Eerste smartphone voor kids. Welke en abo of herlaadkaart?

jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Als je ze toch meer data wil geven, of naar mijn mening: als ze al iets ouder zijn, is er ook de prepaid Proximus Pay&Go+. Voor een herlading van 15 euro heb je 3 GB, maand erna kan je 12 euro beltegoed omzetten in nog eens 3 GB. Dat is nog geen 7 euro voor 3 GB als je wat doorrekenent. Misschien wel eerst 2 maanden gewoon herladen zodat er steeds genoeg beltegoed is voor bellen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Als je een smartphone hebt moet je er het maximum uithalen.
Zo simpel is het. Daar dient een smartphone voor.

Vroeger verloor ik bv veel tijd door aan 5 of meer verschillende mensen te vragen weet u dit of dat zijn, moest een eind nog te voet gaan maar wist de baan niet, nu neem ik phone en hopla, juust int begin wel goed kijken om juist te vertrekken en meestal lukt dat perfect om op mijn locatie te geraken.

Dan al voor gehad de gps in de wagen eens meer dan 5 min niet werkte, ik kan echt geen kaart lezen, oef, lang leve de smartphone die me gered heeft, ik was er al op voorzien der ook gps opstond.

Dan iets opzoeken van zou dit of dat open zijn vandaag en tot hoelang: vroeger altijd moeten gokken, ook hier weer tijd verloren en naft voor noppes kwijt. Nu snel opzoeken op de smartphone en klaar is kees.

Ook om iets te bestellen of over te schrijven zeer handig.

Overlaatst bij ons aan de spoorweg waarschijnlijk gepikte vest en fiets, fotokes van getrokken en naar de flikken gestuurd en ze zijn de boel weeste halen en controleren. Uwe fotocamera heb je nooit mee behalve als je eens op reis ofzo ging, dankzij uw smartphone altijd camera bij. Zelfde met video, op die manier al vele daders gevat doordat ze gefilmd kunnen worden. Kan ik alleen maar toejuichen.

Soms sta ik in een electronica winkel en zie ik bv iets staan die me aanspreekt, ik koop wel vaak online maar soms wil je ook nog eens van huis weg zijn en fysiek eens de apparatuur gaan bekijken: ging ik naar de fnac, betaalde ik bv 130€. Derna de makro , heb ik zitten vloeken toen diezelfde apparatuur daar 100€ stond. Dus ook dan als ik iets zie die me aanstaat zit ik rustig op de wel meer betrouwbare sites snel te kijken van hoe zit het met de prijs bij bol en bij coolblue, art&craft enz... en zo als ik toch zal kopen koop ik het meestal waar het het goedkoopste staat.

Ook uw mails altijd bij de hand hebben is de dag van vandag niet onbelangrijk.

Gamen tgoh: dat doe ik vooral op de laptop maar dat durf ik wel nog eens doen als je bij die dokter zit, op den trein, of facebook/twitter/surfen. Vroeger zat ik me steendood te vervelen.
1 uur wachten duurde alsof het 3 uren duurde. Nu ben je zo gefocust op je phone dat de tijd beduidend sneller gaat en voor je het weet is het aan uwen toer.

Het is zo oneindig wat je met een smartphone kan doen. Maak er dan ook gebruik van inplaats van je te moeten inhouden van ik mag maar dit en dat doen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Unicorn1 schreef:Als je een smartphone hebt moet je er het maximum uithalen.
Zo simpel is het. Daar dient een smartphone voor.
Een smartphone is gemakkelijk en kan vaak een hulp betekenen. Anderzijds lees ik veel voorbeelden van hoe afhankelijk (lees verslaafd) mensen worden van een gemak. Mensen die geen kaart meer kunnen lezen of erger sociaal contacten mijden en liever berichten sturen dan iemand aanspreken. Mensen die als zombies door de stad lopen en de mooiste dingen gewoon niet opmerken omdat ze de zoveelste video van een kat zitten te bekijken.

