Sinds enkele weken heb ik al meerdere keren signaalverlies ondervonden bij Astra 2. Na enige (korte) tijd heb ik dan terug beeld.
Kabels en F-connectors lijken in orde. Heeft iemand dezelfde ervaringen misschien?
Astra2 signaal ontvangst
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Op horizontaal en vertikaal het zelfde ?wied schreef:Sinds enkele weken heb ik al meerdere keren signaalverlies ondervonden bij Astra 2. Na enige (korte) tijd heb ik dan terug beeld.
Kabels en F-connectors lijken in orde. Heeft iemand dezelfde ervaringen misschien?
Indien neen lnb vervangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Ik zou beginnen met opnieuw uitrichten.
Klein beetje "off" en het minste (wolkje, wind die de schotel schudt...) is genoeg om het signaal te verliezen. 't Is bovendien digitaal: signaal is er of is er niet.
Klein beetje "off" en het minste (wolkje, wind die de schotel schudt...) is genoeg om het signaal te verliezen. 't Is bovendien digitaal: signaal is er of is er niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Het eerste dat men dient te controleren is of horizontale en op vertikale transponders het zelfde zich voordoet.didi79 schreef:Ik zou beginnen met opnieuw uitrichten.
Zeker met het heel warme weder van vorige week in het achterhoofd.
Zou niet de eerste lnb zijn die problemen geeft. ( lnb vervangen astra 2 is ook een oplossing )
Als men zeker is van goede werking lnb , dan pas aan het terug uitrichten gaan denken.