Uploadsnelheid?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Player
Starter
Starter

Hallo,
Ik heb Norton Internet Security op de PC staan. Mijn uploadsnelheid is hierdoor maar beneden gezakt. Ik kan nu maar 50% tot max 60% van mijn uploadsnelheid gebruiken tewijl de downloadsnelheid tegen het maximum gaat. Schakel ik NIS uit dan kom ik ook tegen de maximale snelheid voor het uploaden. Hoe kan ik dit verhelpen? Zonder een firewall en een virusscanner draaien is niet te doen.
Nog één vraagje, welk is een goed defragmentatieprogramma?
Hommerke
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Player schreef: Nog één vraagje, welk is een goed defragmentatieprogramma?
Hetgene dat ingebakken zit in Windows ?
If you can't beat them, confuse them.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Als je een router hebt met ingebouwde firewall zoals de Speedtouch bij Belgacom, dan heb je geen extra software firewall nodig, en AVG Anti-Virus is gratis en beter dan Norton :-) (mijn mening).
bubbs
Pro Member
Pro Member

cptKangaroo schreef:Als je een router hebt met ingebouwde firewall zoals de Speedtouch bij Belgacom, dan heb je geen extra software firewall nodig
Erm, die NAT-firewalls bieden enkel een rudimentaire bescherming, die voor veel gebruikers helaas niet afdoende is... NAT blokkeert enkel verkeer van het internet naar het lokale netwerk toe (tenzij de traffic geforward wordt), maar belet niet dat een kwaadwillend programma (trojan, keylogger, spambot, worm,...) contact kan maken met het internet.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

bubbs schreef:
cptKangaroo schreef:Als je een router hebt met ingebouwde firewall zoals de Speedtouch bij Belgacom, dan heb je geen extra software firewall nodig
Erm, die NAT-firewalls bieden enkel een rudimentaire bescherming, die voor veel gebruikers helaas niet afdoende is... NAT blokkeert enkel verkeer van het internet naar het lokale netwerk toe (tenzij de traffic geforward wordt), maar belet niet dat een kwaadwillend programma (trojan, keylogger, spambot, worm,...) contact kan maken met het internet.
Ja, maar een trojan, keylogger, spambot, worm,... beschouw ik als taak voor de Anti-Virus :wink:
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik beschouw het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker om die beestjes buiten te houden.
En zo moeilijk is dat niet... Zorgen dat je PC niet rechtstreeks online hangt (NAT routers zijn hiervoor ideaal), OS up-to-date houden en een beetje gezond verstand gebruiken tijdens het surfen/chatten/emailen.

Dan is een anti-virus zelfs overbodig ;)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”