Ik ben aan het verhuizen en zou liefst edp nemen als internet provider, maar de mogelijkheden en kosten zijn niet zo duidelijk.
Volgens contact met edp helpdesk zou de snelheid op de locatie goed zijn (98/39).
Maar er is nog geen NTP of andere telefoon aansluiting aanwezig.
Er komt wel een meeraderige kabel voor telefonie binnen in het appartement, maar op geen enkel van de paren kon ik een spanning meten.
Vermoedelijk is de binnenkomende kabel niet aangesloten op de verdeel box van belgacom in het gebouw.
Ik heb dus ook geen lijnnr of telefoonnummer om een aanvraag op te starten.
Vraag is dus, wat zouden de kosten zijn om hier EDP te krijgen?
De activatie van 50€ en eventuele fritzbox van 49€ zullen er altijd zijn, maar wat komt er bij.
En is EDP hier überhaupt mogelijk of moet er eerst een aansluiting gebeuren door belgacom/proximus?
Nieuwe aansluiting EDP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Lees eens rustig alles door op de EDPNet site, daar is alles toch heel goed uitgelegd?
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... /internet/
Alleen het juiste adres (en dat heb je blijkbaar al door EDPnet laten testen).
De activatie van 50€ en eventuele fritzbox van 49€ heb je inderdaad altijd. Wat er dan bijkomt is afhankelijk van jouw keuze:
De dag dat EDPnet jouw internet geactiveerd wordt kan je dan het juiste paar zoeken, en een NTP installeren.
Anders kies je voor een "telecom" installatie: een Proximus technieker zal dan bij jou thuis de NTP installeren (en jouw kabel aansluiten in de technische ruimte van het gebouw). Met zijn testmodem zal hij controleren of hij een goede sync krijgt, en de NTP "labelen" (circuit-id).
Het kan zijn dat het bestelsysteem "ziet" dat er nog geen NTP staat, en je verplicht wordt om voor de "telecom" optie te kiezen.
Vul dan gedurende de bestelprocedure het veld "Opmerkingen" in, en maak je wens kenbaar voor een doe-het-zelf installatie (zonder die opmerking gaat de bestelling automatisch door naar Proximus, en kan je die 50€ niet meer vermijden).
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... /internet/
Je hebt geen lijn nummer of telefoonnummer nodig om een aanvraag te starten.Voyager schreef:Ik heb dus ook geen lijnnr of telefoonnummer om een aanvraag op te starten.
Alleen het juiste adres (en dat heb je blijkbaar al door EDPnet laten testen).
De activatie van 50€ en eventuele fritzbox van 49€ heb je inderdaad altijd. Wat er dan bijkomt is afhankelijk van jouw keuze:
- - doe-het-zelf installatie = gratis
- telecom installatie (test & label) = 50€
- installatie "zonder zorgen" = 125 €
De dag dat EDPnet jouw internet geactiveerd wordt kan je dan het juiste paar zoeken, en een NTP installeren.
Anders kies je voor een "telecom" installatie: een Proximus technieker zal dan bij jou thuis de NTP installeren (en jouw kabel aansluiten in de technische ruimte van het gebouw). Met zijn testmodem zal hij controleren of hij een goede sync krijgt, en de NTP "labelen" (circuit-id).
Het kan zijn dat het bestelsysteem "ziet" dat er nog geen NTP staat, en je verplicht wordt om voor de "telecom" optie te kiezen.
Vul dan gedurende de bestelprocedure het veld "Opmerkingen" in, en maak je wens kenbaar voor een doe-het-zelf installatie (zonder die opmerking gaat de bestelling automatisch door naar Proximus, en kan je die 50€ niet meer vermijden).
Heel waarschijnlijk is die kabel wel aangesloten. Maar je zal maar spanning meten op het juiste paar nadat Proximus jouw paar aangesloten heeft in de KVD/ROP.Voyager schreef:Er komt wel een meeraderige kabel voor telefonie binnen in het appartement, maar op geen enkel van de paren kon ik een spanning meten.
Vermoedelijk is de binnenkomende kabel niet aangesloten op de verdeel box van belgacom in het gebouw
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Is het niet altijd beter om eerst een proximus abo te nemen en dan na een maand over te stappen?
Momenteel loopt er gratis installatie bij Famillus Abo. Misschien kennen jullie nog goedkopere wegen om tot bij edpnet te raken, vooral qua opstartkosten dan? (satsurfer ?)
We hebben zelf een binnenkomende kabel van proximus die onder de grond ook zeker is aangesloten. Of hij in de centrale verderop is gepatched weet ik niet. Nieuwbouw.
Momenteel loopt er gratis installatie bij Famillus Abo. Misschien kennen jullie nog goedkopere wegen om tot bij edpnet te raken, vooral qua opstartkosten dan? (satsurfer ?)
