Ik ben op zoek naar een nieuwe speakeroplossing en wou graag even informeren naar jullie meningen en ervaringen.
De exacte vereisten zijn wat afhankelijk van de prijs, ik probeer de puntjes die meetellen in de beslissing in volgorde op te sommen:
- OK geluidskwaliteit. Moet geen HiFi zijn, maar ook geen FM-radiootje van veertig jaar oud. Voor geluidskwaliteit wil ik in ieder geval features opgeven.
- Muziek via wifi en/of Bluetooth af te spelen. Aangezien ik nogal stevig in het Apple ecosysteem zit lijkt het me misschien handig uit te kijken naar iets met Airplay? Kan ik van op al mijn devices naar streamen dan lijkt me.
- Mag gewoon in de stekker, batterij is niet nodig.
- Wel iets of wat portabel. Komt waarschijnlijk meestal in de badkamer, maar moet bv ook eens op het terras gezet kunnen worden.
- Eventueel verschillende units koppelbaar om een stereopaar te maken.
- Geen smart functies nodig. Echo/Google Home/... Valt natuurlijk te overwegen indien het een interessant product maar absoluut geen vereiste.
Graag had ik het budget rond de 100 à 150 euro per speaker gehouden, maar afhankelijk van de mogelijkheden valt het te bekijken. Ik ben op dit moment absoluut niet merkgebonden. Alle suggesties zijn welkom. Amazon, AliExpress, ...
Terzijde: ik heb een paar jaar geleden een Bluetooth speakertje gekocht van Anker voor 40 euro via Amazon. Super draagbaar, batterij gaat meerdere weken (!) mee en werkt supergoed. Kwaliteit is natuurlijk wat beperkt door fysieke factoren maar absoluut niet slecht. Ik stond er echt van versteld dat ik zo'n goed audioproduct kon bekomen voor zo weinig geld. Een gelijkaardige deal met iets meer budget en iets ruimere vereisten zou dus ideaal zijn.