Vlaamse kattenmoordenaars geklist dankzij online speurtocht

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

<center>Afbeelding</center>

Dankzij een speurtocht op het wereldwijde computernetwerk die werd georganiseerd op weblogs en online fora zijn de makers geïdentificeerd van een filmpje waarin een jonge kat op gruwelijke wijze wordt afgeslacht.

Op de beelden is te zien hoe een onbekende man met een mondmasker op jacht gaat naar het poesje. Eerst zorgt hij ervoor dat de kat z'n oriëntatie kwijt is door het dier op z'n arm te nemen en meerdere keren rond z'n as te draaien. Nadien legt ie de verdoofde kitten op een tafel en probeert hij het dier met een bot mes in de keel te snijden. Omdat dat niet onmiddellijk lukt, moet hij verschillende keren proberen. De doodsstrijd van de kat wordt uitgebreid gefilmd. Als het katje eenmaal dood is, legt hij het dode diertje bij een andere poes. Die geeft het levenloze dier nog likjes.

Gruwelsite Ogrish zet speurtocht in gang

Toen het filmpje werd gepubliceerd op de Amerikaanse gruwelsite Ogrish, raakte het verhaal in een stroomversnelling. De site loofde prompt een beloning uit van duizend dollar voor de tips die zouden leiden tot de aanhouding van de daders. Die actie van Ogrish was nogal opmerkelijk omdat de site eerder onder meer filmpjes van onthoofdingen publiceerde en niet snel klaar staat met een moreel oordeel.

Klopjacht door Belgen en Nederlanders

Binnen de kortste keren gaven verschillende Belgische en Nederlandse surfers (het filmpje was blijkbaar afkomstig van een pandora-adres) gehoor aan de oproep. Toen enkele andere weblogs zoals Geenstijl.nl nog een extra beloning uitloofden aan al wie de identiteit van de daders kon achterhalen, was er al snel sprake van een heuse online klopjacht.

Het duurde nauwelijks enkele uren totdat de eerste verdachte was geïdenticifeerd via achtergelaten boodschappen op fora en een profiel op een communitywebsite. Enkele surfers slaagden er zelfs in foto's en een online archief van de vermeende daders te ontdekken.

Gesprek met de dader

Toen één iemand het hotmail-adres van één van de twee had gevonden, kon de redactie van Geenstijl contact opnemen. Uit die gesprekken bleek dat het filmpje blijkbaar op het internet gezet is door een jongen van 15 uit Aalst. Hij is inmiddels door de politie opgepakt voor ondervraging. De jongen verklaarde dat hij de beelden heeft gekregen van ene vriend uit het West-Vlaamse Gullegem. De jogenman uit Aalst zou het filmpje enkel op het internet geplaatst zijn en dus verantwoordelijk zijn voor de verspreiding ervan.

Een vorm van drama

De 26-jarige man die het poesje mishandelde is dus afkomstig uit het West-Vlaamse Gulleghem. Hij beweert dat het poejse ziek was en dat ie het uit z'n lijden wilde verlossen. In een reactie zegt ie onder meer hetvolgende: ,,Ik geef toe, mijn daad en dat filmke en de bijhorende foto's die ik maar niet zal publiceren zijn zeker niet normaal, maar ik zou het nu ook niet als ziekelijk bestempelen. Dat katje was heel waarschijnlijk ten dode opgeschreven, ik heb de lijdens weg ingekort, de manier waarop is inderdaad wel voor discussie vatbaar. Waarom filmen en foto's nemen? Een morbide fascinatie, en het zijn allemaal onderwerpen die mij aanspreken, de dood, fotografie, het lijden... En net als Alien vind ik het ook iets hebben, een vorm van drama.''

De jongeman uit Aalst is intussen opgepakt en verhoord door de politie. De 26-jarige uit Gullgem Hij heeft zich naar verluidt zelf aangegeven bij de politie. Het parket van Kortrijk heeft een onderzoek gestart.

Bron: Nieuwsblad
Laatst gewijzigd door Kochanie 25 jul 2005, 10:03, in totaal 2 gewijzigd.
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

anyone we know, dudes? :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

En een kuikentje in een blender mixen mag wél? :?
Verhaal: een soort actiegroep die à la moslimextremist een kuiken zou vermoorden als Jamba nog langer die vervelende kikker-beltoon zou verspreiden. Aangezien daar niet op gereageerd is, is het kuikentje tot soep gemixt.

