Hallo,
Ik heb al menig uur gezocht op het internet naar de beste oplossing voor het streamen van video's naar ipads wanneer we op reis gaan. De opslagcapaciteit van de Ipads is te klein, dus opslaan op de Ipads zelf is geen optie. Er is een wireless hd van Western Digital die dit via plex zou kunnen, maar de reviews zijn wat dat betreft niet lovend. Zijn er volgens jullie nog mogelijkheden?
grtjs
Tom
video streamen naar ipads in de auto
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb geen iPad en ik weet niet wat je er van Apple allemaal mee mag doen, maar kan je:
- streamen vanop een netwerklocatie -> een Wifiroutertje van €20, met een RPI en aan de RPI een 256Gb SD kaart of een externe disk - net zoals een LAN/NAS thuis dus - ofwel heb je al een 240V aansluiting in uw auto en werkt het zonder moeite, ofwel moet je een converter steken
- een USB stick aansluiten -> koop een nano-USB stick, die steekt nauwelijks uit
Je kan ook een RPI nemen met een RPI-scherm, dat je aan de kopsteunen vastmaakt.
Ik heb er 2 jaar geleden naar gekeken en dat kwam qua prijs gelijkaardig uit als een standaard hoofdsteunscherm.
Met dat verschil dat de RPI oplossing full HD was en SD kaartjes aankon, en de standaard hoofdsteunschermpjes nog met CD/DVD was en een resolutie om te huilen. Finaal had iemand in de familie nog een oud setje met schermpjes liggen.
- streamen vanop een netwerklocatie -> een Wifiroutertje van €20, met een RPI en aan de RPI een 256Gb SD kaart of een externe disk - net zoals een LAN/NAS thuis dus - ofwel heb je al een 240V aansluiting in uw auto en werkt het zonder moeite, ofwel moet je een converter steken
- een USB stick aansluiten -> koop een nano-USB stick, die steekt nauwelijks uit
Je kan ook een RPI nemen met een RPI-scherm, dat je aan de kopsteunen vastmaakt.
Ik heb er 2 jaar geleden naar gekeken en dat kwam qua prijs gelijkaardig uit als een standaard hoofdsteunscherm.
Met dat verschil dat de RPI oplossing full HD was en SD kaartjes aankon, en de standaard hoofdsteunschermpjes nog met CD/DVD was en een resolutie om te huilen. Finaal had iemand in de familie nog een oud setje met schermpjes liggen.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Heerlijk apparaatje om onderweg te gebruiken, en kost niet eens bijster veel. Heb het via Amazon DE : https://youtu.be/uqmFlpdMuNc
Edit: Er is intussen een nieuwer modelletje uit, met nog meer mogelijkheden...
Daarnaast bieden Netflix ea je ook de mogelijkheid om films te downloaden op je iPad voor het offline kijken.
Edit: Er is intussen een nieuwer modelletje uit, met nog meer mogelijkheden...
Daarnaast bieden Netflix ea je ook de mogelijkheid om films te downloaden op je iPad voor het offline kijken.
Aan zee schijnt de zon altijd...