FUP roaming?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Wat houdt mij tegen om met een Poolse simkaart permanent spotgoedkoop te roamen in Belgie? De wet blijkbaar:
De operator mag je bel- en verbruiksgegevens over vier maanden natrekken. Bij misbruik kan een abonnement stopgezet worden en kan er ook een ‘straftoelage’ volgen van maximaal 3,2 cent per belminuut, 1 cent per sms'je en 7,70 euro per gigabyte aan data.
Heeft iemand hier ervaring mee? Gebeurt dit effectief in de praktijk of is dit dode letter?

Concreet ben ik op zoek naar een goedkopere formule dan Proximus of Scarlet, maar nog steeds op het Proximusnetwerk. Op http://maps.mobileworldlive.com/network ... d=17&cid=4 is alvast te vinden met welke operators Proximus een overeenkomst heeft in het buitenland.
Ashren
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2018, 16:11
Bedankt: 1 keer

Ja, dat mag wettelijk. Dit doen ze om misbruik te voorkomen.

Nu, ik heb net dezelfde situatie. Mijn vriendin komt uit Nederland en zelf maak ik gebruik van een Alles Unlimited abbo uit NL. Het staat onder haar naam ingeschreven op haar NL adres (wat wettelijk echt moet. Ze accepteren geen adres in het buitenland, logisch). Aangezien dat ik dichtbij de NL grens woon, kan ik makkelijk switchen tussen NL en BE-netwerk. In België en de EU mag ik tot 12 GB gaan maar in de voorwaarden van de provider staat dat het gedurende 3 maanden ze mogen kijken of je wel degelijk gebruikt maakt van het NL-netwerk en je verbruik in NL moet meer zijn dan dat van in de EU. Anders mogen ze je abbo gewoon cancellen. Ik betaal iets van een 25 EUR voor onbeperkt alles en zonder FUP. Ofja, er is wel een FUP maar dan moet je echt buitensporig data gaan verbruiken. Denk maar meer dan 150 GB per maand ofzo.
Gebruikersavatar
Rally
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 30 mei 2005, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi ik heb ook een 0031 Gsm nummer
Met een Belgische Ardress

Ik ben grensarbeiders een heb een ban met Nederland

Mijn Provider is Vodafon

Groetjes Ralf
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Ontheronix schreef:Wat houdt mij tegen om met een Poolse simkaart permanent spotgoedkoop te roamen in Belgie?
Het feit dat je vrienden naar een duur Pools GSM nummer moeten bellen ?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Daar heb je dualsim voor ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”