Ik heb hier een computer staan waarop windows 10 draait. Hij word enkel gebruikt voor dataopslag en dient in principe als opslagserver met een hardware-raid kaart.
Ik zou hier graag een microsoft server versie opzetten als evaluatie maar wil dit doen met zo weinig mogelijk handelingen. Kan ik gewoon de installatie runnen en alle data behouden. incl deze van de raid-opslag ?
upgrade win10 naar server 2019
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
In theorie zou je je data moeten kunnen behouden.
Ps is een NAS niets beter voor jou als het toch puur om data gaat?
Ps is een NAS niets beter voor jou als het toch puur om data gaat?
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
ik wens gewoon wat oudere apparatuur nieuw leven in te blazen. De data op die computer is ook opgeslagen op een nas, maar ik heb alleen geen zin om alle data als het misloopt opnieuw te moeten copieren. maar het is het proberen waard dus.
ik heb alvast besloten om de server editie eerst als 180 dagen evaluatie te draaien in een virtuele machine. Nadien mss onder licentie op die wat oudere hardware.
Kan ik aannemen dat het upgraden van een win10 pro licentie naar een server 2019 licentie niets extra inhoud als dat je bijv. een upgrade zou doen van win 8 naar win 10 ?
ik heb alvast besloten om de server editie eerst als 180 dagen evaluatie te draaien in een virtuele machine. Nadien mss onder licentie op die wat oudere hardware.
Kan ik aannemen dat het upgraden van een win10 pro licentie naar een server 2019 licentie niets extra inhoud als dat je bijv. een upgrade zou doen van win 8 naar win 10 ?
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Leuk project!
Denk dat je zeker een herinstallatie zal moeten doen, weet niet of je server 2019 meteen kan installeren op/over W10.
Misschien hebben andere gebruikers hier al ervaring mee?
Denk dat je zeker een herinstallatie zal moeten doen, weet niet of je server 2019 meteen kan installeren op/over W10.
Misschien hebben andere gebruikers hier al ervaring mee?
Internet = PX FLEX pack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik raad upgrades altijd ten strengste af; reinstall is de enige manier om zeker te zijn dat alles correct werkt.
- mailracer
- Elite Poster
ik heb een SSD-tje besteld dat maandag geleverd word om volledig vanaf nul de server editie te evalueren op het oude systeem. Virtueel onder virtual box is het een ramp. start soms niet op, reactie is traag. De opstartCD lijkt soms niet herkenbaar. iemand een idee welke settings ik best gebruik om het vlot te laten werken onder virtual box.
ik dacht virtueel aan other windows 64 bit met 8 GB en een HDD van 60 GB met 4 cores (op een I7 met 8 treads).
ik dacht virtueel aan other windows 64 bit met 8 GB en een HDD van 60 GB met 4 cores (op een I7 met 8 treads).
Laatst gewijzigd door mailracer 06 jul 2019, 21:34, in totaal 1 gewijzigd.
- mailracer
- Elite Poster
Server 2019 staat te draaien op de oude hardware en idd kan je beter vanaf nul starten. De Raid-opslag is niet aangetast en het werkt vlotter dan de win10 licentie. Mogelijk omdat enkel de services draaien die nodig zijn. Het leuke is dat ik nu de netwerkpoorten kan combineren in teaming.ITnetadmin schreef:Ik raad upgrades altijd ten strengste af; reinstall is de enige manier om zeker te zijn dat alles correct werkt.