Telenet verhoogt prijzen vanaf 4 augustus

Nieuws omtrent telecom
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

sky schreef:Betaal nu 46€ voor proximus fiber to home 100/10 met proximus tv. Vind dat meer dan voldoende duur.
70/80/90 of 100€ is echt een no go, hier.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar is het sop echt de kolen waard? (Of hoe ging dat spreekwoord?) .

Wil zeker niet de rekening van iemand anders maken, maar 4x gsm onbeperkt bellen + vaste lijn? Ik zou je rekening niet willen betalen :eek: :? :lol: :lol: :wink: :wink:
Waar haal je die €46 vandaan. Op Proximus hun website staat Internet Fiber + TV €59.
Of spreek je van een tijdelijke promo prijs?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Eigen decoder, dus geen huur decoder en proximus trouwe klant korting, kom dan uit op 46€
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik doe 39€ profijt met telenet ipv orange. En heb de fustratie nie van die domme decoders. En als ik appel met appels zou moeten vergelijken is het infeite 49€. Met de prijsverhoging zal het dan 36€ zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Moet wel eerlijk toegeven, ik heb zo een Wigo Business 30GB...
Staan nu 3 gsm's op, unlimited bellen elk 10GB, ik kan het niet goedkoper bij Proximus of Orange, heb alles berekent.
En zolang EDPNET geen TV heeft is dat ook geen optie, want mijn vrouw zegt dat ze MOET TV hebben.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Hier thuis ook Wigo 25GB

Hebben de inbegrepen tv box + een extra ( nieuwste type ) - krijgen dit jaar opnieuw de huur van beide een jaar gratis :D
( al laaaang klant bij hun voor tv & internet en nu dus alles, extra iets mag wel )
Daarnaast nog werkgeversbijdrage dus voor 4 pers zitten we rond 80euro

Door de 2 bovenstaande hebben we dit gedaan anders was het een langere zoektocht geweest, orange ziu in ons geval net iets goedkoper uitkomen maar met 1 TV box gerekend dan + minder data op mobiel.

Denk voor gezin van 4 of 5 is die wigo 25GB gewoon goedkoopste.

Natuurlijk moeten ze weer niet prijzen blijven omhoog duwen
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

orange zal in vele gevallen het goedkoopst zijn denk ik bij 1 of max 2 personen vanaf 3 is telenet bijna altijd het goedkoopst. Dit komt omdat orange geen all in heeft, ze noemen het wel zo maar is infeite de prijs van een mobiel abo + tv + internet.
buthead
Elite Poster
Elite Poster

Beter doen ze gewoon TN e PX achterna een echte al in neem er 1 voor 1-2 sim en neem er één 4-5 sim dan cover je de grootste delen.

Maar ja ben eens benieuwd naar TN
Doccis 3.1 op hun website - wacht nog op info
Internet = PX FLEX pack
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

sky schreef:Betaal nu 46€ voor proximus fiber to home 100/10 met proximus tv. Vind dat meer dan voldoende duur.
70/80/90 of 100€ is echt een no go, hier.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar is het sop echt de kolen waard? (Of hoe ging dat spreekwoord?) .

Wil zeker niet de rekening van iemand anders maken, maar 4x gsm onbeperkt bellen + vaste lijn? Ik zou je rekening niet willen betalen :eek: :? :lol: :lol: :wink: :wink:
Voor 4 personen in het gezin, moest ik 4 keer koala nemen bij Orange zou het nog duurder zijn. Nu is het 124 all-in voor die wigo met 25 GB data.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

proximusboyke schreef:En heb de fustratie nie van die domme decoders.
Het is echt niet nodig om dit soort onzin te blijven verspreiden. Misschien had je één van de eerste decoders, maar de kinderziektes zijn er nu al lang uit.
3 Maanden klant hier, en GEEN ENKELE vastloper vd decoder tot nu toe. En daarbovenop komt nog eens dat je de decoder via wifi kan verbinden itt die van TN, en dat je GEEN RECLAME hebt in de menu's. In dat opzicht zijn de decoders maw dus beter dan bij TN.

