Packet Loss ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
NickDC
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 dec 2004, 00:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb een paar dagen geleden, een online japans game gedownload.
Nu het probleem is dat ik op onverwachte ogenblikken opeens disconnect!
Ik vlieg niet van internet of zo aleen maar uit mijn game ...
Als ik in zo'n een game zit waar ik al een paar uur bezig ben en dan opeens disconnect is dat natuurlijk niet prettig.
Ligt dit aan packet Loss ? zoja wat kan i kdaar aan doen ?
Ik heb een skynet adsl go abonnement en die vervelende philips wireless router.
Iemand een idee ?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

hallo,

hebt u een virusscanner geinstalleerd die up to date is? ik zou mijn pc eens scannen. het zou een trojan kunnen zijn of een virus. maar het zou ook wel een van die ambetande spyware zijn. dus eens met spysweeper of andere anty spyware software scannen.

Greetz
Gimic
NickDC
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 dec 2004, 00:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nope, ik had de dag voordien nog de pc geformateerd, en had toen nog geen virusscanner geinstaleerd.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

heb je dat spel gedownload voor of na dat je geformatteerd hebt?

indien je het gedownload hebt nadat je geformatteerd hebt, scan je best uw pc met een virusscanner en voor spam net het zelfde

indien je het niet meer staanhebt, dus je hebt je pc geformatteerd na dat je het gedownload hebt, dan kan het iets zijn op een andere pc op je netwerk? weet niet of je nog pc's hangen hebt op de wifi router.

ik weet wel van spyware en malware die het netwerk dicht gooien, als je pc in plugt in netwerk dat hij zoveel broadcasts doet dat de boel op zijn gat gaat.

Greetz
Gimic
NickDC
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 dec 2004, 00:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had het spel ge/dl voor format, maar ik heb die nu eens gescanned en ook niets gevonden van spyware enzo.
Ik gebruik die wireless functie niet, omdat die niet ver genoeg uitzend, dan heb ik dan maar al mijn pc's met een kabel aangesloten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als de powersaving optie op je connector (USB of ethernet) aanstaat, kan dat misschien de verklaring zijn?

ControlPanel>System>Hardware>DeviceManager
In de lijst van apparaten:
-- als je via USB connect naar internet:
Universal Serial Bus Controllers >> rechtsklik op elke "USB Root Hub" in de lijst en check in de eigenschappen bij "PowerManagement" (niet het "Power" blad) of de computer het apparaat mag uitzetten. Zorg dat ie het NIET mag uitzetten :-)

-- als je via ethernet connect naar internet:
Network Adapters >> Rechtsklik op elke ethernetconnector (NIC) in de lijst en check in de eigenschappen bij "PowerManagement" (niet het "Power" blad) of de computer het apparaat mag uitzetten. Zorg dat ie het NIET mag uitzetten :-)
NickDC
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 dec 2004, 00:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

cptKangaroo schreef:Als de powersaving optie op je connector (USB of ethernet) aanstaat, kan dat misschien de verklaring zijn?

ControlPanel>System>Hardware>DeviceManager
In de lijst van apparaten:
-- als je via USB connect naar internet:
Universal Serial Bus Controllers >> rechtsklik op elke "USB Root Hub" in de lijst en check in de eigenschappen bij "PowerManagement" (niet het "Power" blad) of de computer het apparaat mag uitzetten. Zorg dat ie het NIET mag uitzetten :-)

-- als je via ethernet connect naar internet:
Network Adapters >> Rechtsklik op elke ethernetconnector (NIC) in de lijst en check in de eigenschappen bij "PowerManagement" (niet het "Power" blad) of de computer het apparaat mag uitzetten. Zorg dat ie het NIET mag uitzetten :-)


Ik connect via ethernet, en ja "Allow the computer to turn of this device to save power" stond aangevinkt.
Ik heb het afgezet, als ik volgende keer men game speel, zal ik hopelijk geen d/c meer krijgen.
Tenzij er nog meer achterzit dan dit.

Bedankt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”