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Bereken anders eens hoeveel minuten (of beter gezegd: seconden) je kwijt bent in je oh-zo-belangrijk leven als je daadwerkelijk 30 kmph ipv 50 kmph vooraleer je zegt "compleet onzinnig". (want ik kan me niet inbeelden dat er een zone 30 is waar je 70 mag rijden).Bababa schreef:Het is compleet onzinnig dat er nu zone-30 is aan scholen in de zomervakantie!
Ik heb geduld, ik wacht wel op uw berekening.
Verschrikkelijk zo'n uitspraken, echt verschrikkelijk om de verzuring van de maatschappij van zo dichtbij te voelen. Urgh, ik word er onwel van.
Of zoals je zo toepasselijk zegt in een ander topic: L'enfer, c'est les Autres
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Je hoeft dat niet te berekenen. Een zone 30 in de buurt van scholen heeft zijn nut maar men zou die ALTIJD moeten met dynamische borden aangeven. Ik woon aan een school, twee maanden geen kinderen te zien (zelfs zeer weinig voetgangers) maar wel permanent 30Km/u terwijl een school 300m verder dynamische borden heeft en er dus buiten de schooluren 50Km/u mag gereden worden.
BTW, in onze smalle straat met rijhuizen mag je 50Km/u, net om de hoek waar de straat 2 keer breder is, maar 30Km/u. Er lopen even veel scholieren door onze straat dan om de hoek. Er is wel een voordeel, er is geen plaats om een flitser te zetten die je niet van ver ziet staan.
Het is dit soort "fantasietjes" dat voor frustraties zorgt. Verkeersregels zijn er om het verkeer (of beter de omgeving) veiliger te maken niet voor "pestgedrag"
BTW, in onze smalle straat met rijhuizen mag je 50Km/u, net om de hoek waar de straat 2 keer breder is, maar 30Km/u. Er lopen even veel scholieren door onze straat dan om de hoek. Er is wel een voordeel, er is geen plaats om een flitser te zetten die je niet van ver ziet staan.
Het is dit soort "fantasietjes" dat voor frustraties zorgt. Verkeersregels zijn er om het verkeer (of beter de omgeving) veiliger te maken niet voor "pestgedrag"
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Niet akkoord. Om meer respect af te dwingen voor de limieten is het misschien beter om niet onnodig de snelheden te verlagen.Joe de Mannen schreef:Over de zin of onzin van een slakkensnelheid als 30km/h kan je discussieren, maar volgens mij is het 'beter' op de lange termijn dat snelheidslimieten op een plaats zo veel mogelijk blijven ipv constant te veranderen. De mens is een gewoontedier hé.
J.
Als men inderdaad continu 30 moet rijden langs gesloten scholen of moet vertragen voor wegenwerken waar geen kat te zien is (en de situatie wel toelaat om sneller te rijden), dan is het niet onlogisch dat men die limieten in vraag stelt en er op lange termijn het nut niet van inziet.
Ik zie het zelf nog gebeuren dat de limieten aan scholen nog verder verlaagt worden en/of nog andere speciale regeltjes komen omdat veel scholen zich nu al in een grotere zone 30 bevinden en er dus niets speciaal meer is aan de directe schoolomgeving.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb niet de indruk, althans niet in mijn gemeente, dat de zone 30/50 regels gebaseerd zijn op pestgedrag van de overheid.on4bam schreef:Verkeersregels zijn er om het verkeer (of beter de omgeving) veiliger te maken niet voor "pestgedrag"
Hier hebben we een "Verkeerscomissie" (adviesraad), die maandelijks samenkomt.
Naast de vertegenwoordiging van de gemeente (schepen van verkeer + verkeersconsulent van de stad) en een vertegenwoordiger van de lokale politiezone (MIRA) zitten hier ook vertegenwoordigers van de burgers: scholen, college, fietsersbond, unizo.
Iedere wijziging aan een verkeerssituatie wordt hier besproken, voorstellen voor verbetering, enz ...
De Gemeente heeft natuurlijk alleen bevoegdheid voor het gemeentelijk wegennet, voor de gewestwegen moeten ze aankloppen bij Wegen en Verkeer.
Ik heb dus niet de indruk dat ik "gepest" wordt door de zone 30 borden, meer nog, er wordt geluisterd: als ik iets opmerk die voor verbetering of discussie vatbaar is, dan meld ik dat.
Het is natuurlijk gemakkelijk om te zagen en te klagen, maar ben je al eens met je opmerkingen gaan aankloppen bij de instanties?
Natuurlijk kan het altijd beter (zoals meer dynamische borden), maar je kan ook niet verwachten dat alle zone 30 dynamisch worden
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
In mijn geval was het een pure kassaopstelling. Zone 30 aankondiging op de rijbaan was zo goed als versleten, en dan stond het bord NA de tunnel.philippe_d schreef: Ik heb dus niet de indruk dat ik "gepest" wordt door de zone 30 borden, meer nog, er wordt geluisterd: als ik iets opmerk die voor verbetering of discussie vatbaar is, dan meld ik dat.
Het ging om deze tunnel:
https://www.google.be/maps/@51.0251933, ... 312!8i6656
en als je uit de tunnel komt aan 50 heb je minder dan 1s de tijd om het bord te spotten wat uiterste rechts staat:
https://www.google.be/maps/@51.024953,3 ... 312!8i6656
Nadien stond er dan een kassaopstelling in de vakantie. Ik reed daar al minder dan 50 omdat ik op de bocht lette door tegenliggers, dus ik zag het bord niet direct en toen was het te laat.
De R*heid lachte al mijn argumenten weg "wij hebben genoeg elementen om u te vervolgen". Recent dwongen zij mij nog om lid te blijven van een vereniging. Tijd voor karma.