Het leven is kort, haal DAAR het maximum uit ipv uit een dom toestel dat u zeker niet gelukkiger zal maken. Verveel je je? probeer eens iets echt sociaal ipv virtueel. Het levert u misschien een levenspartner op :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Dizzy schreef:sociaal contacten mijden
Dat wordt juist moeilijker. Het is niet meer wat je klassiek beziet onder sociaal maar ze staan juist continu 24/7 met elkaar in contact met als extraatje dat elke fout permanent onthouden wordt. Het is niet dat toestel dat verslavend is.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het hangt er inderdaad vanaf wat je onder echt sociaal contact verstaat. Ik bekijk dat hier als direct en persoonlijk contact. Berichten sturen is veel onpersoonlijker dan iets tegen iemand zeggen die fysiek naast je staat. Je merkt dat soms ook op fora :lol:

Ik ken genoeg jongeren die echt een probleem hebben om iemand aan te spreken en zelfs om op te bellen. Je krijgt dan DIRECT reactie, bij een bericht kan je doen dat je het niet gezien hebt of (sociaal) niet reageren. Met dat sociale moet ik dus eens goed lachen, hoeveel van die "vrienden" zijn trouwens echt vrienden en niet eerder kennissen of erger.

Onlangs vernam ik dat in de sporclubs men tegenwoordig met ondergoed gaat douchen uit vrees voor een foto/film :bang:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Again, het gaat om een 11-jarige, 1,5 GB is echt niet niets als ze de instellingen en hun gedrag wat aanpassen. Laat ze toch ook wat skills rond budgetteren en sociale omgang met mensen rond hen leren. Als het echt niet lukt of ze ietske ouder zijn, kan je ze al een stuk meer geven.
Laatst gewijzigd door jonka op 11 jun 2019, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Heist,hoelang schik je eigenlijk voor die dankbaarheid teveel te betalen? Je bent erg actief in de VOIP thread dus ben ik wel eens benieuwd waarom je denkt beter af te zijn met de belminuten die de telco`s aanrekenen.

Het idee van de SIM kaart als veredelde kredietkaart voor noodgevallen is niet meer dan de weg openleggen voor een pak extra te betalen voor gemakzucht. Ik zie daar ook een voordeel in maar enkel om een belkrediet weg te werken.

Iedereen gaat wel eens over zijn pakketje ( van horen zeggen), maar dat gegeven is een maandelijks repetitief gegeven voor veel. Met veel poeha hun 15 euro kostende pakket promoten maar elke maand tegen de 50 euro dokken omdat ze net deze maand wat meer gebelt hebben.

Tonka het grote voordeel dat ik daar in zie is de direct carrier billing ( de prepaid kredietkaart zeg maar) u ontvangt uw bonus bestaande uit smsen, belminuten (zeer belangrijk ) en wat data maar beschikt wel tenvolle over het bedrag dat je kan gebruiken voor andere zaken. netflix is voor velen een belangrijke bestemming van het belkrediet geweest evenals de cashbacklijnen.

Nu ga ik even verder met de vrouw ambras maken omdat ze het haar geavontureerd heeft om een sms ticket te kopen voor de tram.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

wow wat een discussie.
Ik ga kijken voor een herlaadkaart.
Nu nog de smartphone

Ik zie dikwijls de Xiaomi mi a2 voorbijkomen
Prijs is wel nog wat duur vind ik.
Zijn de andere ook goed?


Even updaten,

ik ga vermoedelijk voor herlaadkaart


opties telefoons tot nu toe

sony-xperia-xa2 254 euro
Motorola Moto G7 power 209 euro, wel wat groot
iphone SE 32gig refurbished 299 euro, refurbished :(
LG Q7

De xiaomi zag er goed uit, tot ik de afmetingen zag.. voor een kinderhand is dat niet klein !!! moeilijk in broekzak

Ik wil vooral ook een kleine !
Laatst gewijzigd door skank op 11 jun 2019, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik merk net in het reklameblaadje van de Aldi, een Huawei P20 Lite voor €199 op woensdag.
Aantrekkelijke prijs of niet?
9livesuni schreef: Nu ga ik even verder met de vrouw ambras maken omdat ze het haar geavontureerd heeft om een sms ticket te kopen voor de tram.
Krent! :eek:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

timmermc schreef:Ik merk net in het reklameblaadje van de Aldi, een Huawei P20 Lite voor €199 op woensdag.
Aantrekkelijke prijs of niet?
9livesuni schreef: Nu ga ik even verder met de vrouw ambras maken omdat ze het haar geavontureerd heeft om een sms ticket te kopen voor de tram.
Krent! :eek:
Die stond ook op mn lijstje, maar is afgevallen door beperkte android store (langleve embargo usa)
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

skank schreef:...