Daarnaast is Orange technisch gezien ook de beste keuze voor een all-in:
TV signaal zit op coax (geen snelheidsverlies bvb tov DSL bij gebruik TV)
GSM signaal is stukken beter dan bij TN

Maak zelf de rekening en kies wat het goedkoopste is. Het nadeel is wel dat er bij Orange geen vaste lijn inbegrepen is, en dat de mobiele abo's per stuk afgenomen worden ipv een gemeenschappelijke datapot. Voor mijn ouders bvb is een Wigo S 3GB goedkoper dan een Orange Love + vaste lijn en 2 GSM abo's.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

is dan leuk voor jullie. Ik ben weggeaan eind januari omdat die decoders voortdurend vastliepen. Bij mijn schoonzus ook bij mijn schoonouders ook. Meer nog wij kunnen winkel houden aan nieuwe stroomkabels die we hebben gekregen van orange :banana: .
Maar leuk voor jullie als dit probleem van de baan is.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

De stabiliteit van Orange is tegenwoordig goed. Mijn decoder loopt tegenwoordig ook niet meer vast. Mijn modem houd het ook meer dan 50 dagen uit zonder herstart. Dit mag je niet meer als een "probleem" zien om bij Telenet te blijven. Het waren kinderziektes van in het begin.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Ja kijk ieder zijn mening het mag van mij de helft goedkoper zijn als het nie werkt is dat volgens mij weggesmeten geld !! Iedereen mag zijn mening hebben hé. Nu puntje bij paaltje komt is telenet nog 39 euro goedkoper dan orange bij ons dusja dat is ook leuk meegenomen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De mensen uit mijn omgeving die Orange genomen hebben, deden dat hoofdzakelijk voor de prijs,
en ik heb die nog niet horen klagen over de werking van hun internet of TV.
jonka
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Heb toch liever Orange dan Telenet/Base voor mobiele telefonie. Het netwerk van Base is misschien wel beter geworden qua dekking, maar Orange hebben ze nog niet ingehaald.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Ben je een groot gezin is TN waarschijnlijk de meest prijswaardige keuze. Het was in elk geval niet passend voor mijn profiel. Te duur en gebruikmakend van het Base netwerk. Hoewel ik een jarenlang tevreden gebruiker van Base zijn mobiele dienst was (toen nog Orange) heb ik moeten kiezen voor een andere provider wegens te slecht bereik. UIteindelijk is dit na een test van 3-maand Orange geworden om bereikbaar te kunnen zijn.

Alhoewel ik erg tevreden was over Proximus zijn TV en internet, maar helaas nu erg ver van een ROP woon konden deze mij niet meer bieden wat ze beloven. Een compleet pakket nemen bij Proximus voor een premium prijs doe je niet als je slechts een profiel krijgt van 45/5 op internet, zonder vooruitzicht op enige betering.

Orange geeft aan mij nu alles wat ze beloven voor een zachte prijs van €79 in hun Love pakket (snelheid, onbeperkt volume, uitstekende bereikbaarheid,...). Hun Love pakket sluit dus perfect bij mijn verlangen en profiel aan, maar ik heb dan ook maar één smartphone.

Voor grotere gezinnen gaat waarschijnlijk TN de onbetwisbaar beste keuze zijn, of Proximus als je aan hun voorwaarde van dichtbij een ROP te wonen kunt voldoen. Orange kan je ook niet bewieroken, forums volgen leert je dat er soms nogal problemen optreden met hun Franse tv-decoder. Maar ze hebben wel de sterkte van hun goed uitgebouwd mobiel netwerk en de ruggegraat van een uitstekend kabelnetwerk.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Net zoals de keuze voor het (dure) Telenet niet gelinkt is aan uw inkomen (ik verdien meer dan de mediaan en toch zie ik niet in waarom ik €100+ aan een ISP zou moeten geven), hoeft het niet gelinkt te zijn aan een al dan niet groot gezin.

Ik zie bv niet in waarom ik mijn kinderen 25Gb en ongelimiteerd bellen zou moeten geven.
Met Scarlet Red (150min - 1,5Gb) voor €13 zullen ze ook wel al ergens geraken :).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Het is niet duidelijk of business fiber <to the curb> internet 200 ook omhoog gaat
buthead
Elite Poster
Elite Poster

waarom zouden ze de snelheid omhoog moeten doen?
Buiten de happy few met fiber heeft niemand betere snelheden nu :p
Internet = PX FLEX pack
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

De prijzen uiteraard ;)

Bij mij gaat het niet omhoog, maar aan deze tarieven t.o.v. de buurlanden werden we al hard genoeg genaaid ....
Bijlagen
flubbernet.png
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Uitstel in dit land is nooit geen afstel.
Wat zou de werkelijk reden zijn dat Fiber 200 niet de prijsverhoging krijgt van 1,87% ? Klanten lokken?
buthead
Elite Poster
Elite Poster

Internet = PX FLEX pack
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ze hebben daar effectief een programmeur op gezet, toch iets wat je terugkrijgt voor je geld ;)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Huur HD Digicorder
€9,20
€9,37

Whoppa
€71,98
€73,33
Een beetje een luie programmeur... alles optellen was er blijkbaar teveel moeite aan :roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

[Mod]
Off-topic discussie over "1,5 gig voor kinderen" afgesplists naar: Is 1.5GB voor kids genoeg?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer

Dus fiber 100 @ minder dan 45€/maand is in Augustus niet meer mogelijk?
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

amedeeus schreef:Moet wel eerlijk toegeven, ik heb zo een Wigo Business 30GB...
Staan nu 3 gsm's op, unlimited bellen elk 10GB, ik kan het niet goedkoper bij Proximus of Orange, heb alles berekent.
Tiens, als ik bij Proximus kies voor Tuttimus met twee extra 10GB+unlimited calling mobiele abo's, kom ik op €158.96 per maand (€133.98 mét kortingen voor de eerste zo veel maanden).

