SD-kaart klonen Android

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb een Nokia8 die standaard 64Gb opslag heeft.
Ik heb er meteen 64Gb bijgestoken, om muziek, filmpjes, ... op te zetten.
Ik heb net nog heel wat filmpjes voor de kinderen toegevoegd en nu kom ik in de buurt van de 64Gb limiet van de SD kaart.

Ik wil de bestaande SD kaart dus vervangen door een grotere, eentje van 128Gb.
Iemand daar al ervaring mee?

Ik kwam dit progje tegen dat beweert dat het kan wat ik wil dat het kan - https://www.disk-partition.com/clone/cl ... -4125.html
Many Android devices like Android phone, Android tablet, they use SD card to store pictures, photos, music, movies and other data. However, with more and more data added, you may find the SD card is not enough to store data. Thus, upgrade Android SD card to a larger one should be the best way. And if you do not want to lose data after upgrading, clone Android SD card to a larger one is the most suitable way to you.
of deze via een CMD scherm
https://forums.tomsguide.com/threads/mo ... st-1437187
Opened a command prompt, and ran following commands:
C:
cd /
md sd-card
cd sd-card
xcopy G:\*.* /S /E /V
Ejected the old microSD, and mounted the new one in the SD adapter, again, as drive G:, and re-opened a new command prompt window, and ran:
C:
cd /
cd sd-card
xcopy *.* G:\ /S /E /V
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Volgens het internet support de Nokia 8 geen encryption of gebruik als internal storage van de SD kaart.
Je zou de micro sd dus gewoon via file explorer kunnen opendoen en zo de files kopieren. Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

lanadekat schreef:Volgens het internet support de Nokia 8 geen encryption of gebruik als internal storage van de SD kaart.
Dat klopt.
Je zou de micro sd dus gewoon via file explorer kunnen opendoen en zo de files kopieren. Of mis ik iets?
Wie weet :)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

heist_175 schreef:
Je zou de micro sd dus gewoon via file explorer kunnen opendoen en zo de files kopieren. Of mis ik iets?
Wie weet :)
Elke SD kaart heeft (blijkbaar) een ID, dus via filetransfer werkte niet.
Het werkte wel, maar als ik mijn nieuwe SD kaart erin stak, moest die alsnog geformatteerd worden en moest ik alsnog alle data (opnieuw) kopiëren.
Sommige programma's gebruiken het kaart-ID en die moest ik opnieuw instellen,
sommige programma's gebruiken enkel een pad en die werkten zonder problemen (mappenstructuur etc is dezelfde als op de kleinere kaart).
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Aangezien het om een android toestel gaat ga ik er van uit dat je toch een google account hebt met google drive.

Synchroniseer je huidige gegeven met de google drive, nieuw kaartje erin formateren en dan terug synchroniseren met dezelfde account en data terugplaatsen. Dit kun je best overnacht doen als je toestel aan de lader ligt en via wifi verbonden is....kwestie van zowel je batterij als 4g account niet plat te leggen....gaat perfect.
Trouwens als je geen groter kaartje wil of kan steken dan kun je bvb. je foto's in ware grote op de google drive laten en enkel een "mini" versie/shortcut op je telefoon welke dan automatisch de ware grote gaat downloaden als je de foto opent.....ik gebruik dit al jaren zo om te vermijden dat mijn gsm vol komt te zitten en tevens heb je dan een betrouwbare backup in geval van verlies of diefstal van je toestel....Stel dan wel in dat de synchronisatie van nieuwe foto's enkel gebeurt via wifi en als het toestel aan de lader hangt....

Als je dan nog meer op zeker wilt spelen laat je de google drive dan op zijn beurt nog zijn inhoud uploaden naar bvb; een NAS of pc bij jou thuis....

succes met het overzetten...
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 feb 2018, 18:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

*-*
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”