Ik zie dikwijls de Xiaomi mi a2 voorbijkomen
Prijs is wel nog wat duur vind ik.
Zijn de andere ook goed?
...
Hier vallen ze mee kwa prijs

Xiaomi Mi A2 4gb: SD660 + 4/64gb 143€
5.84" tft + 4000mah
https://www.eglobalcentral.nl/xiaomi-mi ... blauw.html

Xiaomi Mi A2 6gb: SD660 + 6/128gb 206€
5.84" tft + 4000mah
https://www.eglobalcentral.nl/xiaomi-mi ... zwart.html
Greetz cyberbug

Afbeelding
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

cyberbug schreef:
skank schreef:...

Ik zie dikwijls de Xiaomi mi a2 voorbijkomen
Prijs is wel nog wat duur vind ik.
Zijn de andere ook goed?
...
Hier vallen ze mee kwa prijs

Xiaomi Mi A2 4gb: SD660 + 4/64gb 143€
5.84" tft + 4000mah
https://www.eglobalcentral.nl/xiaomi-mi ... blauw.html

Xiaomi Mi A2 6gb: SD660 + 6/128gb 206€
5.84" tft + 4000mah
https://www.eglobalcentral.nl/xiaomi-mi ... zwart.html

Dat was idd een perfecte telefoon, alleen valt hij wel groot uit
Zeker voor kids

Ik heb zelf een nokia 7 plus en mn zoon vind die te groot
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

skank schreef: Ik wil vooral ook een kleine !
Die worden groot, daar is dan ook het probleem origineel mee begonnen...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

9livesuni schreef:Heist
Ik heb een abo van mijn werkgever, met 2Gb data, unlimited SMS en ik-weet-niet-hoeveel minuten bellen - dat abo'tje zou €12 per maand kosten. Ik verbruik gemiddeld 600Mb data en bel niet meer dan een paar uur per maand met mijn GSM.
Al de rest is Skype en softphone op het werk (voor het werk) en VOIP thuis, voor +/- €1 per maand.

Dus ik heb een cheap abo, ik kan doen wat ik wil en ik betaal er geen euro voor bij.
:banana:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

skank schreef:Liever niet tweedehands
:lol: Ik koop al 20 jaar mijn gsm/smartphones '2dehands'. Soms out of the box (zoals de laatste LG V30 die gratis bij OLED tv's gegeven werd en meesten niet nodig hadden). Andere max. paar weken oud, krasvrij en mét factuur. Gewoon ff zoeken.

Beetje realiteitszin bijbrengen. Een kind hecht niet dezelfde waarde aan zo'n toestel als wij (of kent de waarde überhaupt), en ziet dit meer als een spelcomputer op zak. Niet van 'ik moet bereikbaar zijn'. Kans dat hij binnen 6 maand gevallen is en onherstelbaar is heel reëel. Geloof niet in de utopie die sommigen verkopen: "ze moeten er 3 jaar mee doen, en als hij kapot is, is het hun probleem".
Mijn dochter heeft er op 16 jarige leeftijd al 4 gehad (eerste op 11 jaar dacht ik). 1 in toilet gevallen, 1 verloren met de fiets :-( , 1 backcamera defect en toch in garantie, maar te lui om voor het luttele bedrag nog in te dienen, nu de 2DEHANDSE Samsung a7 2018 (1 dag oud van een proximus shop, 2dehands, 170 € betaald paar maand terug :-D ). Toptoestel prijs/kwaliteit. zeer goed scherm (wel iets aan de grotere kant). Maar is voor iemand van 15,5 jaar oud. 11 jaar zou ik nog iets goedkoper gaan (maar da's persoonlijke mening)

https://www.telefoonwereld.nl/samsung-g ... -sim-zwart
Ik heb al jaren Orange Tempo Giga.
Je herlaadt 1x 15 €*, en als ze niet veel verbruiken herlaad je 10 € maanden nadien (dag vóór vervaldatum). Alles cumuleert. Regelmatig krijg je eens gratis GB of een kinepolis filmticket. En nooit netwerk/platformproblemen zoals MV. Toch veel safer dan abbo voor een kind.
Leer ze bellen via 4G (whatsapp, signal, messenger, hangout,...) Call-back of VOIP is iets te ingewikkeld voor die gasten. en met resterend belkrediet apps in de play store, sms busticket, sony psn store,..?

*via werkgever kan ik op online platform recent dreamland bons kopen (11% korting). eens proberen herlaadtickets ermee te kopen. 13,35 € dan voor 4gb en 4000 sms (wie gebruikt laatste nog). Ik kan geen betere deal bedenken.

