Hallo,
De Jim-mobile kaart is geactiveerd. Er zijn echter twee problemen:
1.
Bij het versturen van SMS berichten blijft het bericht in de "outbox" hangen, ook al wordt het effectief verstuurd naar een andere GSM.
Dit was niet het geval bij de vorige providers (dommel, proximus). Dit probleem doet zich voor met zowel een ingesteld profiel van "Base" als van "mobistar".
2.
De Voice mail 1933 werkt. Maar wanneer je vanuit het volledige nummer draait +32 486 1919 33, werkt het niet
Mijn toestel is nog een klassieke nokia 2220 slide (handiger/kleiner voor bellen en batterijduur 7 dagen)
Wie weet raad?
Jim Mobile - SMS berichten versturen
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Bij mij net het zelfde. Alle sms'sen blijven hangen in Postvak Uit.
Er komt een symbooltje van onverzonden sms op het scherm.
Ook van Dommel naar Jim, ik had er nog niet bij stilgestaan dat het daaraan ligt.
Dit is op een Nokia C2-01, een baksteen-gsm.
Ik ga Jim-support contacteren. 't Is niet de eerste keer, de overstap was ook moeilijk.
Voicemail gebruik ik niet, dat heb ik laten uitschakelen.
Ik heb met mijn vaste telefoon dat voicemailnummer 0486 1919 33 eens opgebeld. Ik kom uit bij de voicemail van BASE.
Is dat niet het probleem ? Wij zijn nu toch bij Orange ?
Er komt een symbooltje van onverzonden sms op het scherm.
Ook van Dommel naar Jim, ik had er nog niet bij stilgestaan dat het daaraan ligt.
Dit is op een Nokia C2-01, een baksteen-gsm.
Ik ga Jim-support contacteren. 't Is niet de eerste keer, de overstap was ook moeilijk.
Voicemail gebruik ik niet, dat heb ik laten uitschakelen.
Ik heb met mijn vaste telefoon dat voicemailnummer 0486 1919 33 eens opgebeld. Ik kom uit bij de voicemail van BASE.
Is dat niet het probleem ? Wij zijn nu toch bij Orange ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
SMS berichten
is een vervelend probleem.
Heb "default cofiguration settings" op mobistar ingesteld. Maar ze veranderen naar Base of Proximus helpt ook niet (ter info, ik heb de optie "orange" niet).
JIM kon niet direct een oplossing bieden. Dus ben benieuwd naar de feed-back van JIM naar MarkDM.
Voice mail
Voice mail is inderdaad +32 456 1919 33.
Ben nu buiten belgie: Dit voice mail nummer bellen vanaf een niet-jim mobile telefoon gaat. Vanaf de Jim mobile phone krijg ik melding dag het een fout nummer is....
is een vervelend probleem.
Heb "default cofiguration settings" op mobistar ingesteld. Maar ze veranderen naar Base of Proximus helpt ook niet (ter info, ik heb de optie "orange" niet).
JIM kon niet direct een oplossing bieden. Dus ben benieuwd naar de feed-back van JIM naar MarkDM.
Voice mail
Voice mail is inderdaad +32 456 1919 33.
Ben nu buiten belgie: Dit voice mail nummer bellen vanaf een niet-jim mobile telefoon gaat. Vanaf de Jim mobile phone krijg ik melding dag het een fout nummer is....
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb het sms-probleem doorgegeven aan Jim-support.
Er waren een 5-tal heen en weer mails nodig eer ze snapten wat het probleem is.
Uiteindelijk was het antwoord: 'Dit is een toestelgerelateerd probleem'.
Zever. Ik was door de jaren heen bij Base , Mobistar, Proximus, Dommel enz.
Nergens dit fenomeen. JIM implementeert het sms-protocol niet goed, er is bij hen iets verkeerd ingesteld.
In de details van zo'n sms zegt mijn gsm "Niet verzonden". Vervelend.
Wat kunnen we doen ? Klacht bij BIPT voor zoiets ?
Ik ga morgen een test doen met een Mobile Vikings sim-kaartje. Dat is de zelfde moederfirma als JIM.
Eigenlijk zou ik ook met een Orange sim willen testen, maar die heb niet zo bij de hand.
Als het bij Orange goed is staan we toch al wat verder.
Er waren een 5-tal heen en weer mails nodig eer ze snapten wat het probleem is.
Uiteindelijk was het antwoord: 'Dit is een toestelgerelateerd probleem'.
Zever. Ik was door de jaren heen bij Base , Mobistar, Proximus, Dommel enz.
Nergens dit fenomeen. JIM implementeert het sms-protocol niet goed, er is bij hen iets verkeerd ingesteld.
In de details van zo'n sms zegt mijn gsm "Niet verzonden". Vervelend.
Wat kunnen we doen ? Klacht bij BIPT voor zoiets ?
Ik ga morgen een test doen met een Mobile Vikings sim-kaartje. Dat is de zelfde moederfirma als JIM.
Eigenlijk zou ik ook met een Orange sim willen testen, maar die heb niet zo bij de hand.
Als het bij Orange goed is staan we toch al wat verder.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
hetzelfde probleem gehad met de 2-staps verificatie bij paypal: de sms kwam nooit aan, waardoor ik heb moeten bellen naar paypal om mijn account te verifiëren. Vreemd genoeg kwam die van google wel netjes aan. Nu is het probleem bij mij gelukkig opgelost, maar het heeft toch maanden geduurd. Ondertussen heb ik een key generator programma geïnstalleerd op mijn smartphone voor 2-staps verificatie bij paypal, kwestie om niet weer in de problemen te komen.