We hebben zelf een binnenkomende kabel van proximus die onder de grond ook zeker is aangesloten. Of hij in de centrale verderop is gepatched weet ik niet. Nieuwbouw.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
In sommige gevallen misschien wel maar zelf heb ik nooit een Px/BGC/RTT abo gehad en de omschakeling van telefoonlijn > ADSL > ADSL2+ > VDSL is steeds probleemloos verlopen bij de diverse ISP's (Globe, Easynet, Dommel, DXadsl, EDPnet). Voor nieuwbouw of een eerste aansluiting lijkt mijde "omweg" langs Px wel voordeliger.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
6 tot 8 weken op voorhand voor de Proximus-infrastructuuraansluiting op openbaar domein. Dit is nodig omdat Proximus soms moet wachten op een vergunning van de gemeente.KenVdB schreef:Hoelang moet men rekenen tussen aanvraag, werken proximus (wachtbuis aanwezig, geen aansluiting) en werkend internet?
Nadat de fysieke aansluiting in orde is, kan internet binnen de maand besteld en geïnstalleerd worden. Hou wel rekening met feestdagen/verlofperiodes. Op 15 december een aanvraag indienen wil niet zeggen dat je op 15 januari 100% zeker internet zal hebben.
Meer info op https://proximus.be/bouwen
-
- Elite Poster
Iemand ervaring hiermee? Ik zit nu bij proximus maar vanwege promoties zou ik even teruggaan naar telenet en na 3 maanden naar het eindstation edpnet. Mijn lijnnummer bij proximus is pas geactiveerd en er werd een nieuwe ntp geplaatst. Nieuwbouw.
Hoe groot is de kans dat mijn lijn toch weer door proximus geactiveerd zou moeten worden voor edp gebruikt kan worden. Maw hoe groot is de kans dat edp mij extra 50 eur aanrekent ivm testen en labelen?
En zou ik evt een raw copper abo moeten betalen zoals ik nog van iemand las eind 2018.of is dat toch verleden tijd intussen?
Fritzbox en bbox3 aanwezig momenteel.
Hoe groot is de kans dat mijn lijn toch weer door proximus geactiveerd zou moeten worden voor edp gebruikt kan worden. Maw hoe groot is de kans dat edp mij extra 50 eur aanrekent ivm testen en labelen?
En zou ik evt een raw copper abo moeten betalen zoals ik nog van iemand las eind 2018.of is dat toch verleden tijd intussen?
Fritzbox en bbox3 aanwezig momenteel.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Apart betalen voor de huur van het koperpaar(raw copper) is niet meer. Dat zit vervat in de algemene abo-kost vermoed ik.
Als er een NTP-aanwezig is kan je EDPnet activeren via doe-het zelf. Test en label zal niet moeten, alles is immers aanwezig. Als je fritz geschikt is voor het PX-netwerk.
(FritzBox 7360/7490/3490/7430/7530)
Ik stapte in het voorjaar over van Scarlet naar EDPnet en ik heb misschien 6 (kantoor)uren zonder internet gezeten... Ik was effectief op kantoor, dus 0 last van gehad.
Als er een NTP-aanwezig is kan je EDPnet activeren via doe-het zelf. Test en label zal niet moeten, alles is immers aanwezig. Als je fritz geschikt is voor het PX-netwerk.
(FritzBox 7360/7490/3490/7430/7530)
Ik stapte in het voorjaar over van Scarlet naar EDPnet en ik heb misschien 6 (kantoor)uren zonder internet gezeten... Ik was effectief op kantoor, dus 0 last van gehad.
-
- Elite Poster
OK bedankt! Ziet er goed uit. Enige hindernis is dan nog dat op mijn lijn mijn (gewhiteliste) fritzbox 7590 via Proximus heel snel terugvalt op RepairProfiel. Hij heeft echt alles volledig gewhitelisted volgens de normen (en website) van EDP. Toch aanvaardt Proximus 'm niet. Wellicht (en hopelijk) werkt het dan wel via EDP. Gaan we dan wel merken binnen 3 maanden na mijn Telenet uitstapje. En zo wordt provider hopping weer interessant als je volledig onafhankelijk bent en de modem gewoon effe moet omschakelen.
-
- Elite Poster
Absoluut 7.01 op 7590. Daarmee werkt edp bij jou Boon?
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Dat zou toch moeten...
Anders is hier de juiste "Belgium" firmware te vinden.
http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-759 ... /fritz.os/
Anders is hier de juiste "Belgium" firmware te vinden.
http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-759 ... /fritz.os/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik zeg niet dat het werkt bij mij maar ik vond die versie op de edpnet site zelf zou eens moeten zien link.
Edit 17:21u
https://www.edpnet.be/en/support/orderi ... i-use.html
Edit 17:21u
https://www.edpnet.be/en/support/orderi ... i-use.html