Weet iemand een adresje waar men een klein soldeerwerkje kan doen? Mijn Samsung tablet heeft een losse batterijconnector met micro scheurtjes. Bekend probleem en makkelijk op te lossen, maar helaas niet met een standaard soldeerbout. Het moet onder de microscoop blijkbaar, met een fijne stift.
Iemand?
Micro soldeerwerkje adres gezocht
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Enige die ik ken met fatsoenlijke prijzen is Foonlab.be (zitten in Gent dacht ik)
Zou je een linkje willen sturen met een video/foto van het probleem en uw model van tablet. Als het een oud toestel is en het zo goedkoop mogelijk moet kan ik het misschien ook wel eens proberen. Maar die connector is waarschijnlijk plastic en dat is vrij moeilijk.
Zou je een linkje willen sturen met een video/foto van het probleem en uw model van tablet. Als het een oud toestel is en het zo goedkoop mogelijk moet kan ik het misschien ook wel eens proberen. Maar die connector is waarschijnlijk plastic en dat is vrij moeilijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Ah dat ziet er eigenlijk vrij simpel uit dat is gewoon de verbindingen even opnieuw solderen. Is trouwens een gewone soldeerbout hoor, misschien wel met een fijnere tip (punt) dan u gewoon bent.
Als het mijn eigen toestel is zou ik het zelf proberen, maar ik blijf liever van de spullen van anderen af want uit mijn ervaring komt net dan de wet van Murphy tot uiting.
Maar dat is een 3 minuten of minder werk voor iemand met het juiste materiaal als je het moederbordje zelf er uithaalt, ik denk dat je dat wel voor minder dan €15 ergens kan laten maken.
Als het mijn eigen toestel is zou ik het zelf proberen, maar ik blijf liever van de spullen van anderen af want uit mijn ervaring komt net dan de wet van Murphy tot uiting.
Maar dat is een 3 minuten of minder werk voor iemand met het juiste materiaal als je het moederbordje zelf er uithaalt, ik denk dat je dat wel voor minder dan €15 ergens kan laten maken.
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
vanwaar ben je ? asl je naar regio kortrijk kan komen wil ik het wel proberenwimpie3 schreef:Begrijpelijk. Maar ik ben dus op zoek naar een adres van iemand die het wel aandurft...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Misschien eerst te veel soldeer gebruiken en vervolgens het teveel opzuigen met zo'n desoldeerwiek.
Wordt vaak gebruikt voor klein prullen, maar is uiteraard nogal "duur" wegens het verspilde soldeer, flux, koper.
Wordt vaak gebruikt voor klein prullen, maar is uiteraard nogal "duur" wegens het verspilde soldeer, flux, koper.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –