Scarlet verlaagt tarief voor internet-only

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Voor €35 euro heb je Edpnet VDSL XL. Scarlet zal met die €32 wel enkele mensen kunnen overtuigen die genoeg hebben aan 50/4 Mbps en 500 GB.
KafkaTamura
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2019, 13:13

Dat en de bijzonder hoge aansluitkosten van EDPNET gaan er allicht voor zorgen dat als ik binnenkort verhuis (waarbij ik opnieuw de volle pot zou mogen betalen) gaan er allicht voor zorgen dat ik eerder voor scarlet ga kiezen dan ipv te blijven.

mooi wel
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Ze maken zich klaar voor de komst van Orange heb ik de indruk! Prijsdalingen juichen we alleen maar toe! :beerchug:
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

@KafkaTamura Je wint daar niet echt iets mee.

De activatie kost is bij beide 50 € (bij Scarlet is dit ook niet gratis)
en voor 3€ minder ga je van onbeperkt bij EDPNET naar onbeperkt met een 1 (wat wil zeggen 500GB)
wil je bij Scarlet je limiet verhogen van 500GB naar 1TB betaal ja 5€ extra en dus al meer per maand dan bij EDPNET en je zit nog steeds met een limiet (nu zullen de meeste alleenwonenden hier wel me toekomen)

https://www.scarlet.be/nl/internet/
https://www.edpnet.be/nl/thuis/internet.html

Scarlet is eigenlijk enkel interessant als je ook digitale TV nodig hebt voor internet only zijn ze niet de beste keus.
Mensen die internet only van Scarlet hebben zijn vooral:
- Mensen die EDPNET niet kennen (Scarlet maakt een pak meer reclame en is bekender, laatste op een buurt feest kende een groot deel Scarlet als goedkopere oplossing, maar had niemand al van EDPNET gehoord buiten mezelf dan.)
- Mensen die Scarlet hebben liggen en zoiets hebben het werkt waarom zou ik veranderen...
- Mensen die geen aangesloten telefoonlijn hebben. Die aansluitkost valt bij Scarlet weg) en bij EDPNET heb je weer iets meer werk door eerst een maand proximus te nemen (of langer als er een interessante promo is) en vervolgens over te stappen.
- mensen die nooit boven de 500GB komen en die 3€ willen besparen.

Ik gok dus dat je het die kost is die je bedoelt, en dat ligt eigenlijk voor een stuk aan proximus, die dit voor hen eigen klanten en dochter(Scarlet) klanten niet aanrekenen en voor andere providers op hun netwerk hier een serieuze kost voor doorrekenen.
maar je kan dit dus omzeilen door eerst even proximus te nemen.

[oftopic rant]
Als EDPNET de snelheidslimieten van hun basis abo van 24.95€ zou verhogen van 20/2 naar 24/7.
Dan kunnen ze dit mooi marketen als het internet 24/7 unlimited abo
Maar mogelijks is dit niet mogelijk omdat ze dan niet meer uit de kosten raken en er geen winst meer op kunnen maken...
[/oftopic rant]
Greetz cyberbug

Afbeelding
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Bij Scarlet komt er gratis een technieker langs voor de installatie van de modem. De modem is er ook inbegrepen in de prijs. Dat is wel belangrijk voor sommige mensen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ja, maar bij scarlet mag je gn fritzbox gebruiken ipv hun modem.

Ik betaal 33€ edpnet VDSL XL (100/40) en 25€ activatie en setup zelf gedaan. (via reseller weliswaar).

Ze gaan veel beter moeten doen hoor om mij weg te krijgen.
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

@satsurfer, via welke reseller deed je dat? Kan me wel enige kosten besparen in de toekomst.
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

En Trio is zonet opgeslagen. Daarmee financiëren ze dus de dalig van Loco. :lol:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Haha ja, beter iets verlagen dan niets of verhogen zeker ;)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
jonka
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 mei 2019, 03:40
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:ja, maar bij scarlet mag je gn fritzbox gebruiken ipv hun modem.
Wat ik wil zeggen is dat Scarlet wel handig is voor mensen die er niets van weten. Bij een nieuwe abbo komt er gewoon een technieker met een geschikte modem deze installeren en sluit hij je eventueel ook aan in de ROP. Als je dat bij Edpnet wilt, moet je er voor betalen.
KafkaTamura
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2019, 13:13

cyberbug schreef:@KafkaTamura Je wint daar niet echt iets mee.