Info: Google: kuiken blender
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

'k had meer iets van mens + blender verwacht ze van een extremistische (moslim) partij ;), laat ons al eerst zien dat er niet nog meer bloed vergieten is, 'k heb liever geen rond vliegende ledematen rond mijnen kop ...
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

meon schreef:En een kuikentje in een blender mixen mag wél? :?
Verhaal: een soort actiegroep die à la moslimextremist een kuiken zou vermoorden als Jamba nog langer die vervelende kikker-beltoon zou verspreiden. Aangezien daar niet op gereageerd is, is het kuikentje tot soep gemixt.

Info: Google: kuiken blender


Meon,

Dat filmpje was fake (een reclamestunt), zie http://vkmag.com/index.php/weblog/tweety_the_day_after/
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

khsw schreef:Meon,
Dat filmpje was fake (een reclamestunt)

Dat kunnen ze wel zeggen NA dat er kritiek kwam. Ik heb op marktplaats.nl ook de pluimbal + confituur en blender gezien, maar ik stel enkel vast dat het beestje in de blender nog bewoog net voor dat hij de knop omdraait. Er is ook niet zichtbaar geknipt in het beeld aangezien de handen nooit helemaal uit beeld zijn.
Gast

dat was een reclamestunt voor http://www.notones.nl..daar staat zelf dat 't fake was man.. maar die kat was wel echt..verschrikkelijk
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Hoe verschrikkelijk grof dit filmpje ook was, gaan ze nu ook alle duivenkwekers aanhouden die katten vergiftigen?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Dit hoort niet op Userbase !
Er zijn genoeg blogs waar men deze zever kan lezen en bekijken !
En zeker de aandacht die er weer naartoe gaat verdienen ze niet, want daarond draait het toch allemaal.
Hoe meer bezoekers op de site hoe liever.
Dat deze filmpjes uit Nederland komen verwonderd me helemaal niet meer !
Dat ze die ene hebben kunnen pakken door via het internet samen te werken, kan ik alleen maar zeggen proficiat !
Hopelijk zal hij zelfde lot beschoren zijn als het kitten !!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

pointbreak schreef:Dat deze filmpjes uit Nederland komen verwonderd me helemaal niet meer !

Dat met die kat was dus wel Belgisch en niet Nederlands ...
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Of het nu Nederland of België is doet het er niet toe !
Het is wel een feit dat Nederland met zulke zaken altijd de kroon heeft gespannen.
Persoonlijk vindt ik niet dat dit op userbase thuis hoort.
Er zijn miljoenen sites op het internet waar je echt van achterover valt.
Schokkende beelden die je als normale mens nooit kunt voorstellen of bedenken !
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Het staat niet voor niets in de thread Duiventil... waar een pakske zeveren kan en mag, dacht ik. Excuseer mij als ik verkeerdelijk gedacht heb. Het was zeker niet de bedoeling iemand te schokken.

Mvg,

K.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Pff, dat ze dieren zoiets kunnen aandoen... Voor mijn part mogen de mensen die zo'n dingen doen het zelf eens meemaken!! :| :twisted: :bang:
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

pointbreak schreef:Of het nu Nederland of België is doet het er niet toe !
Het is wel een feit dat Nederland met zulke zaken altijd de kroon heeft gespannen.
Persoonlijk vindt ik niet dat dit op userbase thuis hoort.
Er zijn miljoenen sites op het internet waar je echt van achterover valt.
Schokkende beelden die je als normale mens nooit kunt voorstellen of bedenken !


sjeez, ga naart school en kom dan terug

stam van een werk woord

ik vind
jij vindt
hij/zij vindt
wij vinden
jullie vinden
zij vinden

dus niet vindt ik!

en als ge wilt modje spelen over een topic LEES et dan in godsnaam tgaat over een filmke vanuit belgië, mss is belgië en nederland voor u 1 pot nat maar het zijn geen nederlanders.
nederland de kroon spannen? bent u een onderzoeker of hebt u bronnen die mij meer kunnnen vertellen over deze wonderbarelijke conclusie?

dus ge vind ook niet dat voorbeeld in een krant bericht gegeven wordt over aanslagen met een foto erbij?

kvind juist dat da wel bij het it nieuws mag, aangezien het dankzij weblogs/sites is dat de daders gevat zijn.
en naar ik zie, wordt er geen directe link gegeven naar het bewuste filmpje

en nogmaals: lees eerst de topic eer ge begint te oordelen over de topic in kwestie
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”