Wigo Business 30GB is €168.80 per maand (= €139,50 + BTW).

Heb ik iets over het hoofd gezien?
En zolang EDPNET geen TV heeft is dat ook geen optie, want mijn vrouw zegt dat ze MOET TV hebben.
Je kan gemakkelijk EPDNet Internet + vaste lijn combineren met TV van Telenet, no problemo. De prijs zal mogelijks zelfs nóg lager zijn.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef: Heb ik iets over het hoofd gezien?
Een vergelijking tussen providers die gebruik maken van dezelfde infrastructuur?
Dan komt Orange om de hoek kijken, alleen weet ik niet hoe goed hun fixed lijn is in vergelijk met Telenet.
Maar je krijgt wel het voordeel dat je nog voor 2019 geen prijsverhoging bij hen kan verwachten...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Ach, hier staat dieje topic, vond het al raar.
Ik heb alle providers getest: Telenet is zeker de beste maar helaas de duurste en hun prijsstijgingen vond ik er als alleenstaande teveel aan vooral omdat je niet genoeg in de plaats kreeg.

Voorbeeld: CL hebben ze laten schieten maar ze verhogen dan wel hun sport abo? Ze nemen dan 2-3 sporten in de plaats die me weinig tot zelfs niks zeggen, tja... Moet je daar dan meer voor betalen?

Ook krijg je bv geen snelheidsverhoging ofzo: nee, nog erger, wilde 400mbps dan moede zomaar eventjes 15€ extra dokken, zooootttt.

Ik heb proximus gehad: dat was me helaas het slechtste bevallen, zolang die via telefoonlijn moeten werken vrees ik dat dat hier nooit ga goedkomen.

Nu heb ik orange; daar ben ik qua prijs nog het meest tevreden mee, niet dat alles perfect is en ze hebben een aantal zaken niet die telenet wel heeft maar ik ben er zeer tevreden van en ik ben enorm te spreken over de arend die ik heb en het bereik, uiteraard zijn er altijd nog hier en daar zwakke plaatsen maarja, ook dat had ik met de andere providers voor.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier vorig jaar met internet naar Edpnet gegaan en geen spijt van. Download wel naar beneden maar voor die paar keer dat ik veel snelheid nodig heb is het geen drama. Hogere upload is dan weer meegenomen. En binnenkort gaat ook tv van Telenet buiten gezien ik toch al op een andere manier tv kan zien.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV

Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer

silencer schreef:Dus fiber 100 @ minder dan 45€/maand is in Augustus niet meer mogelijk?
Jawel dus, de 10€ promo blijft geldig:

Wat betekent dit concreet voor u?
Voor u komt dit neer op een totale verhoging van uw maandelijkse aanrekening met € 1,26.
Hieronder ziet u de details voor uw abonnement(en):
Huidige prijs Nieuwe prijs
Abonnement kabel-tv €13,15 €13,39
Auteursrechten €4,75 €4,83
Huur HD Digicorder €9,20 €9,37
Internet Fiber 100 €41,50 €42,27

WG betaald internet :)
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:
JamesEarlGray schreef: Heb ik iets over het hoofd gezien?
Een vergelijking tussen providers die gebruik maken van dezelfde infrastructuur?
Veel mensen hebben goeie snelheden met hun DSL-aansluiting, dus dat is niet heel eerlijk.

Laten we tevens niet vergeten hoe telenet coax moet verdelen over een hele straat of buurt, waardoor je dus makkelijker last hebt als anderen (met) veel tegelijk internetten.

Soit, DSL afdoen als de facto tekortschietend is jezelf in de voet schieten, dat is mijn mening.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Er kunnen veel meer mensen geen deftige snelheid krijgen op DSL dan dat er zijn die ofwel geen coax (kunnen) hebben of snelheid krijgen daarop.

Dat gezegd zijnde kan je altijd checken wat je in theorie kan halen op http://lijntest.edpnet.be/
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Laten we tevens niet vergeten hoe telenet coax moet verdelen over een hele straat of buurt, waardoor je dus makkelijker last hebt als anderen (met) veel tegelijk internetten.
Laten we tevens niet vergeten hoe Proximus DSL moet verdelen over een hele straat of wijk... of dacht je dat je daar een dedicated lijn kreeg ?