De activatie kost is bij beide 50 € (bij Scarlet is dit ook niet gratis)
en voor 3€ minder ga je van onbeperkt bij EDPNET naar onbeperkt
Ik kom niet aan de limiet aan 500 GB/maand, ik stoor mij niet aan de snelheidslimiet, en bij EDPNET is de kost van de technieker die in de meerderheid van de gevallen nodig is om langs te komen (wat al 2 keer nodig is geweest) niet inbegrepen bij de activatiekost, in tegenstelling tot bij Scarlet.

Ik win er in mijn geval wel degelijk iets mee. De omweg via een andere provider->EDPNET brengt mij geen meerwaarde.
Laatst gewijzigd door KafkaTamura op 01 jun 2019, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

In de meeste gevallen kan je de installatie wel zelf doen. Dat is niet meer of niet minder bij Edpnet of Scarlet. Dat hangt alleen af van de locatie en is niet provider afhankelijk. Alleen als er geen intropunt van PX aanwezig is, zal een technieker moeten langs komen. Maar ik begrijp dat niet iedereen de installatie zelf wil of kan doen. De overschakeling van de dslam in het ROP gebeurt tijdens de activatie en heeft geen interventie bij de klant nodig.

Ik vind de melding op de site van Scarlet trouwens zeer misleidend. Ze zeggen daar het goedkoopste onbeperkte internet van België te hebben en dat is pertinent onwaar. Het is niet het goedkoopste en zeker niet onbeperkt. Ik vermoed dat er een offensief is ingezet tegen Edpnet omdat die veel klanten van Dommel hebben binnen getrokken en dat pikt bij het kleine broertje van PX.
Om eerlijk te zijn vind ik 32 euro veel geld voor een limiet in zowel snelheid als in volume. En er zit geen voip nummer bij wat bij Edpnet wel het geval is. En Scarlet staat ook niet zo bekend als klantvriendelijk. Maar inderdaad is ieder zijn situatie anders.

Als snelheid geen prioriteit is, zijn er zelfs nog veel goedkopere opties dan loco.
KafkaTamura
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2019, 13:13

Ik spreek over mijn eigen situatie (:
Ik dacht dat ik meer ging gebruiken dan 500 GB (ik gebruik het ook regelmatig voor mijn werk), maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn, dus dan trek ik mijn conclusies. En ik ga die installatie nu eenmaal ook niet zelf doen.


Ik wacht echter vooral ook het internet only aanbod van Orange af.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Als 500GB voldoende is (voor mij meestal ook enkel sommige maanden zit ik op 600a700gb per maand) en je wil dat alles voor jou word geïnstalleerd lijkt Scarlet mij inderdaad een betere keus. (ik was niet op de hoogte dat scralet alles gratis kwam installeren, bij mij weten was dit vroeger niet zo, pre proximus overname)

Wat ik verder opmaak is dat je momenteel EPDNET hebt op je huidig adres, en dus vermoedelijk al over een fritzbox bezit...
Als snelheid niet super belangrijk is, en 20/2 mbit is voldoende (voor netflix non 4K, YouTube, vpn en RDP sessies naar buiten toe is dit ruim voldoende)
is het abonnement van 24.95€ bij EPDNET misschien ook een optie, je betaald dan voor de installatie bij EPDNET (zonder modem want die heb je al)
maar op jaarbasis zal je iets meer dan 96€ besparen op abonnements-kosten.
Je betaald dan eenmalig: 50€ activatie, + 50€ Easy install = 100€ die je er op minder dan 13 maand al terug uithaald, en elke daaropvolgende maand bespaar je iets meer dan 8€

Let wel dat als er op je nieuwe woning totaal nog geen telefoon kabel ligt en deze nog getrokken moet worden dit vermoedelijk een meerkost zal veroorzaken.
Neem in dat geval best contact op met zowel, proximus, Scarlet en EPDNET en vraag na wat hiervoor de extra kosten zijn. vergelijk deze om dan te beslissen, wat de beste optie is.

