QR scanner Belfius app

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zijn er hier nog mensen die de Belfius app gebruiken ? Vroeg me af of jullie ook zo'n miserie hebben met betalingen via een QR code. Ik heb enorme problemen om de app een QR code te laten scannen. Vaak duurt het minstens 10 seconden en wat weg en weer bewegen van mijn telefoon eer de app eindelijk de QR code leest. Deze week zelfs eens voorgehad dat het helemaal niet lukte. Heb uit armoe met een kaart van een andere bank moeten betalen.
Dit gaat overigens over QR codes op scherm. Heb nog niet geprobeerd met geprinte codes.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Neen, geen problemen mee.
Soms "scant" ie al als ik nog in mijn beweging ben naar het scherm. Zo snel.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hier net de zelfde ervaring, scant ook dikwijls al terwijl je nog naar de QR code toe beweegt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

hoe zit het met andere qr toepassingen? Niet dat er iets mis is met je camera
hier werkt het ook heel vlot
Crazy2
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 09 mar 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Hier ook problemen mee.
Meestal helpt het om telefoon iets verder weg te houden zodat hij beter kan focussen.
Less is more
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Met andere apps heb ik geen problemen, al moet ik zeggen dat ik zelden QR codes scan daar. Enige die ik ook vaak gebruik, is Keytrade met die gekleurde codes. Die scannen echter altijd ogenblikkelijk, zelfs als er nog niet eens focus is. Het is bij de Belfius app ook geen focus probleem want de focus lukt zonder problemen. Wat ik wel merk is dat het beeld wat trilt, dus heb me al afgevraagd of hij last heeft met scans vanaf een scherm.
De volgende keer dat ik nog eens zo'n betaling moet doen, ga ik eerst eens met een gewone QR scanner kijken hoe rap hij scant, en dan pas met de Belfius app proberen.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heb je een blauw-licht filter?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ddd schreef:Neen, geen problemen mee.
Soms "scant" ie al als ik nog in mijn beweging ben naar het scherm. Zo snel.
+1 nooit last mee gehad
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb er ook last van maar enkel op mijn pc scherm thuis. Op laptop en scherm werk niet, hier is het schermgerelateerd.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Mijn OnePlus 3 was ook altijd héél gevoelig met het scannen van QR Codes: van het laptopscherm ging het meestal goed, op het ene externe scherm ging het gewoon niet en op het andere meestal wel maar vaak toch ook wat gedoe met de telefoon op verschillende afstanden & verschillende hoeken naar/van het scherm bewegen.

Altijd gedacht dat dit aan het externe scherm lag omdat ik verder met het maken van foto's géén enkel issue had met scherp stellen.

Toen een upgrade gedaan naar de OnePlus 6 en sindsdien géén enkel issue meer met QR codes: op alle schermen (inclusief andere telefoons) heeft die de code meestal al gescand voor ik de telefoon er eigenlijk goed voor gehouden heb.

Mijn heel voorlopige conclusie uit die toch wel heel beperkte test met 2 toestellen is dat het scannen van QR codes toch heel sterk GSM gebonden is.
In mijn geval ging het op de KBC app en Payconiq (en zonder écht veel testen gedaan te hebben heb ik wel de indruk dat QRDroid minder problemen had dan de twee banking apps).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb dus ook een OnePlus 3. Moest net weer een betaling doen, dus ideale moment om te testen. Een generieke barcode-scanner app scant echter de QR code ogenblikkelijk. Vervolgens probeer ik met de Belfius app om te betalen en opnieuw is het prullen en prielen en duurt het weer 10 seconden eer dat onding eindelijk de code leest en verder gaat met de betaling. :roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Eens proberen om de scherpte instellingen van de cam te wijzigen?
Of zou dat geen invloed hebben op de bank App?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”