Hier net hetzelfde gedaan, van Dommel naar Jim. Maar in tegenstelling tot bij jullie werkt alles prima. Misschien is er iets misgegaan bij de overstap van Base naar Orange, jullie zijn toch op het Orange netwerk hoop ik? Bij het scannen naar netwerken zou je moeten zien: Jim Mobile, Proximus, Base.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Mobile Vikings / Jim Mobile [Unleashed] is een eigen operator (full MVNO), met eigen Voicemail en sms centrale!guidodejongh schreef: 1.
Bij het versturen van SMS berichten blijft het bericht in de "outbox" hangen, ook al wordt het effectief verstuurd naar een andere GSM.
Dit was niet het geval bij de vorige providers (dommel, proximus). Dit probleem doet zich voor met zowel een ingesteld profiel van "Base" als van "mobistar".
Het is niet omdat ze het netwerk van Orange gebruiken, dat je op uw GSM de sms centrale en voicemailnummers van Orange moet gebruiken.
Het nummer van de SMS centrale is nu +32 456 002000
Als je de sms centrale op Orange zet (+32 495 002530), of op Base (+32 486 000005) laat staan, zal dat natuurlijk niet werken.
Al eens geprobeerd om manueel de juiste SMS centrale in te geven?
Zoals hierboven reeds gezegd: je moet het correcte nummer gebruiken hé (+32 456 1919 33)guidodejongh schreef:2.
De Voice mail 1933 werkt. Maar wanneer je vanuit het volledige nummer draait +32 486 1919 33, werkt het niet
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ja, de sms-centrale, dat moest ik eerst nakijken van de JIM-support. Stond uiteraard goed. Dit wordt goed gezet door je SIM-kaart.
Intussen nog wat smssen gestuurd met andere operatoren en mijn toestel.
- Proximus -> OK
- Orange -> OK
- Mobile Vikings -> zelfde probleem.
Ik heb aan JIM-support doorgegeven dat het met Orange wel werkt. Zij schreven gisteren dat het volgens Orange aan mijn toestel ligt.
Intussen nog wat smssen gestuurd met andere operatoren en mijn toestel.
- Proximus -> OK
- Orange -> OK
- Mobile Vikings -> zelfde probleem.
Ik heb aan JIM-support doorgegeven dat het met Orange wel werkt. Zij schreven gisteren dat het volgens Orange aan mijn toestel ligt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Bedankt voor de verschillende reacties
SMS berichten blijven hangen in de "outbox"
Heb vandaag een test gedaan met verschillende operators en twee verschillende (identieke) Nokia 2220 Slide. En telkens de juiste nummer van de berichtencentrale ingesteld.
Orange => geen berichten blijven hangen in de "outbox"
Lycamobile => geen berichten blijven hangen in de "outbox"
Proximus en Dommel: werkte ook probleemloos.
Het is dus geen issue met de toestellen, maar met JIM Mobile (waar berichten blijven hangen in de outbox). Ik ga hen ook nog eens (opnieuw) contacteren. En hopelijk vinden ze een oplossing.
SMS berichten blijven hangen in de "outbox"
Heb vandaag een test gedaan met verschillende operators en twee verschillende (identieke) Nokia 2220 Slide. En telkens de juiste nummer van de berichtencentrale ingesteld.
Orange => geen berichten blijven hangen in de "outbox"
Lycamobile => geen berichten blijven hangen in de "outbox"
Proximus en Dommel: werkte ook probleemloos.
Het is dus geen issue met de toestellen, maar met JIM Mobile (waar berichten blijven hangen in de outbox). Ik ga hen ook nog eens (opnieuw) contacteren. En hopelijk vinden ze een oplossing.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb de support al gecontacteerd. Eerst ving ik bot. Maar na mijn test met Orange geloofden ze toch dat het bij JIM zit.
Mobile Vikings geeft trouwens het zelfde probleem (is dezelfde firma).
Ze hebben het dan toch geëscaleerd, ik heb een dossiernummer lopende.
Misschien niet slecht dat iemand anders ook reclameert, want het heeft lang geduurd eer ze toegaven dat het bij hen zit.
Kwestie van wat druk te zetten.
Mobile Vikings geeft trouwens het zelfde probleem (is dezelfde firma).
Ze hebben het dan toch geëscaleerd, ik heb een dossiernummer lopende.
Misschien niet slecht dat iemand anders ook reclameert, want het heeft lang geduurd eer ze toegaven dat het bij hen zit.
Kwestie van wat druk te zetten.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
Ook in mijn geval heeft JIM mobile een "ticket" aangemaakt. Nu nog zien of er een oplossing voor dit issue komt....
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik kreeg vandaag reactie op mijn case bij JIM Support:
@guidodejongh: Benieuwd wat ze aan jou gaan zeggen.
Besluit: ze kunnen of willen het niet oplossen.Aangaande het probleem met de configuratie van uitgaande sms'en in oude gsm-toestellen: ik heb ondertussen feedback ontvangen van onze technische ploeg.
Zij denken mogelijk ook aan een configuratie die niet afgesteld is op oudere toestellen in functie van het systeem dat onze netwerk administrator gebruikt.
Ik heb de bevestiging gekregen dat er geen oplossing hiervoor beschikbaar is helaas :/
Sorry voor de last. Maak er evenwel nog een leuke dag van.
@guidodejongh: Benieuwd wat ze aan jou gaan zeggen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 2 keer
De verzonden SMS berichten blijven niet meer hangen in de outbox.
Bedankt JIM Mobile voor het oplossen van deze issue.
Bedankt JIM Mobile voor het oplossen van deze issue.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
'k Weet niet hoor. Bij mijn gsm is er niets veranderd. Even een testbericht verzonden. Het blijft staan in de outbox.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli