CCatalyst schreef:Als ze een Vlaamse regering vormen zonder Vl Bl, wat perfect kan, gaat rekeningrijden er alsnog komen hoor boulder.
Zou kunnen, maar zonder N-VA regeren op Vlaams vlak is bijna onmogelijk.
Ik denk dat ze nu wel hun wonden likken, en of ze dan werkelijk gaan durven dat rekening rijden invoeren, moet ik nog zien.
Feit is dat rekeningrijden hen wel degelijk stemmen gekost heeft, kijk ook hoe Ben Weyts alle moeite van de wereld deed om de indruk te geven dat het er niet zou komen (maar tegelijk een opening liet om het toch weer in te voeren).
Ik denk dat het dat opbod in gebakken lucht geweest is die de meeste partijen de das omgedaan heeft.
Ooit zei Leterme tegen de partijen van Paars : "Wie gelooft die mensen nog?".
Ik denk dat de kiezer dit nu gedacht heeft van de meeste Vlaamse partijen.
CCatalyst schreef:Volgende verkiezingen zijn pas binnen 5 jaar, van het signaal van de kiezer gaan ze dus 4 en een half jaar niet meer wakker liggen.
Dat is een gevaarlijke, antidemocratische houding, maar ik sluit ze inderdaad niet uit.
Beetje de boel laten rotten.
"Belang van het land, blabla, moeten van Europa, blabla", en dan toch in een regering stappen waarin de Vlamingen de minderheid hebben, daar zie ik de meeste Vlaamse partijen toe in staat.