Als je toch voor scarlet kiest omdat 24/2 toch niet voldoende is, of als blijkt dat er nog een telofoonlijn getrokken moet worden en die via EPDNET teveel kost. kan je op dit forum eventueel nog je Fritzbox verkopen (meestal altijd wel iemand die geïnteresseerd is)

Orange internet only is inderdaad nog even afwachten of de prijzen interessant zijn (dit zal afhangen of ze via het BIPT betere voorwaarde bij telenet hebben kunnen bekomen...)

En als laatste, hoor ook eens of je werkgever geen optie heeft om je internet gedeeltelijk te compenseren (wegens thuis gebruik voor het werk)
Dit is meestal proxumus of telenet, maar met de eventuele korting van je werkgever kan dit goedkoper uitvallen dan de al eerder vermelde formules (Scarlet, EPDNET, Orange)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Toch een rare marketing daar.
loco = 3 euro duurder dan de flybox.. daar is geen antwoord voor nodig dan?
En wat als orange zijn internet only gaat koppelen aan hun gsm abbo's is het dan wel nodig een antwoord te bieden?
Als het een antwoord moet zijn op EDPnet , dan komen ze toch ruimschoots te laat.. voor 2€ per maand meer heb je lijnprofiel ipv 50/4 ; een voip nummer en echt ongelimiteerd internet , is nog altijd een betere deal.
Als scarlet trouwens dit kan aanbieden aan een lagere prijs dan EDPnet is dit meteen een bewijs dat de gereguleerde tarieven te hoog zijn.

Mijn ouders zitten nog op een ADSL-lijntje van scarlet aan 25€/maand dat gaat ook eens overgezet worden naar edpnet XS
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Poco is 3€ duurder, Loco is 12€ duurder!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Ik denk gevonden te hebben waarom Scarlet "onbeperkt" vermeld: Bij bij poco val ja na 50GB terug op een snelheid van 1mbit. en bij Loco val je na 500gb terug op 3mbit (op die manier kan je telenet met 10mbit ook als ongelimiteerd zien)
https://www.scarlet.be/pdf/nl/fiches/IF ... 072018.pdf
https://www.scarlet.be/pdf/nl/fiches/IF ... 062019.pdf
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

cyberbug schreef:Ik denk gevonden te hebben waarom Scarlet "onbeperkt" vermeld: Bij bij poco val ja na 50GB terug op een snelheid van 1mbit. en bij Loco val je na 500gb terug op 3mbit (op die manier kan je telenet met 10mbit ook als ongelimiteerd zien)
https://www.scarlet.be/pdf/nl/fiches/IF ... 072018.pdf
https://www.scarlet.be/pdf/nl/fiches/IF ... 062019.pdf
De trukendoos :bdaysmile:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Met diezelfde reden kan je het internet van 2000 tot nu van TN ook als ongelimiteerd zien, want je moet niet bijbetalen tenzij je wilt he ;) .
Dat je na die hele 10GB (waarvan 2GB upload rond de beginjaren, je kon dus 10GB downloaden of 8GB downloaden en 2GB uploaden of ...) gewoon op sub-inbelsnelheden terugviel maakt niet uit.

Ofte hoe veel providers inderdaad die "trukendoos" gebruiken om toch te kunnen claimen dat ze ongelimiteerd hebben.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Echter ging het niet over een limiet maar over een smallband die na een hoeveelheid verstookte data van kracht ging. Met limiet werd steevast dit laatste bedoeld: hoeveel data kan je verzetten aan volle snelheid tot ze je toeknijpen.

Small- of mediumband met een harde limiet 'ongelimiteerd' noemen is niks beter dan puur bedrog.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Laat dat mediumband maar weg. 94% van je snelheid afknijpen is zuiver smalband. Vroeger heette dat internet met een vaste limiet, nu durft men dat "onbeperkt" internet te noemen.
Puur bedrog inderdaad. Maar met een neoliberale regering aan de macht wordt elke klacht daarover weggelachen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”