Digicorder maar geen coax > HDMI of coax over ethernet?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Lkv393 van lengkeng op basis van hdbitT hier intussen half jaar met succes in gebruik om digicorder met tv te verbinden via het netwerk ipv direct via hdmi.

Werkt prima. Achter de tv hangt ook een Sonos beam met surround (dolby digital). Nu vroeg ik een serie op bij telenet Play more die dolby digital ondersteunt. Er kwam geen geluid uit de Sonos. Ook niet uit de Tv luidsprekers.

Het lijkt er dus op dat de lengkeng geen dolby digital doorgeeft (net zoals de CEC er niet doorkomt om toestel aan uit te zetten). Iemand idee voor oplossing? HDMI Kabels zijn over de hele lijn de beste.

Edit: Intussen Bevestiging van lengkeng dat CEC en dolby niet ondersteund worden bij het doorsturen over netwerk. Zijn er andere systemen die misschien alleen de dolby kunnen doorsturen over netwerk? Misschien toch hdbaseT?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Ik concludeer dat de HDBaseT-standaard dan toch de betere keuze is. De Lenkeng LKV675 dus, zoals eerder vermeld in dit topic.
De "Chinese" standaard HDbitT ondersteunt niet alles, in de specs van de LKV393 staat dat stereo audio wordt ondersteund. Je mag er dus van uitgaan dat alles wat niet expliciet vermeld wordt, niet werkt.

Een afzonderlijke oplossing voor Dolby audio is niet vanzelfsprekend, op HDbitT zit een latency van 200 ms en veel kans dat als je Dolby audio over een ander systeem stuurt je audio en video niet meer synchroon krijgt.

HDMI buiten de HDBaseT-standaard om over UTP-kabel sturen blijft natuurlijk wel een interessant experiment.

Maar in jouw geval zou ik toch eerder opteren om die serie met Dolby via een compatibele aanbieder te verkrijgen: op Bluray of via een streamingdienst (eventueel via VPN)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Klopt. Ben best tevreden over hdbitT voor de rest. Geen vertraging of hapering, en ik gebruik de utp kabel ook voor druk ander verkeer tegelijkertijd. Straf dat het zo goed lukt. Dat kan niet bij hdbaseT

Telenet digicorder is sowieso een aflopend verhaal dus vroeg of laat heb ik geen digicorder en dus ook geen hdmi over ip meer nodig.

HdbitT: ik merk wel dat de switch wat meer elektriciteit verbruikt als dat ding aan staat (zelfs langs een kant maar). Heb de indruk dat het ongeveer 10w elektriciteit verstookt. Daarom snachts uit.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”