All,
Heeft hier nogal iemand gemerkt dat de build in wifi van de BBOX3 vrij zwak is (niet naar range, maar naar performance). Ik heb een BBOX3 die enkel de 802.11n ondersteund. Ik haal dikwijls op wifi slechts een 15-tal megabit.
Bedraad haal ik met overhead inbegrepen de quasi theoretische snelheid van mijn sync profiel.
Het kanaal van de wifi veranderen, werkt voor héél even: dan heb ik dikwijls tegen de 80 megabit/s (100 megabits moet ik down halen: ik haal via kabel een 92 megabit). Maar een uur later is het weer gezakt tot 15 megabit/s.
Ik woon in een appartementsgebouw met een 12-tal appartementen en ik zie een 4-tal vreemde SSID's rond me: toch ook niet zo héél veel? Of zie ik dat verkeerd?
B-BOX3 ruilen: zou dat zin hebben: of is het nu eenmaal zulke brakke wifi en kan ik me beter zelf een AP aanschaffen?
mvg,
Pieter
B-BOX3: zwakke wifi
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
WiFi en de problemen ermee zijn zo plaatsgebonden dat het haast onmogelijk is om on-line een oplossing te geven. Dat je wel de volle snelheid haalt na een reset geeft alleszins aan dat er met je bbox niets mis is. Het zal eerder aan de omliggende ssid’s liggen.
Als ik grotere bestanden moet downloaden ( gitaarcursus met mp4 video) merk ik een zeer groot verschil tussen wifi en download per kabel. Kabel is binnen een paar minuten, wifi spreekt dan snel over een uur of meer. .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Hier draait een Technicolor B-box 3 (ac-versie) en die toch best wel in orde. Een tijdje als enige AP gebruikt en kon daar eigenlijk niet klagen over performance. Geen appartement, maar toch wel een tiental andere netwerken detecteerbaar.