Vervanging voor Canon MX925 of B200 error fixen?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik had tot voor kort drie Canon MX925's. De 1e print wazig, en heeft last van de befaamde B200 error. De 2e zijn printkop laat niks meer van inkt door ondanks meerdere dieptereinigingen, dus beide geswapped en de wazige gaat naar containerpark en de 2e print terug met de printkop van de 1e, en niet meer wazig.

Ik heb zo'n vermoeden dat goedkope canon compatible inkt misschien wel voor de B200 error zorgt. De printkop wisselen is op zich niet zo lastig. Anderzijds per keer dat ik action inkt koop, spaar ik bij Canon 50 euro uit. En ik heb al veel setjes versleten.

Ik moet nu de overweging maken of ik met een nieuwe kop koop voor de resterende twee, en mijn inkt verder op doe:

- heb nog 15x nieuw 551 XL BL black, om deze te gebruiken stel je de printer in op high resolution paper + grayscale, en dan gebruikt hij enkel deze normaal gezien

- heb nog 4x 550 XL PGBK black, dus dit is de pigment zwart die ze vooral gebruiken voor tekst en niet voor graphics

- heb nog 7x 551 XL Y Yellow

De kleuren die zeer snel hier opgaan zijn cyaan (een soort blauw) en magenta. Echter in den action kan je dus enkel een kitje van 5 kopen.

Dus de overblijvende printer redden of voor zwart wit een goedkope laser kopen? Ben het wachten tijdens opstarten van deze Canon meer dan beu, en de kans dat de B200 error random komt. Voor de prijs van een nieuwe printkop (zo'n 80 euro) heb ik ook een goedkope laser.

Een andere piste is een printer zoeken die met zelfde inkt overweg kan, maar gezien slijtage van de printkop is dat wellicht uitstel van executie.

Tegenwoordig print ik enkel nog documenten gerelateerd aan de boekhouding, en alles wat er professioneel moet uitzien stuur ik naar de drukker. Dus in principe kan ik nog wel een tijdje rekken met die 15x 551 XL BL black
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Ik had ook een MX925 ook met B200 ... nog een hele hoop inkt liggen
Brother laserprinter gekocht, werkt stukken beter en hoeft ook niet 5 minuten te "processen" voor je eerste print.
PS: er staan veel goedkope (€25) zwart-wit lasers te koop op sites zoals 2dehans.be
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Hier zelfde.

Amper 2 jaar 3 maanden.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Ik kan ook enkel maar Laser aanraden. voor zwart wit is Brother zeker aan te raden. veel van hun modellen hebben al goedkope toner van brother zelf/ a 0.01€ per pagina...
Mijn eerste van 10 jaar geleden een 2de hands toestel van 60€ van DELL (rebrand van Lexmark)
Later vervangen door een Xerox Workcentre (Kleuren Led printer) en al 1 maal de toner vervangen door die van een alternatief merk een 2 jaar geleden (de printer staat hier al bijna 8 jaar)

Ik was wel verschoten van de kwaliteit van de kleurenprints, deze zijn evengoed of beter dan alle inktprinters die ik voorheen heb gehad...
en een bijkomend voordeel (buiten de prijs per print en niet uitdrogen van de koppen) is dat de afdruk niet uitveegt als hij vochtig word.
een print die nat word blijft bij laser/led perfect leesbaar.
Greetz cyberbug

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb slechte ervaring met kleurenlasers met een carousel, dus ik zou dan meer voor een zwart wit versie gaan. Voor kleur vind ik inkjet op deftig papier nog steeds interessanter. Maar voor zwart/wit documenten zoals boekhouding is een laser veel interessanter. Meer en meer shops sturen hun factuur digitaal door, dus de kost verschuift dan naar de klant, zeker voor de zelfstandigen.

mogelijke optie Brother HL-L5100DN

https://www.techradar.com/reviews/brother-hl-l5100dn

wifi hoeft niet, wired ethernet is ook goed
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zelfde probleem hier...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef:Meer en meer shops sturen hun factuur digitaal door, dus de kost verschuift dan naar de klant, zeker voor de zelfstandigen.
Wie houdt u tegen de facturen ook digitaal bij te houden?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

heist_175 schreef:
ub4b schreef:Meer en meer shops sturen hun factuur digitaal door, dus de kost verschuift dan naar de klant, zeker voor de zelfstandigen.
Wie houdt u tegen de facturen ook digitaal bij te houden?
Ik geef elk kwartaal een fysieke map af aan de boekhoudster, en klaar.