De tijd dat ik trouwens nog gelezen heb over overbelaste nodes bij TN is al enkele jaren geleden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

simon1991 schreef:Zou dit willen zeggen dat op bv. Fiber 100 de permanente korting van €10/maand wordt stopgezet?
Hoewel die korting van 10€ en 20€ voor resp. Internet Fiber 100 en Internet Fiber 200 een "permanente korting" was tot aan de volgende prijsverhoging, is deze korting nu eigenlijk toch permanent:

Voor Fiber 100 is de nieuwe prijs €42.27
Dit is dus een prijsstijging van exact 1.87% t.o.v. van de vroegere prijs van €41.50 (€51.50 - €10.00 permanente korting).
Grappig: de korting is nu eigenlijk €10.19 geworden :-D .

Voor Fiber 200 blijft de prijs op €54.00 (€74.00 - €20.00 permanente korting).

bron: https://www2.telenet.be/nl/nieuweprijzen/

Eigenlijk heeft Telenet dus in febrauri zijn prijzen (permanent) verlaagd, zonder daar een grote ruchtbaarheid aan te geven?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Mis ik iets... permanente korting of is dat enkel op de twee vermelde producten (en dus niet op Wigo varianten) ?
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef:Er kunnen veel meer mensen geen deftige snelheid krijgen op DSL dan dat er zijn die ofwel geen coax (kunnen) hebben of snelheid krijgen daarop.

Dat gezegd zijnde kan je altijd checken wat je in theorie kan halen op http://lijntest.edpnet.be/
Akkoord, maar het idee dat leeft bij de mensen is nog van in de tijd van ADSL toen bijna niemand de maximumsnelheid kon halen.

Sinds Px ROPs heeft uitgerold, heeft een veel groter deel van de bevolking toegang van acceptabele tot maximale snelheden. Ik herinner het mij misschien fout en ik kan het niet terugvinden, maar ik dacht hier op UB gelezen te hebben dat meer dan 30% van alle adressen alvast de maximale snelheid kan halen. Geen idee of het klopt, misschien kan Philippe D. mij daarin bijtreden of ontkrachten.
DarkV schreef:Laten we tevens niet vergeten hoe Proximus DSL moet verdelen over een hele straat of wijk... of dacht je dat je daar een dedicated lijn kreeg ?

De tijd dat ik trouwens nog gelezen heb over overbelaste nodes bij TN is al enkele jaren geleden.
Het idee is dat bij DSL iedereen over een eigen medium (koperdraad tot aan de ROP) en een gedeeld medium (glasvezel vanaf de ROP) beschikt, terwijl bij coax al vanaf de huisaansluiting alles wordt gedeeld, inclusief de soms te bandbreedte-beperkte coax, alhoewel dat uiteraard sterk is verbeterd met verdere iteraties van de docsis-standaard.

Overbelaste nodes en klanten die daar effectief last van ondervinden, daar heb ik geen concrete cijfers over, maar net zoals bij het zeggen dat quasi niemand deftige snelheden haalt met DSL is het blijkbaar niet nodig om met onderbouwing of bewijs af te komen, dus ik doe maar mee. 8)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik probeer al enkele dagen mijn digitale TV op te zeggen bij Telenet via hun online formulier... Elke keer na invullen krijg ik een technische fout. Ik begin te denken dat het by design is zodat je moet bellen en ze nog een poging zullen ondernemen je te houden. :x
Fijne praktijken.
jonka
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Hier 2 weken geleden business internet proberen opzeggen via de website. Kreeg van de site een melding dat dit was gelukt, maar geen bevestiging per e-mail. Telenet liet niets van zich horen, dus paar dagen later gebeld, ze hadden zogezegd niets gekregen... Heb dus voor die 3 dagen moeten betalen. Was misschien dom van me om het te vertrouwen zonder bevestiging.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef:Overbelaste nodes en klanten die daar effectief last van ondervinden, daar heb ik geen concrete cijfers over, maar net zoals bij het zeggen dat quasi niemand deftige snelheden haalt met DSL is het blijkbaar niet nodig om met onderbouwing of bewijs af te komen, dus ik doe maar mee. 8)
Je hebt geen cijfers maar je laat wel uitschijnen dat het een feit is ?

Ik heb ook geen cijfers maar als ik hoor klagen is het toch steeds van mensen men trage/slechte DSL verbindingen en niet van TN (tenzij het volume).
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

NuKeM schreef:Ik begin te denken dat het by design is zodat je moet bellen en ze nog een poging zullen ondernemen je te houden.
Standaard praktijk. Een kennis had "online" het play more pakket opgezegd en die kreeg twee drie dagen later telefoon dat ze het nog niet hadden stopgezet, omdat ze eerst nog even wilden checken of hij dat ook écht wilde.

Ja - anders had-ie niet opgezegd :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”