Het OV heb ik altijd ervaren als het vervoer van, mja, dieren. Op elkaar gepakt, stinken, ramen die bedampen, mensen die in uw comfort zone plaatsnemen en hooligans die u ambeteerden tot zelfs uw haar in brand kwamen steken. Waar had ik keuzes? Ik moest naar school en mocht van thuis uit niet met de fiets. Dus had denk ik geen keuze. Op 17 jaar kwam in mijn omgeving de eerste GSM in mijn buurt. SMSjes sturen en bellen waren toen echt nog maar voor de happy few en de dealers bij ons op school.9livesuni schreef:Forenzen met het OV is heerlijk. Dat je er voor koos om te staren ligt zeker niet aan het feit dat je geen keuzes had.
Die waren gezien je leeftijd zeker voorhanden. Enkel nu is het leuker omdat het nog meer mogelijkheden heeft en bijzonder handzaam is.
Ik denk dat je me jonger schat dan ik ben.
In alle geval, het leven is er niet slechter op geworden. Vanmiddag had ik gedaan met werken, zag onweer op kmi, net getimed dat als ik vertrok stipt om 14u ik wel relatief droog zou aankomen. Lukte wonderwel. 10 minuten later viel de regen met bakken uit de lucht. Vroeger werd je zeiknat omdat je het niet kon inschatten. Net zoals het verkeer. Effe tomtom nakijken of waze voor je vertrekt. Spaart soms letterlijk UREN uit. Vroeger zat ik thuis op de PC de Antwerpse ring uit te pluizen alvorens te vertrekken. Nu via waze en je weet bijna perfect hoe laat je aan komt. Pak minder stress en verveling dan vroeger.
Onderweg even de openingsuren opzoeken? Of even zien wat de menukaart is op je stopplaats of... Of... Allemaal zo makkelijk. Alleen verbruikt dat DATA...