welke camera kiezen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

wij willen samen nog eens voor langere tijd op vakantie maar de vriendin is pas op haar gemak als ze via haar tablet of mijn laptop naar opgeslagen beeldmateriaal kan kijken van een camera thuiis want we hebben een kat waar zij zeer aan gehecht is. Wat is hiervoor best geschikt. het hoeven geen live beelden te zijn maar eerder dat de camera enkel opneemt wanneer de kat gedetecteerd wordt en dat we dan bijv naar een tijdsbestek van 2 u alles zien wat er zich daarin heeft afgespeeld. daarna mag dat overschreven worden. hoeft ook geen 4k kwaliteit te zijn.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Wat is het budget en wil je bv. betalen voor een maandelijks abonnement (voor storage en streaming bv.)?
ooh. shiny.
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

Unifi videocamera in gebruik en ben er tevreden van.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

cloink schreef:Wat is het budget en wil je bv. betalen voor een maandelijks abonnement (voor storage en streaming bv.)?
neen geen maandelijks abonnement. 150€ is dat te doen of mik ik veel te laag?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

het moet wel werken met de telenet modem/router
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Lukada schreef:Unifi videocamera in gebruik en ben er tevreden van.
is dat dan die G3?
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

inderdaad, g3 flex

Heb proximus, dus geen idee of telenet dit eenvoudig doorlaat op hun router
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Lukada schreef:inderdaad, g3 flex

Heb proximus, dus geen idee of telenet dit eenvoudig doorlaat op hun router
en je logt in via een url op een webbrowser en je kan ofwel live beeld ofwel opgenomen beeld bekijken ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Als je enkel de camera hebt krijg je enkel live beeld.

Wil je ook opnemen, dan moet je er een Unifi Cloud Key Gen2 Plus bij nemen.

Die heeft ook een handige interface waarin je alle bewegingen kan bekijken.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

CCatalyst schreef:Als je enkel de camera hebt krijg je enkel live beeld.

Wil je ook opnemen, dan moet je er een Unifi Cloud Key Gen2 Plus bij nemen.

Die heeft ook een handige interface waarin je alle bewegingen kan bekijken.
ik heb een nas thuis staan, kan ik die beelden niet daar opslaan ipv de cloud, kwestie van toch de diskruimte te hebben?
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Kijk eens in den Aldi, daar hebben ze al vaak IPcams gehad die doen wat je verwacht, bij beweging opnemen op een SD-kaartje of FTP-server, en je kan toegang van buitenaf instellen met cloud ID, DDns, of rechtsreeks IP, via hun app.

Had er tot vorig jaar een paar hangen hier, vergt wel wat instelwerk in je router.

Sinds vorig jaar een NVR met 8 cams, met ingebouwde HDD, die continu alles opneemt voor 30 dagen. Ook via app bereikbaar van buiten.

Eergisteren gezien dat ze van achter mijn tuin (buiten de omheining dus) een bloembak hadden gestolen, even opzoeken en een perfecte shot van de dief. Ik heb volgende waarschuwing afgedrukt en uitgehangen, eens zien of ik mijn Duvel krijg (bloembak interesseert me op zich niet zo, oude brol, weetwel).
Nieuw spelletje : vind de dief!!
Nieuw spelletje : vind de dief!!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

bartman schreef:
Lukada schreef:inderdaad, g3 flex

Heb proximus, dus geen idee of telenet dit eenvoudig doorlaat op hun router
en je logt in via een url op een webbrowser en je kan ofwel live beeld ofwel opgenomen beeld bekijken ?
Werkt via een app of webbrowser, heeft zowel live als overzicht van bewegingen
Hier wel gemaakt met een extra bakje maar op sommige merken en type van nas werkt de software ook.
Dit werkt niet via cloud, maar de software of app maakt de verbinding je met je eigen opslag.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

bartman schreef: ik heb een nas thuis staan, kan ik die beelden niet daar opslaan ipv de cloud, kwestie van toch de diskruimte te hebben?
Ja maar controleer eerst of het wel compatibel is met je NAS voor je bestelt.

