Ook ik heb afgelopen week internet besteld bij EDPnet omdat Dommel er mee stopt.
Ik woon nog in een gebied waar VDSL niet beschikbaar is, dus bij de lijntest aan het begin kwam er dan ook ADSL XL uit als de optie voor mij. Dat heb ik dus besteld.
Tot nu toe heb ik altijd een klassieke telefoonlijn afgenomen van Proximus. Vooral omdat ik dan naar Proximus kon bellen als er een probleem was met de fysieke lijn. Gezien de steeds stijgende kostprijs bij Proximus en de goede naam van de EDPnet klantendienst heb ik nu toch besloten om over te schakelen naar VOIP bij EDPnet. De Proximus-lijn zal dus een raw-copper lijn worden.
Dus woensdagavond besteld, en ik hoopte dat het internet dan donderdag of vrijdag al actief kon zijn bij EDPnet, omdat ik nu ook al ADSL heb via Dommel. De overschakeling van de telefoonlijn is wat mij betreft minder spannend: Proximus gaat maandag gewoon door met haar dienstverlening.
Ik weet dat de mensen bij EDPnet alles doen om zoveel mogelijk te regelen voor de oud-klanten van Dommel, maar ik word nu toch een beetje zenuwachtig.
Ik heb in my edpnet alvast de credentials gevonden die in de modem moeten worden ingesteld.
Nu is het zondag en de internetverbinding is er nog steeds niet. Ik heb nog altijd een sync (en internet van Dommel), maar de credentials van EDPnet werken nog steeds niet.
Als ik in my edpnet doorklik naar de technische details van de bestelregel "ADSL XL", dan zie ik 3 regels, 1 voor de mailbox (met een activeer link), en 2 andere regels:
xDSL line is overigens een link, en als ik daar op klik zie ik dat de lijn is ingesteld op maximaal 8000 kbps down / 740 kbps up (ik wou dat dat technisch haalbaar was), dus er zit wel degelijk leven in de lijn.Waiting for fulfillment initiation Radius authentication : <username> (Unlimited)
Opleveringsfout xDSL line : <telefoonnummer> ()
Nu heb ik de volgende vragen:
Zouden de credentials die ik heb gevonden, wel werken zodra de Radius authentication is opgeleverd?
Kan de Radius authentication worden opgeleverd zonder dat xDSL line is opgeleverd?
Gaat de sync wegvallen als de dienstverlening via Dommel stopt?
Heb ik het te moeilijk gemaakt door in 1 bestelling het internet van Dommel en de telefoonlijn van Proximus op te nemen?