Of JIM Mobile?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

satsurfer schreef:4000 sms (wie gebruikt laatste nog)
Ik ben tot nader order nog steeds smartphone vrij :-D en af en toe wel eens voor auth dingen dat er zo eentje toekomt maar zeker geen 4000 in een heel jaar.
(dan ook zelden dat ik netwerkloos ben op ander toestel dus niet zo heel erg kluizenaar)
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

De Moto G7 Power heeft een zeer goede batterijduur, maar is nog groter dan de Mi A2. Xperia XA2 ziet er niet slecht uit, niet meteen iets op aan te merken. LG Q7 heeft een mindere processor maar is wel waterdicht. De iPhone SE is al ouder maar de meeste apps zullen nog goed werken. Op de P20 Lite zou de Play Store geen probleem moeten vormen, dat nieuwe handelsverbod heeft er ook geen betrekking op. Wat bedoel je precies?
Kijk misschien ook eens naar de Galaxy A40 (dixit antutu), Moto G6 en Nokia 7.1.

Deze site is handig om de groottes van verschillende toestellen te beoordelen.
Ook goed de prijzen vergelijken. Dat gaat op Tweakers, maar ook met Google. Zo vond ik de XA2 voor €207 en een refurbished SE in nieuwstaat voor €219.
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ik denk ook voor een orange tempo te gaan.
Bellen die dan ook gratis naar andere orange nummers (mn vrouw)?

Wat de gsm betreft , zie ik idd ook net dat de p20 lite geen probleem is


Dus te overwegen (ook qua grootte)

dus nu heb ik

Galaxy A40
LG Q7
P20 lite
Iphone SE refurbished
Xperie XA2
Moto G6
Nokia 7.1
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

orange tempo slaat op het herlaadkaarten gamma. Elke formule heeft zo zijn eigenaardigheden en deze staan overal duidelijk vermeld.

het family gebeuren is dacht ik voor de abo`s, al kent men wel gratis minuten onder tempo giga gebruikers.

Voor de duidelijkheid, Tempo Giga is geen kaart voor de bellers want niet ons kent ons word aangerekend aan 30 ct/min
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://toestellen.telenet.be/y6-2019.html
huawei.JPG
net in de mailbox gekregen: vind ik ideale startersgsm hoor, voor kind van 11.
https://www.gsmarena.com/huawei_y6_(2019)-9620.php
3 maand op de markt.

case erbij van 6.21 €
https://www.amazon.de/Simpeak-Silikon-T ... pons&psc=1

6 folie'kes
https://www.amazon.de/dipos-Schutzfolie ... way&sr=8-9

en je kan starten :-D

bij mijn lokale winkel staat er: *bij aankoop niet later dan 30 juni 2019
op site telenet:

"Bovenstaande prijzen zijn geldig onder voorbehoud van een eventuele prijswijziging en zolang de voorraad strekt.

Uitsluitend voor klanten die geen openstaande schulden bij Telenet hebben op voorwaarde dat ze één of meer volgende diensten hebben: internet, Telenet TV, vaste telefonie of mobiele telefonie (uitgezonderd prijs volgens verbruik) uit het gamma van diensten bestemd voor particulieren, zelfstandigen en kleine bedrijven (hierna, de "Telenet-Diensten"). Een klant die enkel mobiele telefonie heeft, moet bovendien minstens 2 maanden klant zijn om van het aanbod te kunnen genieten.

Bij aankoop van een toestel, via de Telenet webshop (toestellen.telenet.be) of in een Telenet winkelpunt, krijgt de klant de vermelde korting.

De klant kan zijn Telenet-Diensten steeds kosteloos opzeggen. Indien de klant echter binnen een periode van 12 maanden na de aankoop van het toestel waarop hij korting heeft verkregen al zijn Telenet-Diensten opzegt of de specifieke Telenet-Dienst waaraan de korting gelinkt was, wordt een vergoeding aangerekend die overeenkomt met de restwaarde van de korting op het betrokken toestel, lineair afgeschreven over een periode van 12 maanden.

Elke klant kan jaarlijks maximum 5 toestellen kopen met een korting. Voor elk toestel dat 12 maand in het bezit is van de klant, kan na die periode een nieuw toestel aangekocht worden."

Moet je dan gsmabbo van telenet hebben? :eek:
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Komt dicht in de buurt van het formaat van de Mi A2, de door mij voorgestelde Moto G6 ook trouwens. Dus zal waarschijnlijk te groot zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

@skank. Wat is het dan geworden? :-D
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”