Dag Userbasers,
Vraagje ivm een nieuwbouwwoning en proximus vooraanleg & EDPnet: ik heb iemand kunnen overtuigen om voor EDPnet te kiezen. De persoon in kwestie heeft een tijd geleden Proximus vooraanleg laten uitvoeren (dus NTP plaatsen & laswerken in de staat zijn gebeurd). Hij wil EDPnet online aanvragen, maar zijn adres kan niet gevonden worden in de edpnet lijntest (die noodzakelijk is om te kunnen bestellen). Hij heeft een ticket aangemaakt bij EDPnet, en zij vertellen hem dat hij eerst klant moet worden bij Proximus, om dan proximus op te zeggen en EDPnet te nemen (of easyswitch toe te passen).
Mij lijkt het nogal straf dat EDPnet geen nieuwe lijnen kan opleveren? Of is eerst proximus nemen om vervolgens EDPnet te nemen de enige optie?
Hij heeft bij de vooraanleg geen CID of lijnrr gekregen.
EDPnet aanvragen niet mogelijk na vooraanleg px
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Hier indertijd perfect kunnen aanvragen op mijn adres. Jaren geleden was de lijn wel actief. Gaat hier wellicht ook om een nieuw adres in nieuwe wijk?
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Geen nieuwbouwwijk, er stond ooit een woning op dat adres, maar dat adres bestaat dus (nog) niet in de px database..
Ik heb destijds hetzelfde gedaan (vooraanleg) en enkele jaren later edpnet aangevraagd, dat ging ook perfect, maar dat was een bestaand adres.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Ik heb destijds hetzelfde gedaan (vooraanleg) en enkele jaren later edpnet aangevraagd, dat ging ook perfect, maar dat was een bestaand adres.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het is zeer ongeloofwaardig dat de EDPNet helpdesk de klant in dit geval heeft aangeraden om eerst Proximus te nemen.Roygenz schreef:Hij heeft een ticket aangemaakt bij EDPnet, en zij vertellen hem dat hij eerst klant moet worden bij Proximus, om dan proximus op te zeggen en EDPnet te nemen (of easyswitch toe te passen).
Volgens mij moet EDPnet gewoon contact opnemen met Proximus (gezien nieuwbouw staat dit adres nog niet in de Database).
Het advies om eerst klant te worden bij Proximus, is meestal om de kosten te vermijden in die gevallen waar er nog laswerken moeten gebeuren (SNA). Deze worden anders doorgerekend (450 EUR excl BTW).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
EDPnet heeft inderdaad aangeraden eerst contact op te nemen met proximus, of een abonnement te nemen bij Proximus, waarschijnlijk dus om die SNA kosten te vermijden... Maar, er is een vooraanleg gebeurd, dus volgens mij moet toch alles gelast zijn dan?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
1924 bellen op die aansluiting? indien antwoord met CID, dat dan doorgeven aan EDP???
Heeft een koperpaar altijd een CID, ook al is er nog nooit een dienst actief op geweest?
Heeft een koperpaar altijd een CID, ook al is er nog nooit een dienst actief op geweest?
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Geprobeerd, maar er zit 0v op die lijn, dus die is gewoon niet aangesloten
Ik vermoed dat er tijdens de vooraanleg iets is misgelopen, maar ben niet meer zeker of die lijn bij een vooraanleg al een CID & lijnnr krijgt (en er dus kan gebeld worden naar 1924) of niet.
Ik vermoed dat er tijdens de vooraanleg iets is misgelopen, maar ben niet meer zeker of die lijn bij een vooraanleg al een CID & lijnnr krijgt (en er dus kan gebeld worden naar 1924) of niet.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Toen ik bij een nieuwbouw een vooraanleg had, werd er alleen op de straat gelast, koper binnengebracht en die aansluitdoos geplaatst.
In de straatkast hadden ze geen aansluiting gedaan, dat werd gedaan als ik echt een abo gevraagd had.
In de straatkast hadden ze geen aansluiting gedaan, dat werd gedaan als ik echt een abo gevraagd had.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Klopt inderdaad, was hier ook zo.
En ja, ook eerst Pxs genomen en toen pas naar Edp gegaan.
En ja, ook eerst Pxs genomen en toen pas naar Edp gegaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Blijft vreemd, want een sna is niet nodig in dit geval, alles is reeds gelast in de straat. Enkel jumpering in de kast moet gebeuren denk ik dan..
Soit, uiteindelijk zal die waarschijnlijk geen klant worden bij edpnet maar Telenet nemen wegens teveel gedoe om edpnet klant te worden... Daar gaat mijn advies dus
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Soit, uiteindelijk zal die waarschijnlijk geen klant worden bij edpnet maar Telenet nemen wegens teveel gedoe om edpnet klant te worden... Daar gaat mijn advies dus
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Daarvoor betaal je bij EDPNet toch "Test and Label" (50€)?matenet schreef:Toen ik bij een nieuwbouw een vooraanleg had, werd er alleen op de straat gelast, koper binnengebracht en die aansluitdoos geplaatst.
In de straatkast hadden ze geen aansluiting gedaan, dat werd gedaan als ik echt een abo gevraagd had.
Dit dekt de kosten voor de Proximus technieker om de aansluiting te doen in de straatkast, en de NTP te labelen.
Op een niet-actieve Proximuslijn kan geen 1924 gebeld worden (ook al is die aangesloten in de straatkast, en meet je spanning, of hoor je een kiestoon).Roygenz schreef:Geprobeerd, maar er zit 0v op die lijn, dus die is gewoon niet aangesloten
Ik vermoed dat er tijdens de vooraanleg iets is misgelopen, maar ben niet meer zeker of die lijn bij een vooraanleg al een CID & lijnnr krijgt (en er dus kan gebeld worden naar 1924) of niet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Blijkbaar dus niet... het antwoord van de EDPnet helpdesk is eerst Proximus contacteren om aan te sluiten, anders kunnen ze niets doen [emoji848]
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus