Welke SDR receiver?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Als je twee SDR dongles aan één raspberry pi 3 hangt, krijg je interferentie, en krijg je dus valse readouts van het spectrum.

Ondertussen heb ik al mijn scriptjes overgezet naar een cleane Debian Buster en daarvoor rtl_power manueel gecompileerd.
Elk script zendt nu naar een broadcast adres, dus elke raspberry duwt elke seconde één CSV lijn die uit rtl_power komt in een UDP packet.

Dan is er een 2e raspberry (een pi 3) met één dongle die zowel rtl_power loopt alsook een centrale realtime collectie met filtering van beide nodes.

Maar gezien ik nog vier oude raspberry pi 1's heb en mijn rpi 3 recycleren, wil ik finaal:

2x raspberry pi 1 met elk een dongle die broadcasten op een netwerk address, en daarbij hun dongle code meegeven
1x raspberry pi 1 voor de centrale log analyse / of op één van de bestaande raspberry's draaien - dit is een perl scriptje wat CSV parsed
1x haplite voor stabiele wifi ipv momenteel een softap op een raspberry pi 3 die niet altijd even stabiel is
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

ub4b schreef::banana: Vandaag een leuke SDR transmitter ontdekt voor de raspberry:

https://github.com/F5OEO/rpitx
Welke hardware gebruik je om te zenden?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

MaT schreef:Welke hardware gebruik je om te zenden?
About rpitx

rpitx is a general radio frequency transmitter for Raspberry Pi which doesn't require any other hardware unless filter to avoid intererence. It can handle frequencies from 5 KHz up to 1500 MHz.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ivm rpitx.

Eigenlijk kan een raspberry gebruikt worden als fob blocker.
Zelfs met een pi zero die bijna niks kost lukt het ook .....

Hoe ik dat gedaan heb met m'n eigen wagen ga ik hier niet toelichten, maar iemand met een beetje kennis zal het wel vinden.
Enkel als ik met de FOB vlakbij de wagen mij begeef, reageert de wagen.

Dus stel je loopt op de parking, je sluit je wagen met de FOB maar kijkt niet naar de knipperlichten. Iemand die op die frequentie kan zenden, kan jouw FOB signaal overstemmen zodat de auto niet reageert op jouw commando.

Dus mijn tip: gebruik voor het sluiten altijd de FOB vlakbij en kijk zeker naar de knipperlichten.

De volgende uitdaging is de FOB te capturen met een SDR stick, en dan de IQ values te replayen met rpitx. Benieuwd of mijn 9j oude wagen dan open gaat of rolling codes gebruikt zodat een replay niet lukt. Block test was met nieuwe.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ik heb demos gezien waarbij de knipperlichten wel reageerden maar de sloten niet.
Hoe ze dat deden weet ik ook niet, maar ik vermoed dat de auto logica alvast het gesloten zijn van de sloten niet als prerequisite test bij het laten afgaan van de knipperlichten.
SqnLdr
Starter
Starter

@ub4b

Interessant project de Tetra scanner. Bedankt voor het delen van je ervaring en je aanpak. Zijn er nog updates met je scanner project? Ik vroeg me af of je er al vaker mee op pad bent geweest en nog iets hebt kunnen verbeteren in de detectie.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”