Met een nieuwe zender: RTBF MIX met programma's van La 1ère (nieuws), Classic 21 (muziek) en Vivacité (sport).
https://www.rtbf.be/info/medias/detail_ ... d=10208648
RTBF opineuw beschikbaar in Vlaanderen op DAB+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Helaas mis ik nog altijd de BRF (Belgische RundFunk), de Duitstalige omroep.
Ik luisterde vroeger heel vaak om 08:30 naar 'Die Presseschau' (persoverzicht van alle kranten van het land).
Ik luisterde vroeger heel vaak om 08:30 naar 'Die Presseschau' (persoverzicht van alle kranten van het land).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- alloja
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 37 keer
Inderdaad: op kanaal 6Dsvenska schreef:De BRF is hier tot in Kontich perfect te ontvangen via DAB (alsook de andere RTBF zenders vanop de mast in Waver), wat toch opmerkelijk ver buiten hun doelgebied ligt.
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
Normaal gezien zal dat niet blijven duren. Op dit moment zijn die Waalse muxen nog in testfase, met een beperkt aantal kanalen. Hoe minder kanalen hoe verder die zender reikt, hoe voller hoe minder ver die ontvangst gaat. Vanaf augustus/september komen die muxen officieel en volledig volzet in gebruik. Er komen dan ook nog een aantal steunzenders bij. Dan pas ga je een realistisch beeld krijgen. Al zul je die twee Waalse muxen met een degelijke buitenantenne of in een appartement op enige hoogte altijd wel kunnen blijven ontvangen, denk ik. Maar zeker niet meer in de auto.