Voor kennissen ben ik op zoek naar een draadloze deurbel, die aangesloten kan worden op bestaande 8v adapter. Deze deurbel zou een camera (liefst grote kijkhoek) en scherm moeten bevatten. Smartphone alleen als scherm is geen optie.
Heb deze gevonden, maar vraag mij af als er hier mensen zijn met ervaring die een beter alternatief kunnen voorstellen. De kwaliteit lijkt op het eerste zicht niet zo denderend te zijn, volgens de reviews.
https://www.bol.com/nl/p/camera-deurbel ... 0096409379
Wat zijn de toonaangevende merken hiervoor?
Draadloze deurbel met camera en scherm.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
"draadloos" ..... "aangesloten op 8v"
en een deurbel zelf heeft geen scherm, dat is de binnenpost
ik denk dat we eerder even tegoei moeten kijken:
- moet de BEL zelf draadloos zijn? (want dan is het met een batterij en waarschijnlijk geen lang leven als er een camera op zit)
- is er momenteel een 2-draads verbinding die je kan gebruiken voor een van de bekabelde oplossingen van intercoms/videofoon/parlofoons ?
- de binnenpost moet vermoedelijk draadloos zijn? (enkel een stopcontact in de buurt nodig)
er vanuitgaande dat je effectief een 2-draads verbinding hebt naar de deurbel, die je binnen kan aankoppelen aan de nodige componenten,
kan je naar de meeste 2-draads oplossingen van (bijvoorbeeld) 2n en dahua kijken
en een deurbel zelf heeft geen scherm, dat is de binnenpost
ik denk dat we eerder even tegoei moeten kijken:
- moet de BEL zelf draadloos zijn? (want dan is het met een batterij en waarschijnlijk geen lang leven als er een camera op zit)
- is er momenteel een 2-draads verbinding die je kan gebruiken voor een van de bekabelde oplossingen van intercoms/videofoon/parlofoons ?
- de binnenpost moet vermoedelijk draadloos zijn? (enkel een stopcontact in de buurt nodig)
er vanuitgaande dat je effectief een 2-draads verbinding hebt naar de deurbel, die je binnen kan aankoppelen aan de nodige componenten,
kan je naar de meeste 2-draads oplossingen van (bijvoorbeeld) 2n en dahua kijken
- tomw
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
De knop zelf (camera), kan aangesloten worden op bestaande kabels. Binnenpost zal inderdaad draadloos moeten zijn, er kunnen geen kabels getrokken worden. Wel is er een stopcontact om bv de binnenpost op aan te sluiten of op te laden.
Meeste systemen sturen naar smartphone via wifi. Helaas is dit geen optie. Het systeem is voor iets oudere mensen die daar niet zo goed mee overweg kunnen. Er valt al heel wat af daardoor.
Meeste systemen sturen naar smartphone via wifi. Helaas is dit geen optie. Het systeem is voor iets oudere mensen die daar niet zo goed mee overweg kunnen. Er valt al heel wat af daardoor.
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Een Ring classic bel kopen (99 euro), die kan aangesloten worden op bedraad systeem waarbij ook de bestaande bedrade bel of buzzer blijft werken (heb dat zelf geïnstalleerd, ben dus zeker dat dit werkt). En een tablet bijkopen die als scherm alleen daarvoor dient. Dat lijkt me qua systeem wel senior proof. En met een 7 inch of 8 inch tablet erbij ben je met wat geluk voor 250 euro gesettled.
De smartphone functie, hebben ze dan ook maar da's dan een extra. Een cloud abonnement waarmee je de beelden tot 30d kanterugkijken kan je kopen, maar hoeft niet, je kan het ook perfect zonder gebruiken.
PS: je moet een redelijk goed 2,4Gz wifi signaal hebben.
De smartphone functie, hebben ze dan ook maar da's dan een extra. Een cloud abonnement waarmee je de beelden tot 30d kanterugkijken kan je kopen, maar hoeft niet, je kan het ook perfect zonder gebruiken.
PS: je moet een redelijk goed 2,4Gz wifi signaal hebben.
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Je zal volgens mij nooit het eenvoudig niveau van een echte deurbel + scherm halen.tomw schreef:Gaat een tablet dan onmiddelijk beeld geven, zonder dat je er zelf moet aankomen?
Maar, indien Android, dan zou ik zo werken:
- De tablet zo instellen dat ze niet in schermvergrendeling gaat.
- Zorgen dat er maar één app kan gedraaid worden
- Dat de applicatie automatisch opstart
- Dat de google updates afliggen
- Ik vermoed dat met beperkt zoekwerk (tasker?) je ook zou kunnen maken dat bij elkel belmelding de app automatisch opstart... wat uiteindelijk is wat je zoekt.
Ik heb even gegoogled, en aangezien Ring intussen van Amazon is, is de combinatie met een (nog goedkopere) Amazon Kindle tablet misschien aangewezen. Zie ook bvb. dit:
https://support.actiontiles.com/communi ... ctiontiles
Wel weer een leercurve, een extra app... enfin. Ik weet niet of ik daar zelf tijd zou voor willen vrijmaken...