Je gaat dan ook de firmware updates van je camera zelf moeten doen, iets wat de Cloud Key anders zou doen voor jou.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

KRL100 schreef:Eergisteren gezien dat ze van achter mijn tuin (buiten de omheining dus) een bloembak hadden gestolen, even opzoeken en een perfecte shot van de dief. Ik heb volgende waarschuwing afgedrukt en uitgehangen, eens zien of ik mijn Duvel krijg (bloembak interesseert me op zich niet zo, oude brol, weetwel).

IMG_20190429_1920122.jpg
Ter informatie: wat u van plan bent te doen is ook een strafbaar feit.
Stel uzelf de vraag of het sop de kool waard is...
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

Het leuke hieraan is, als de dief klacht neer zou leggen in verband met deze schending, de identiteit gekend is...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Ter informatie: wat u van plan bent te doen is ook een strafbaar feit.
Stel uzelf de vraag of het sop de kool waard is...
Idd, zoals Lukada al aangeeft, de dief zal geen klacht indienen. En wat justitie vooral moet doen is de camera vervolgen ipv de dief als ze uit haar dieptepunt van reputatie en vertrouwen wil raken.

Anders gesteld: hoogstwaarschijnlijk is dit de enige manier waarop het slachtoffer een kans op een vorm van herstel heeft. Want politie, PV resulteert quasi altijd in sepot voor zo'n zaken. Mocht politie functioneren zoals het hoort, was dit allemaal niet nodig, maar zolang dit niet het geval is blijft dit het beste alternatief, de maatschappij is beter af met zoveel mogelijk herstel voor onschuldige slachtoffers.

Ik zou net hetzelfde doen.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik ben er niet van overtuigd dat je een strafbaar feit moet beantwoorden met een ander strafbaar feit. Dan zijn we niet ver meer van de wet van de jungle of (bloed)wraak.

Het is niet de politie die seponeert, maar een justitie, nee?
Heel wat politici hebben de mond vol van "de rechtstaat" en "superieure maatschappij", maar vergeten dat de rechtstaat ook investeringen behoeft om de claim waar te maken. Het ganse spectrum van politieke partijen heeft daarbij boter op het hoofd: van conservatief tot progressief, van heel rechts tot heel links.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

De politie seponeert misschien niet maar doet ook al aan selectie hé. Probeer maar eens een pv te laten opmaken voor zo'n futiliteit.
En als dat lukt moet dat pv nog bij het parket geraken ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Menig carpolicy verplicht u om een PV te laten opstellen voor een kras.
Als het voor iedereen aanvaardbaar is dat de politie zich met zo'n prullen bezig houdt, zie ik niet in waarom de politie voor de diefstal van een bloembak zou weigeren een PV op te stellen?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

bartman schreef:wij willen samen nog eens voor langere tijd op vakantie maar de vriendin is pas op haar gemak als ze via haar tablet of mijn laptop naar opgeslagen beeldmateriaal kan kijken van een camera thuiis want we hebben een kat waar zij zeer aan gehecht is. Wat is hiervoor best geschikt. het hoeven geen live beelden te zijn maar eerder dat de camera enkel opneemt wanneer de kat gedetecteerd wordt en dat we dan bijv naar een tijdsbestek van 2 u alles zien wat er zich daarin heeft afgespeeld. daarna mag dat overschreven worden. hoeft ook geen 4k kwaliteit te zijn.
Ik heb ook al zitten zoeken, maar nog niet beslist.

Voor mijn deurbel heb ik een Ring-systeem en dat werkt eigenlijk bijzonder goed waardoor opnemen naar mijn eigen NAS wat minder in mijn scope zit. Cloud kost iets, maar het werkt ook fenomenaal goed. Ring heeft ook inhouse camera's en die zijn dan weer relatief duur, en dus twijfel ik.

Check eens de blink (xt) camera's via amazon. Ik hoor daar goede dingen over. Werkt battery powered, en de batterij gaat 2 jaar mee. Zeggen ze.
Het is ook met cloudopslag maar prijsmatig is dat een stuk gunstiger dan ring.
Geen idee of het werkt voor huisdieren.

Anders kan je ook spotgoedkoop een set Yi camera's via Aliexpress krijgen, ook met Cloud, maar voor mij is een Chinees cloud abonnement wel een brug te ver.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”