Bizar, maar ik ben als IT'er nog steeds fan van hardcopy.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Ik print bijna niets meer. Doe boekhouding met Yuki. Ideaal om zelf alles goed op te volgen.

Scannen van facturen + bonnetjes met je telefoon.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ondertussen de 3e MX925 van de zolder gehaald en de 1e klaar voor containerpark. 2e hapert nu ook continu op B200. Als 3e nu normaal blijft printen gaan we voorlopig daarmee verder, wil eerst mijn bestaande inkt er nog door draaien.

Een nieuwe printkop kost even veel als m'n printer destijds:
https://www.replacedirect.be/nl/product ... ntkop.html

Gewoon absurd. En op amazon wel redelijke prijs, maar willen niet opsturen naar BE
amazon-hangt-keel-uit.png
Update:

op maxict voor € 64,53 ex-btw incl verzending & bancontact fee, viel nog mee:

https://maxict.nl/canon-qy6-0086-000-pr ... 67538.html


Gezien de printkop ook slijt, moet je dit eigenlijk meenemen in de printkost. Bij een laser slijt de drum ook, dit is ook een stevige kost na x aantal jaar en vaak is een nieuwe laser dan soms goedkoper.

QY6-0086 staat trouwens op de zijkant van de kop, dus de lijst van compatible printers die ze aanhalen bij max is dus niet actueel.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Printkoppen zijn ook te kopen op Aliexpress voor rond de 50€ incl. verzending.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

honda4life schreef:Printkoppen zijn ook te kopen op Aliexpress voor rond de 50€ incl. verzending.
Goedkoopste dat ik kan vinden is €60 en dat is zonder reviews. Kijk ik verkeerd of heb je toevallig een linkje?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het was de prijs die ik me kon herinneren, dus het zou inderdaad kunnen zijn dat ik mis ben.
Zolang je op ali gezocht hebt...
Zonder reviews zou ik niet van wakker liggen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

MaxICT levert blijkbaar met een dropshipper uit Zweden, was wel even schrikken toen TNT belde dat er een pakje uit Zweden was "welk pakje uit Zweden"? Er stond dan nog als afzender Heidi met een postcode bij - reminds me of that ex ;)

Soit nieuwe kop er in en printer start direct op zonder B200. Had ik eerder geweten dat B200 op te lossen was met een nieuwe kop ipv al die lame youtube video's die het probleem nooit echt oplossen .... een paar dagen aan frustratie gespaard.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

We hebben hier 3 MX925 's in het gezin. Een thuis en de kids elk één op kot. De mijne nog aan +300 euro gekocht, de laatste aan 117 euro. Dus ze draaien al een hele tijd mee. Die dingen zijn zo goed als onverslijtbaar... behalve dat we van 2 toestellen een printkop hebben moeten kopen. De eerste wegens rats versleten, de tweede wegens uitgedroogd na een actieloze zomervakantie. Kopen gaat inderdaad via Aliexpress. https://www.aliexpress.com/item/QY6-008 ... 7cdded7e68.

Kost 50 euro. En probleem is opgelost. Gezien het intensieve gebruik is dat een kleine kost. Ik heb overigens al twee keer een OEM kop gekregen voor dat geld.

PS: ik heb intussen ook een OKI MC363, kleurenlaser die professioneel wordt gebruikt. Is zeer goedkoop en zeer degelijk toestel, bovendien 3 jaar onsite garantie. Menu's zijn behoorlijk nerdisch, maar voor de rest prima ding.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Best wel grappig deze combinatie van advertenties op 2dehands.be
dina.png
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”