Ik ben geen IT-er van het eerste uur, nog net een vroege voorloper van de nintendo generatie en zeer lang ook nooit iets anders gedaan. Was ook het enige waar ik goed (genoeg) in was en een sociaal aanvaarde verslaving. Vele medestudenten (diploma 1999) en ex-collega's (+- half de ter ziele gegane/overgenomen providers) hebben de sector intussen verlaten. Enkele fotografen (ook veel knopkes en niet elke apple gebruiker kan webdesigner/kapper zijn) maar ook audioengineers, podiumbouwers en begrafenisondernemers.
Voor mij was er ook op gegeven moment noodzaak om iets anders te doen, zelfs de wens om de hele sector te verlaten (meer dan verkopers of erger marketing hebben ze toch eigenlijk niet nodig).
Ik ben dus intussen ook (+- chronologisch):
gedeeltelijk hondentrimmer (opleiding Syntra niet kunnen afwerken, was toen nog te dikwijls on call)
gecertifieerde maar ervaringsloze CNC metaalarbeider (dagopleiding omscholing VDAB)
semi-gevorderde C4D artiest (CVO, back to the Amiga roots...) zolang het niet al te organisch wordt.
redelijk ervaren stalknecht (als je denkt dat IT enkel de stront van anderen opkuisen is
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Zo heel slecht ben ik niet in de meeste van die taken, maar op het trimmen en shitshoveling na trek ik toch altijd naar technische dingen.
Niet echt het forum ervoor maar toch curieus wat de rest hier doet (of zou willen doen) mocht IT niet (meer) kunnen.