port forward voor website

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jorben2015
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

beste,

hoe moet ik de portforward instellen om mijn website publiek te maken?
ik wil het wel veilig houden.

alvast bedankt
Johan
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Ik vrees dat als je die vraag stelt en het tegelijk veilig wil houden je dit niet veilig genoeg zal kunnen houden. Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet verder kan zetten. Je moet inderdaad de poort 80 voor HTTP en 443 voor HTTPS openzetten.

Dit brengt inderdaad veiligheidsrisico's met zich mee en daarom zou ik je aanbevelen je website bij een (al dan niet gratis ) host te plaatsen omdat deze al meer rekening zullen houden met de nodige veiligheidsupdates van het servergedeelte.

Ik probeer niet negatief over te komen en wil je zeker verder aanmoedigen om een website te maken, maar wellicht wil je je eerst nog wat meer verdiepen in de do en don't situaties
Jorben2015
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

bedankt voor de goede reactie, nu weet ik dat ik geen andere keuze heb van poort dan een onveilige poort...

dus niet doen is het gegeven.

groeten
Johan
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

Een poort openen is een deur open laten staan, maar het veilige of onveilige is eerder hetgene wat er achtersteekt. Als je je website op https heb staan en je webserver goed hardenened, dan valt dat qua veiligheid nog wel mee. Heb je daar allemaal geen kaas van gegeten, dan is bovenstaand advies beter.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”